فضای سبز یاسوج در حال خشک شدن است، شهردار مشغول سیاسی‌کاری است!+ عکس و فیلم

جناب آشنا، اگر از کارهای سیاسی و ستادگردی فارغ شدی لطفا نظارتی بر شهر و مسایل شهری یاسوج داشته باشید گویا شما حافظ منافع عمومی مردم و شهردار یاسوج هستید!

فضای سبز یاسوج در حال خشک شدن است، شهردار مشغول سیاسی‌کاری است!+ عکس و فیلم

چندی پیش کلیپی از شهردار یاسوج منتشر شد که نشان می داد وی در حال ورود به ستاد جلیلی نامزد مورد حمایت اصولگرایان است و این در حالی بود که تقریبا فضای تبلیغاتی و بیلبوردهای شهر یاسوج نیز در قرق بنرهای سعید جلیلی بود که احتمالا بی ارتباط با مشی و نگاه سیاسی شهردار نبوده باشد.

این موضوع نیز پذیرفته است که هر شخصی می تواند نگاه و فعالیت سیاسی خود را در زمان خارج از وقت اداری داشته باشد و برای نامزد مطلوب خود فعالیت کند اما بدون استفاده از امکانات دولتی یا در اختیار قراردادن امکانات عمومی به یک نامزد.

اما موضوعی که جالب است کیوان آشنا شهردار یاسوج نیز از این امر مستثنی نیست به شرط آن که پیش از سیاسی کاری و فعالیت در ستاد انتخاباتی وظایفی که بر عهده وی قرار دارد را به درستی انجام دهد.

شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت و پیشانی و معرف استان در تابستان مقصد گردشگری بسیاری از افراد به ویژه از خوزستان و شیراز و بوشهر است. فضای سبز این شهر در اکثر بلوارها و میادین به صورت نامطلوب و بعضا با خشک شدن و کچلی بسیار مواجه است.

در بلوار ارم، بلوار راهداری، بلوار قرنی، بلوار شصت متری و ... کافی است نگاهی با دقت به فضای سبز داشته باشید تا متوجه عمق فاجعه شوید.

جالب اینکه یکی از ساختمانهای شهرداری (معاونت عمرانی و امور زیربنایی) در بلوار راهداری قرار دارد که گلهای خشک شده این بلوار دقیقا جلوی آن قرار دارد!

این مورد از یک سو و آبیاری سنتی و دستی در گرمای بالای ۳۵ درجه یاسوج در این روزهای گرم سال نیز باعث می شود که هم هدر رفت آب بسیار زیاد شود و هم به اندازه مطلوب و کافی آب به چمنها و برخی گلهای کاشته شده در بلوارها نرسد.

احتمالا شهروندان یاسوج روزانه سرازیر شدن آب در خیابانها به ویژه لاین پایین بلوار ارم و بلوار قرنی که تردد بیشتری در آنها صورت می گیرد را به چشم می بینند و با آن مواجه هستند.

بر اساس تحقیقات خبرنگار ما، دلیل این کار آبیاری دستی و سنتی است که در اکثر شهرهای کشور با توجه به معضل کمبود آب به صورت قطره ای و مکانیزه شده است و لین موضوع هدر رفت آب را نیز کم می کند اما این که در اوج گرمای روز این فضاها آبیاری می شود نیز خود جای سوال است که بر اساس گفتگو با برخی افراد و منابع مطلع که چرا این آبیاری به صورت شبانه انجام نمی شود؟ گفته شده که پیمانکار به نیروهای زیرمجموعه گفته که آبیاری باید در طول روز انجام شود!

معمولا برای آبیاری فضای سبز باید در وقت عصر یا شب انجام شود که بیشترین بازدهی را داشته باشد و از تبخیر و هدر رفت آب نیز جلوگیری شود اما چرا پیمانکار فضای سبز این موضوع بدیهی را نمی داند و یا رعایت نمی کند  نیز جای سوال است.

جناب آشنا، اگر از کارهای سیاسی و ستادگردی فارغ شدی لطفا نظارتی بر شهر و مسایل شهری یاسوج داشته باشید گویا شما حافظ منافع عمومی مردم و شهردار یاسوج هستید!

(کلیپ آبیاری فضای سبز حدود ساعت 2 بعدازظهر و اوج گرما می باشد)

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 همکلاسی شهردار دبیرستان شبانه یاسوج 1403/4/30 20:20:46

    بلوار مطهری پاییتر از میدان ساعت کل درختان در حال خشک شدن هستن در مدت دو سال اخیر حتی یک بار هم آبیاری نشدن چمنکاری که هیچ حداقل نذارین درختا خشک بشن شاید آقای شهردار که زاکانی تقلید میکنه که درختا روخشک کرده

    پاسخ
  • 2 توفیقی 1403/4/30 17:48:22

    بله وقتی شهر بیفته دست یک سری افراد که با لابی گری و سیاسی کاری با به پست می رسند باید منتظر چنین روزهایی بود اون افراد باید هر چه سریعتر عزل بشن تا آسیب کمتری ببینیم ، از جمله مدیر کل تربیت بدنی، معاونین استاندار، آقای .... مدیر کل استاندارد، مدیر کل محیط زیست و...

    پاسخ
  • 3 شهروند 1403/4/30 17:46:2

    سلام. تشریف ببرید بلوار نجف آباد و درخت هایی را ببینید که به علت رشد بیش از حد، از بلوار خارج شده اند و وارد حریم جاده شده و دید رانندگان و عابرین را برای طی عرض خیابان بسیار محدود کرده است‌. چند صد متر جلوتر که تشریف ببرید از انتهای نجف آباد تا آخر تلخسرو، متاسفانه به مدت یکسال هست که شهرداری اقدام به کنده کاری بلوار وسط جاده نموده و آن را رها نموده. چهره بسیار زشت ورودی شهر بر اثر این اقدام به مراتب زشت تر و غیر قابل تصور شده است.

    پاسخ
  • 4 دولت آفتاب 1403/4/30 11:13:48

    فدای سر جلیلی ودولت سایه

    پاسخ
  • 5 یاسوج بدبخت 1403/4/30 9:30:50

    سلام خدمت مردم یاسوج وشهرداریاسوج اول اینکه وقتی بلد نیستیم کاری کنیم باید برویم شهرهای اصفهان وشیرازو...غیره راببینید چکارمیکنند دوما به جای چمن وعلف زیاد سوما آبیاری دلخواهی هست هرطوری دوست دارند آب می دهند چون آب زیاد داریم وروش آب دادن راهم بلد نیستیم وضمن کمربندی یاسوج موقعی ازش عبور میکنی احساس میکنی دادرد باران می‌زند این مسائل همه برمی‌گردد ازمدیریت ضعیف ورابطه بازی وآموزش درست خدایا کی شهرمن مثل بقیه شهرهای ایران حرکت وپیشرفت میکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها