آتش سوزی «کوه های سیوک» بخش کبکیان بویراحمد مهار شد

کوه‌های منطقه حفاظت شده سیوک در بخش کبگیان شهرستان بویراحمد در حال سوختن است.

آتش سوزی «کوه های سیوک» بخش کبکیان بویراحمد مهار شد

اَفتونیوز| کوه‌های منطقه حفاظت شده سیوک در بخش کبگیان شهرستان بویراحمد در حال سوختن است.

آتشی که از ظهر دیروز جمعه ۲۲ تیرماه ۴۰۳ در این منطقه شعله ور شده بود با همکاری مردم طبیعت دوست این بخش، تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد، فرماندار بویراحمد، امام جمعه، بخشداری و کلانتری چیتاب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بسیج و شهروندان چیتاب و روستا‌های محمد آباد و جوزار در بامداد دیروز مهار شده بود و مامورین مشغول پایش بودند اما متأسفانه دقایقی پیش بعلت وزش باد در بخش از این منطقه مجدد شعله ور شده است.

شهرام مهدوی مطلق در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده سیوک بویراحمد بعداز ظهر روز جمعه دچار آتش سوزی شد که نیروهای بومی و محلی منطقه به همراه شهردار، بخشدار و امام جمعه چیتاب برای مهار آتش تلاش کردند که ساعت ۳ بامداد شنبه مهار و خاموش شد.

وی اظهارکرد: عصر روز شنبه بدلیل کُنده های باقی مانده مجددا شلعه ور شد که که نیروها توسط بالگرد به منطقه اعزام شدند و ساعت ۱۶ مهار و خاموش شد. از ساعت ۱۶ عصر دیروز تاکنون نیروها در حال پایش منطقه جهت جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند.

فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی تصریح کرد: عامل این آتش سوزی قطعا انسانی بوده اما سهوی یا عمدی بودن آن قابل بررسی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها