تقاضای مردم از نمایندگان استان؛


ضرورت انقلاب مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت تغییر و انقلاب مدیریتی در استان به شدت دیده می شود.

ضرورت انقلاب مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| مدیر و مدیریت دو واژه بسیار مانوس با کار در دنیاست.

در استانهای کوچک به دلیل جمعیت کم و سرگرمی های محدود مردم، ادارات کانون توجه بیشتر مردم و سیاسیون قرار دارد.

اگر سیر مدیریتی حاکم در استان را گریزی بزنیم به نکات جالبی خواهیم رسید، سال ۹۸ پس از تغییرات اساسی در نمایندگان استان و نا همسویی با دولت وقت ( حسن روحانی) و انتهایی دولت باعث کندی محسوس ضرب آهنگ تغییرات مدیران ادارات و نهاد ها شد.

سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و عملکرد نامطلوب تیم اقتصادی دولت روحانی(ناشی از تحریم جهانی)، شانس به جریان اصولگرایی با نام و مرزبندی جدید "انقلابی" رسید، پس از ردصلاحیت بسیاری از مدعیان ریاست جمهوری، قبل از برگزاری انتخابات پیروزی ابراهیم رئیسی محرز بود. نمایندگان استان و حلقه اصولگرایی اطراف خود از یک سو و جریان‌های تندرو تر از جمله جریان پایداری خود را محق‌تر به این پیروزی می‌دانستند و از همان ابتدا جنگ قدرت درون جریانی برای کسب کرسی‌های بیشتر در صحنه مدیریت استانی را بوجود آورد. مجمع نمایندگان مجلس استان وقت با همراهی طیف گسترده‌ای از هم حزبی‌های جمع شده اطراف منابع و غنایم، بر افراد مستقل چیره شده و با انتخاب علی احمدزاده به سکانداری استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد قدرت نمایی نمودند.

در ادامه علی احمدزاده که برای بقا در قدرت و در امان ماندن از لابی اصولگرایان مخالف نمایندگان، راهی جز این نداشت و خود را وامدار و وابسته به نمایندگان استان می‌دانست تقریبا تمام مدیران استانی را با هماهنگی نمایندگان تغییر داد.

نمایندگان نیز که بقاء در بهارستان را در گرو جلب رضایت لیدرهای تشنه خود در تصاحب کرسی‌های ادارات و نهادهای مختلف می‌دیدند تمکین کرده و مبنای انتصابات بیش از شایسته‌سالای، بوی قومیت‌گرایی، جغرافیایی و لمپن‌محوری بود.

مدیران آسانسوری که بسیاری از سرمایه‌های این استان محروم را سوخت ندانم‌کاری خود کرده و بر درد و رنج این مردم افزودند، از حواشی برگشت بودجه در برخی ادارات مانند اداره کار و... تا استخدام‌های رانتی شرکت گاز، علوم پزشکی، محیط زیست، آموزش و پرورش و افت تحصیلی دانش آموزان و... موجبات حواشی متعدد و رنج و تنفر عجیبی در بین مردم استان ایجاد کرد.

به طبع این موج ناراحتی در اسفند ۱۴۰۲ مردم دست به تغییر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان زدند. در دو حوزه پیروز قاطع بوده و در کهگیلویه بزرگ با حواشی زیاد نهایتا نماینده سابق برنده شد.

اینبار علی احمدزاده که قافیه جریانی را در دو سوم از استان باخته بود و از سوی جریانات حامی پایتخت تحت فشار بود با احتمال ۸ ساله بودن دولت رئیسی، با ایراد سخنانی مدعیان صف اول را بانی فلاکت استان معرفی کرد و این موضوع با واکنش تند غلامرضا تاجگردون مواجهه شد.

اما با سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور، تمام معادلات سیاسی کشور و استان بهم ریخت، تلاش‌های اصلاح‌طلبان به لیدری جبهه اصلاحات استان، غلامرضا تاجگردون و محمد بهرامی از یک سوی و اصولگرایان و بسیاری از مدیران دولت شهید جمهور از سوی دیگر در تیر ۱۴۰۳ با پیروزی مسعود پزشکیان همراه شد.

این بار مردم استان، بخصوص بویراحمد، دنا و مارگون توقع تغییرات سریع در تمام سطوح استان و شهرستان را دارند.

تغییراتی که بر خلاف گذشته بر مبنای شایسته‌سالاری و توجه به تمام ظرفیت‌های استان و شهرستان بدون از نگاه صرفا قومیتی باشد.

شاید آستانه تحمل مردم آنقدر زیاد نباشد و تعلل بیش از این را نپذیرند.

باید دید در روزها و ماه‌های آتی این ضرب‌آهنگ به حرارت تابستان داغ خواهد شد یا موج اعتراضات و ناامیدی مردم و به خصوص طرفداران نمایندگان و دولت جدید را به دنبال خواهد داشت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 شهر فرهنگی سی سخت 1403/4/29 6:29:50

    جهاد کشاورزی دنا اولویت اول تغییرات باشد خواست همه ی مردم سی سخت می باشد

    پاسخ
  • 2 یاسیچ 1403/4/29 0:56:23

    نمایندگان چکاره اند؟؟آنها حق دخالت ندارن،

    پاسخ
  • 3 شتر توتنده. 1403/4/26 13:38:8

    مدیران روشنفکر رفتن پیش بهرامی و بیعت کردن. اما کور خوندید همتون کله پا میشید. ابرو ختونه نبریت

    پاسخ
  • 4 دهدشت 1403/4/25 18:20:12

    از مدیر سایت خبری سایه نیوز ، ببخشید افتو نیوز درخواست می شود پیرو خبر پراکنی های سال‌های گذشته مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در چینش مدیران خصوصاً (نماینده کهگیلویه بزرگ مجدداً به اطلاع نمایندگان برسانید که درانتخاب مدیران آینده استان وتغییروتحولات مدیریتی دخالت نکنند .عین حملات گذشته را به نمایندگان مجدداً تذکر دهید

    پاسخ
    • 4 - 1 محمودی پاسخ به : دهدشت 1403/4/26 22:44:46

      اگر قرار بود مدیران ناکارآمد کنونی باقی بمانند که مردم نمیرفتن پای صندوق رای و به دولت گذشته نه بگن. این نه که ملت به دولت قبل گفتن به منزله نه به همه مدیران پایین دست و بالادست دولت قبل بود.

    • 4 - 2 علیرضایی پاسخ به : دهدشت 1403/4/26 22:42:29

      لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم به حول و قوه الهی تمامی مدیران بی سواد و بی تعهد و بی لیاقت پاکسازی خواهند شد. علی الخصوص مدیرانی که به صورت غیر قانونی و از ادارات نامرتبط فقط به واسطه اعمال نفوذ سیاسی یا خویشاوندی و دوستی با مراکز قدرت در مناسب مدیریتی گماشته شدند.

    • 4 - 3 علیرضایی پاسخ به : دهدشت 1403/4/26 22:35:44

      نه اینکه نمایندگان قبلی حرف گوش دادن. حالا میخواین نماینده های جدید گوش بدن؟ انشا الله تک تک شون به عید نرسیده عوض میشن.

  • 5 علی 1403/4/25 16:50:21

    آدمهای بی عرضه ای در مسندند که حتی به کسانی که با آنها نیستند حاضر به دادن یک سمت کوچک هم نیستند

    پاسخ
  • 6 علیرضا 1403/4/25 15:43:22

    برخی از مدیران انتصابی در زمان استاندار محترم حضرت آقای علی احمدزاده دامت برکاته، حتی کارمند دولت نیستند و نقض صریح قانون از کوچه و بازار و بخش های غیر دولتی به قوه مجریه آورده شدند و بعنوان مدیرکل منصوب شدند. از آنجا که متاسفانه دستگاه های نظارتی همیشه فقط تخلفات اصلاح طلبان را مد نظر قرار می دهند و بررسی می کنند و اصولگرایان برای انجام هر تخلفی آزاد هستند، متاسفانه در این سه سال انواع و اقسام تخلف در انتصاب این مدیران غیرقانونی صورت گرفت و پس از انتصاب نیز این مدیران با بی شرمی تمام حتی در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری اعمال نفوذ کردند. ولی جناب احمدزاده و مدیران کاسه لیسش این نکته را فراموش کردند که قدرت خدا بالاتر از آنهاست.

    پاسخ
  • 7 هموطن 1403/4/25 14:46:10

    اولین کسی که باید تغییرکند احمدزاده درراس باشد باید دولت جناب دکتر پزشکیان ونماینده گان محترم زودتر مدیر ناکارآمد وبدون تخصص راهرچه زودتر برکنارکنند

    پاسخ
  • 8 مدیر 1403/4/25 11:43:39

    استفاده از مدیران تکراری یعنی دور باطل

    پاسخ
  • 9 رزمندگان 1403/4/25 11:27:53

    استخدام رانتی کجای علوم پزشکی بود؟دوران دکتر یزدانپناه را شاید میگی تازه بیدار شدی از خواب شما بفرما یک نفر اصلا وزارت اجازه کار داده نباید خصومت شخصی بی جهت بیان کنید کدوم مدیر پزشکی هسته ای آورد کدوم مدیر بخش سرطان و شیمی درمانی راه انداخت کدوم مدیر پروژه های درمانی شهرستان دنا دهدشت چرام راه اندازی کرده آخه شما فقط میگید تغییر حتی به قیمت تخریب کردن امام حسین میفرماید اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید درود بر دکتر جاودان سیرت پزشک دلسوز پای کار حاذق فرمانده بی بدیل مبارزه با کرونا

    پاسخ
    • 9 - 1 خطاب به رزمندگان پاسخ به : رزمندگان 1403/4/26 19:4:52

      برادر گرامی منظور نگارنده هم اتفاقا همون استخدامهای فله ای و بدون ضابطه دوران تصدی یزدانپناه بوده که صدای مردم و حتی بخشی از مسئولان نظارتی استان را دراورد و نهایتا با وجود حمایتهای اشکار اقای روشنفکر برای ابقا ایشان اما باعث برکناری ایشان گردید.

    • 9 - 2 علیرضا پاسخ به : رزمندگان 1403/4/25 15:44:18

      آب رو بریز اونجا که میسوزه😂

  • 10 بویراحمد 1403/4/25 11:25:59

    نمایندگان حق دخالت مستقیم در امور انتصابات ندارد هر چند بعید است اینها حق نظارت دارند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها