تناقض گویی مدیر حقوقی دانشگاه یاسوج در خصوص هیئت علمی شدن معاون استاندار

اظهارات مدیر حقوقی دانشگاه تعجب برانگیز است و کاش فردی که متخصص رشته حقوق است قبل از هر گونه اظهار نظری قوانین و بخشنامه ها را مطالعه کرده و با اطلاع دقیق اظهار نظر نماید.

تناقض گویی مدیر حقوقی دانشگاه یاسوج در خصوص هیئت علمی شدن معاون استاندار

اَفتونیوز| منصور غریب پور عضو هیئت علمی و  مدیر حقوقی دانشگاه یاسوج در مصاحبه ای اظهار داشت،  با توجه سیاست دانشگاه وزارت علوم که دانشگاههای پیام نور و اعضای هیئت علمی آن در دانشگاههای دولتی ادغام شوند،  تعدادی از اعضای علمی دانشگاه پیام نور  از جمله آقای  دکتر عسکری  جهت انتقال به دانشگاه یاسوج درخواستی به رئیس دانشگاه داده  و در آن خواسته خود را مطرح کرده است و این انتقال در مرحله مقدماتی قرار دارد.

در واکنش به این مصاحبه یکی از  مطلعین به مسائل جذب اعضای هیئت علمی در  دانشگاه یاسوج در یادداشتی نوشت:

اظهارات مدیر حقوقی دانشگاه تعجب برانگیز  است و کاش فردی که متخصص رشته حقوق است قبل از هر گونه اظهار نظر، قوانین  و بخشنامه ها را مطالعه کرده و با اطلاع دقیق اظهار نظر نمایند.

در ابتدا باید گفت هیچ گونه تفاهم نامه ای برای انتقال اساتید دانشگاه پیام به دانشگاه های سراسری وجود ندارد تنها یک مصاحبه از زبان رئیس دانشگاه پیام نور موجود است که خبر  از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های فرهنگیان، فنی و حرفه ای، سازمان تحقیقات جهاد کشاوری و پژوهشگاه ملی استاندارد برای انتقال اعضای علمی این دانشگاه خبرداده است و هیچ گونه تفاهم نامه ای بین دانشگاه پیام نور با دانشگاه های دولتی _ سراسری وجود ندارد.

 این موضوع بیشتر توصیه ایست که دانشگاه ها می‌توانند اساتید با مرتبه بالای و  دارای برجستگی های  علمی برای مثال در سطوح دانشیاری را در صورت تشخیص گروه مربوطه، طی سازکاری قانونی و ضرورتا از طریق فراخوان جذب کنند.

جناب غریب پور می‌توانند مدعی شوند که در خصوص جذب آقای عسکری  از گروه اقتصاد مکاتبه و نظر خواهی شده است؟ اگر چنین است شماره و تاریخ این نامه را در اختیار رسانه ها قرار دهند و یا  در صورتی که گروه به این تقاضا پاسخ مثبت داده است، نظر گروه را نیز منتشر کنند تا صحبت و سقم آن مشخص شود.

واضح است  که تا این لحظه برای جذب فرد مذکور  هیچ گونه نظر خواهی از گروه اقتصاد و دانشکده علوم انسانی نشده  است! و حتی در این دانشکده، هیچکس از تخصص و گرایش تحصیلی معاون استاندار با خبر نیست، این چه شیوه جذبی استاد که در آن نه نظر گروه پرسیده می شود و نه حتی گرایش های رشته ای مورد نیاز گروه  آموزشی مد نظر قرار می گیرد؟ بی شک پیامد این گسیختگی سازمانی تداخل های رشته ای در بین اساتید دانشگاه خواهد بود.

این در حالی است که در سال‌های اخیر بسیاری از متقاضیان توانمند و با روزومه پژوهشی درخشان و ظرفیت های نخبگی با  داشتن چندین و چند مقاله علمی _ پژوهشی و (ISI)  صرفا بخاطر گذراندن یک مقطع تحصیلی  در دانشگاه های غیر دولتی با وجود تمام شایستگی ها از  ادامه فرآیند جذب و استخدام محروم شدند.

علاوه براین، جناب مدیرحقوقی توضیح دهند، چرا برای جذب یک استاد دیگر از دانشگاه پیام نور جهت عضویت در گروه جغرافیا دانشگاه از اعضای گروه مربوطه نظر خواهی می شود و حتی این موضوع  با موافقت گروه مربوطه همراه شده اما در نهایت دانشگاه با این انتقال مخالفت می کند و آنرا از دستور کار خارج می کند؛ این یک بام و دو هوا را چگونه توجیه می کنید جناب حقوق دان؟

نکته دیگر اتکای استدلال جناب غریب پور بر اساتید حق التدریس است، حضور یک مدرس بصورت حق التدریس تعهدی برای استخدام ایجاد نمی کند و حتی حضور چند واحدی یک استاد به معنای تایید صلاحیت علمی وی نیست، علاوه بر این، فرآیند جذب و بکارگیری عضویت هیئت علمی دانشگاه فرآیندی زمان بر و پیچیده است که نیازمند روزومه پژوهشی و آموزشی ویژه ای است اما در بحث حق التدریسی سازکاری دیگری دارد، گاها ملاحضات شخصی، دوستانه و سیاسی اعمال می شود و از آنجایی که افراد حق التدریس دارای رابط استخدامي با دانشگاه نیستند در این زمینه سختگیری های زیادی صورت نمی گیرد.

در هر صورت انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه یاسوج بصورت استدلال و منطبق بر ضوابط اظهار نظر کنند و سعی در انکار مداخلات سیاسی برای جذب معاون استاندار در دانشگاه نباشد چراکه حداقل افکار عمومی و جامعه دانشگاهی این استدلال ها را از آنها نمی پذیرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 حمید 1403/5/6 14:14:3

    سلام اقای غریب پور اگر راست می گویی مدرک ارشد ودکترایت را با رتبه ی کنکوری بزن تو سایت دانشگاه یاسوج. همه می دانند شما ، پیوند و ..... بدون کنکور در زمان احمدی نژاد بدون داشتن شرایط علمی قابل استناد توسط دکتر ارژنگ بورس و هیات علمی شدید. با تمام اعتراضات با رای دیوان امدید برو به شرایط علمی خودت بخند..

    پاسخ
  • 2 حمید 1403/5/2 14:52:13

    سلام مطمئن باش تحصیلات و مدارج علمی من جوری هست که در رشته خودم می گویم در رشته ی خودم) در این استان اول هستم. در اینجور موارد املا مهم نیست مهم منظور بوده که رساندیم. در تربیت شما همین بس که دیگران را احمق صدا می زنید در صورتیکه مطالب گفته شده عین واقعیت است. اگر دکتر ارژنگ نبود شما هیچ وقت هیات للمی نمی شدید بروید دعا به جان او کنید و احمدی نژاد. همینکه با ..... و ....... مثل شماها جایی را اشغال نکردیم کافی است.

    پاسخ
  • 3 حمید 1403/5/1 13:25:31

    سلام ایشان هم دبیر جذب است، هم مدیرحقوقی دانشگاه. قطع رجال است که فردی با چنین شرایط علمی می شود دبیر جذب. در دانشکده ریاضی افرادی است به نام دکتر نراقی (استاد تمام)، دکتر ممتهن دانشیار بایستی استاد تمام می شد)دکتر رضایی (دانشیار ولی بایستی الاناستاد تمام می شد، بهترین دانشجوی انالیز دانشگاه شیراز بود)، دکتر محمد بازیار دانشیار و شاگر دکتر حقانی)دکتر طاهری فر دانشیار ، مرد اخلاق و دوست داشتنی) و دکتر خرداد بی نظیر، استاد تمام من اورا از طریق دکتر روح الل ه قیصری شاگر پروفسور اسکندری) می شناسم، هسته ای شیراز) از افراد علمی استفاده کنید. روزمه این افراد در اینترنت است. باید ایشان این کارهای غیرقانونی جذب دفاع کند. معلوم نیست خودش چگونه هیات علمی شده است. می گویند دکتر ارژنگ او را جلوی دانشگاه مشهد پیاده کرده گفته برو دکتری بخون. برای جذب به جای اینکه به مقالات و تعداد مستندات مقالات و دانشگاه و اساتیدی که طرف بوده توجه کنند به یک مشت چرندیات که هیچ وجه ی علمی ندارد توجه می کنند. نمی دانم چرا دکتر کرمی اخیار خودش را تمام و کمال در اختیار اینها قرارده.

    پاسخ
    • 3 - 1 مارگون پاسخ به : حمید 1403/5/5 12:20:19

      جالبه دروغگویی شما همین جا مشخصه که اصلا غریب پور مشهد درس نخوانده البته دروغگو حافظش ضعیفه دوم علاوه بر دروغگویی بیسواد هم هستی استادی که نمیتونه املای کلمات را درست بنویسه مشخصه کجا درس خوانده توقع استاد تمامی هم داری😂😂😂

    • 3 - 2 احمق پاسخ به : حمید 1403/5/1 22:22:6

      احمق جان توکه میدانی لااقل بگو غریب پورکجادرس خونده درضمن یکم املا تمرین کن که اینهمه غلط املایی نداشته باشی

  • 4 شاهین 1403/5/1 13:2:55

    در دانشگاهی که آقای غریب پور بصورت ...... عضو هیات علمی می شود و همزمان چند مسئولیت مهم دانشگاه را قبضه می کند و مدعی دینداری است و برای دیگران پرونده درست می کند و به راحتی دروغ می گوید، باید هم ۵۰ درصد اساتید از این دانشگاه فرار کنند

    پاسخ
    • 4 - 1 آقای شاهین پاسخ به : شاهین 1403/5/1 22:17:29

      آقای شاهین درواقع .... هم نیستی...........

  • 5 هم استانی 1403/5/1 12:32:52

    با سلام در قانون انتقال اعضای هیئت علمی زیر مجموعه وزارت علوم آمده است اگر عضو زیر مجموعه ی وزارت علوم مایل به انتقال به دانشگاه مادر است باید درجه رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی داشته باشد، در صورت رسمی آزمایشی بودن و نیاز گروه و بقیه آیتمهای پژوهشی و... می‌بایست اعلام نیاز گروه در شورای جذب دانشگاه بررسی و تایید شورای جذب دانشگاه منضم به نامه رئیس دانشگاه به وزارتخانه ارسال شود. ولی اگر عضو از درجه رسمی برخوردار نیست یا پیمانی و پایین‌تر است انتقال او به دانشگاه‌های مادر نیاز به شرط شرکت در فراخوان دارد. حال اگر معاون استاندار رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی است نیاز گروه و تایید شورای جذب کفایت انتقال را میکند اما اگر درجه ی ایشان پیمانی و پایین تر است این امر خلاف و همان طور که گفتید مصداق یک بام و دو هواست! چون مطلع هستم افرادی با کفایت شرایط لازم درخواستشان با قاطعیت رد میشود اما برخی بنا به ارتباط بدون طی مراحل در دقایق وقت اضافه هم کارشان را با انجام می رسانند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها