یکسال بعد از افتتاح؛ جاده ملی پاتاوه دهدشت پلیس راه ندارد!

افزایش محسوس تصادفات رانندگی در جاده ملی پاتاوه دهدشت نیاز به احداث ساختمان و استقرار دایم پلیس راه در این مسیر را روز به روز بیشتر کرده است.

یکسال بعد از افتتاح؛ جاده ملی پاتاوه دهدشت پلیس راه ندارد!

افتونیوز| دقیقا یکسال پیش با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید، جاده ملی پاتاوه به دهدشت رسما افتتاح شد.

به گزارش افتونیوز، کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت های این جاده ملی بشمار می رود.

افتتاح این جاده در همان زمان نیز مورد انتقاد فراوانی بود زیرا دارای نقص و ایرادات فراوانی بود.

به صورت مشخص معاون عمرانی استاندار کمی بعد از این افتتاحیه در گفتگو با رسانه ها گفت که حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این جاده ملی لازم است و از کشته شدن حدود ۱۶ نفر در یک بازه زمانی کوتاه در این مسیر خبر داد.

علی محمد روستا در همان مصاحبه گفته بود که این مسیر ترانزیتی نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد و تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در این مسیر روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که این نقاط حادثه‌خیز اصلاح نشود شاهد بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت در فصل زمستان خواهیم بود.

اکنون با همه کم وکاستی هایی که در این مسیر وجود دارد اما مردم از آن تردد می کنند و روزانه حجم زیادی از خودروها از این مسیر عبور و مرور می کنند. کوتاهی مسیر و همچنین هوای مطبوع و طبیعت چشم نواز باعث شده که بسیاری از مردم استان برای رفتن به مناطق گرمسیری از این جاده استفاده کنند. بسیاری از استانهای همچوار به ویژه خوزستان نیز جاده پاتاوه دهدشت را برای تردد انتخاب می کنند.

همین موضوع سبب شده که تصادفات رانندگی در این جاده افزایش محسوسی داشته باشد. اصل موضوع نیز این است که جاده ملی وقتی قرار بود افتتاح شود آیا نباید پلس راه با ساختمان و جای مشخص در این مسیر نیز مستقر می شد؟  اکنون و با توجه به افزایش تصادفات و زمان طولانی برای حضور پلیس در صحنه تصادفات، ایجاد و احداث یک مرکز پلیس راه در این جاده ضروری‌تر می کند.

معاون عمرانی استاندار نیز در این خصوص به خبرنگار افتونیوز گفت: احداث سه پلیس راه یاسوج شیراز (محدوده گنجگون یا مله شوره)، پلیس راه یاسوج اقلید و پلیس راه پاتاوه دهدشت در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان مصوب شده است.

علی محمد روستا در خصوص پلیس راه پاتاوه دهدشت گفت: تا جایی که میدانم در این مسیر پلیس راه وجود ندارد و اگر راهنمایی و رانندگی به دنبال احداث ساختمان در این مسیر است باید مختصات زمین مورد نظرشان را اعلام کرده تا اگر در اختیار دولت باشد بتوان فرایند قانونی واگذاری آن را تسهیل و انجام داد.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: در صورتی که زمین مورد نظر پلیس راه در مالکیت شخص باشد نیز استانداری آمادگی کمک جهت تامین اعتبار برای تملک زمین و احداث ساختمان را دارد.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اخذ مجوز و تامین زمین برای احداث ساختمان بر عهده پلیس راه استان می باشد.

پیمانجو گفت: احداث ساختمان و تعمیرات آن جز وظایف سازمان راهداری است و تامین زمین باید از سوی پلیس راه صورت گیرد و با توجه به حجم تردد نیاز است که هر چه سریعتر در این مسیر پلیس راه ساختمان خود را احداث و در آن مستقر شود.

پیمانجو تاکید کرد: زائرین کربلا که از دیگر استانها که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند برای رفتن به سمت مرز شلمچه از این مسیر تردد می کنند که همین موضوع، اولویت احداث و استقرار پلیس راه در این جاده ملی را دو چندان می‌کند.

سرهنگ دانایار در پاسخ به سوال خبرنگار ما به صورت پیامکی نوشت: مدت یکسال هست که پلیس راه در این محور مستقر و مشغول به کار هست!

مخاطبان محترم اگر ساختمان پلیس راه در این مسیر یافتند لطفا عکس آنرا برای ما بفرستید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مهدی رهگشا 1403/4/30 19:41:39

    با سلام، ،هر روز شاهد چندین تصادف شدید هستیم تو این مسیر ،وداغدار شدن خانواده های که بر اثر بی مسولیتی مسولان بی مسولیت از استاندار گرفته که راضی شد با وجدان بی وجدانی این کریدور مرگ رو بدون اتمام کامل پروژه افتتاح کند برای بقای خود و تیم مدیریتی ضعیف شون وهم بقیه مسولان بی لیاقت استان،،،،،باید دادستان استان به عنوان مدعی العموم وارد بشه و تمام مسولان بی لیاقت رو بکشه پای میز محاکمه تا درس عبرتی بشه برای تمام مسولان بی مسول،،،

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها