نامه فعال حوزه زنان به استاندار؛


حسینی: آقای احمدزاده استاندار باید محور وحدت باشد نه وامدار یک جناح خاص

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جایگاه والا و رفیعش می‌بایست محور وحدت تمام جریانات سیاسی بر اساس شایسته سالاری باشد، چون رهبر معظم انقلاب می‌فرماید جذب حداکثری و دفع حداقلی

حسینی: آقای احمدزاده استاندار باید محور وحدت باشد نه وامدار یک جناح خاص

اَفتونیوز| “سیده فریبا حسینی” فعال حوزه زنان و معاون ورزش و تربیت بدنی اسبق اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در مرقومه ای انتقادی خطاب به استاندار نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

کوه دنا مو درد دارم کوه دنا

دنیای سیاست، دنیای بسیار پیچیده است، دنیای حفظ منافع و تغییر مواضع با توجه به اوضاع و دنیای تهدید. امام علی(ع) در سخنی می‌فرماید که زمان شناس و مرد زمانه باش. قرآن کریم نیز همواره انسان را به خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از کار بندگان خدا توصیه کرده است، به همین دلیل استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور مدیران جهادی، دلسوز و جوان نیاز دارد، مدیرانی که به دور از سیاست زدگی برای برطرف کردن مشکلات مردم گام برمی‌دارند.

استان کهگیلویه و بویراحمد، استانی غنی از نیروی انسانی جوان و کارآمد، منابع طبیعی گسترده و منابع زیرزمینی فراوان می‌باشد که با بحران مدیریت مواجه است،چرا که با دخالت سیاسیون و گاها نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیرباز در امورات اجرایی استان، باعث عدم استفاده از نیروهای متخصص کاردان، دلسوز و متعهد شده و این باعث شده که این استان گاهی کلمه محروم را با خود به یدک بکشد که شایسته این استان نیست.

تمامی آحاد جامعه استان،چه آنها که در انتخابات ۲۸ خرداد و رای به دولت سیزدهم دادند و چه آنها که با  سرخوردگی از شرایط با قهر و رای ندادند، خواهان تغییر مدیران ناکارآمد و تغییر وضع نابسامان بوده و هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مهمی از جمله تورم، بیکاری، تسهیلات، قوم گرایی، گرانی، سیاست زدگی، خودکشی، آتش سوزی منابع طبیعی، بعضا در صدر استان‌های کشور قرار دارد که این ناشی از سوء مدیریت‌های مختلف می‌باشد.

هر ساله در استان شاهد آتش‌سوزی‌های فراوان در منابع طبیعی استان هستیم، کوه‌ها و مراتع ذی قیمت استان در حال قربانی شدن مدیریت‌های ضعیف است، چرا که به دلیل کمبود تجهیزات حفاظتی از عرصه‌های منابع طبیعی در استان، این نعمت‌های خدادادی آسیب و خسارت زیادی می‌بینند.

از استاندار استان،خواهش داریم که اقدامات صورت گرفته در این زمینه و امکانات اختصاص داده و جذب شده از منابع کشوری  را به اطلاع عموم مردم استان برساند.

یکی از راه‌های توسعه و رونق اقتصادی در استان، جذب گردشگر می‌باشد، اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات کافی جهت اسکان مهمانان و گردشگران در سطح استان، باز هم از این منظر با بحران مواجه هستیم. در خصوص جاده‌ها، راه‌ها و خیابان‌ها آنگونه که در خور رعایت حقوق شهروندی است، در استان ما اقدام نشده و با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

حادثه‌ای که در روز جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ در ورودی شهر یاسوج که باعث جان باختن و مصدوم شدن هم ولایتی‌های که به خاطر بیکاری به واسطه دستفروشی به کسب درآمد می‌پرداختند،شد، به دلیل عدم مدیریت و ساماندهی این دستفروشان، اینگونه خانواده‌های عزیزی عزادار شدند و نان آوران خانه برای کسب نان، جان دادند و چشم انتظاران نان، خون گریستند.صدای شکستن استخوان‌هایی که قبل از این زیر بار گرانی‌ خرد شده بودند به گوش همگان رسید. شاید بی‌توجهی نمایند گان مجلس در مجلس شورای اسلامی در پاسخگو کردن مقامات اجرایی استان در برابر سوء مدیریت‌ها و عدم استفاده از ابزارهای نظارتی باعث بروز چنین مشکلاتی شده و مردم را ناامید می‌نماید.

استاندار باید محور وحدت باشد نه وامدار یک جناح خاص.

وحدت، مقوله اخلاقی و انسانی است و در دین مبین اسلام، قرآن و سنت رسول الله(ص) مورد توجه جدی قرار گرفته است.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جایگاه والا و رفیعش می‌بایست محور وحدت تمام جریانات سیاسی بر اساس شایسته سالاری باشد، چون رهبر معظم انقلاب می‌فرماید جذب حداکثری و دفع حداقلی

استاندار بهتر است بداند جایگاه ایشان، مثل جایگاه پدر خانواده است، و باید به فکر وحدت، اتحاد و انسجام اعضای خانواده‌اش باشد و باید بداند که فقط و فقط «نام نیک است که می‌ماند یادگار».

وضعیت آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای با یک سری از شاخص‌ها،مشخص می‌شود، یکی از شاخص‌ها، فراوانی و میزان خودکشی در آن جامعه است. افزایش چشمگیر موارد خودکشی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان در سال‌های اخیر، یکی دیگر از مواردی است که شایسته است، استاندار استان در خصوص عملکرد، اعتبارات و هزینه کرد آن در خصوص آسیب‌های اجتماعی، اقدامات انجام گرفته و آمارها را برای اطلاع عموم ارائه نمایند.

معیار استخدام‌هایی که بدون فراخوان و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط انجام شده، چه بوده است؟ استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد چه توضیحی می‌توانند داشته باشند که چگونه بدون فراخوان و اطلاع رسانی کافی در سطح استان عده‌ای را استخدام نموده اند؟ آیا به صورت سلیقه‌ای بوده و یا به شرط داشتن پارتی و یا به گونه ای دیگر استخدام شده اند؟ در کجای قانون استخدام بدون آزمون،بدون فراخوان و بدون اطلاع رسانی و صرفاً بر اساس سلیقه‌ای نوشته شده است؟ آیا این عادلانه و فساد ستیز است؟ متاسفانه جوانان تحصیل کرده و بیکار استان، بیش از اینکه از درد بیکاری در اذیت و عذاب باشند، از درد تبعیض و پارتی‌بازی شکایت و گله دارند. اگر قرار است استخدام خودسرانه و بنا بر ذائقه شخصی صورت گیرد و حتی تن به فراخوان عمومی و رعایت عدالت در برگزاری یک آزمون مورد تایید ندهد، پس تکلیف واژه عدالت چه می‌شود؟

اسلام به معنای واقعی زن را تکریم کرده است. اگر روی نقش مادر و حرمت مادر در درون خانواده تکیه می‌کند روی نقش زن و تاثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیت‌های زن در داخل خانواده تکیه می‌کند، به هیچ وجه به معنای این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعی و دخالت در مبارزات و فعالیت‌های عمومی مردم منع کند. زن باید هم مادر خوب و هم همسر خوبی باشد، هم در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند،حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر چنین جمعی است؛ جمع بین شؤون مختلف، حضرت زینب کبری(س) نمونه دیگر است (مقام معظم رهبری ۸۴/۵/۵)

نقش زنان در اصلاح جامعه، نقش بسیار برجسته‌ای است. اینن آن چیزی است که دشمنانِ سعادتِ انسان‌ها هم به آن توجه دارند و روی آن کار می‌کنند (مقام معظم رهبری ۷۴/۷/۱۲).

بانوان یکی از پایگاه‌های رأی قابل توجه در هر انتخاباتی هستند، بانوان گاهی بیش از مردان در رأی دادن، تبلیغ کردن و تبیین مسیر انتخابات فعالیت داشته و دارند، اما در مقابل، مورد بی‌مهری دولتمردان دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار گرفته و همچنان مظلومانه برای رسیدن به نسبت قابل قبولی از آمار حضور در چرخه مدیریتی فاصله دارند، به گونه‌ای که بعد از پایان دولت سیزدهم، براساس شنیده ها، همچنان امور بانوان استانداری به صورت سرپرستی مدیریت می‌شود.

این استان با توجه به قومی قبیله‌ای بودن آن، نیازمند توجه ویژه دولت و مسئولان کشوری می‌باشد. نیازمند مدیران توانمند، جوان، صاحب فکر و اندیشه، پاسخگو و متعهد است و می‌بایست مدیرانی که عملکردشان موجب توقف توسعه استان شده و یا افت قابل توجهی در زمینه‌های مسئولیت و وظایف محوله داشته‌اند حتی در صورت حمایت برخی از نمایندگان از کار برکنار شوند.

منتظر پاسخ استاندار استان جهت روشنگری و اقدامات انجام شده در جهت رشد و توسعه استان هستیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 دنا 1403/5/3 10:55:5

    انشالا احمدزاده به سخت ترین بلای الهی گرفتارشود چقدرحق ضایع کرد فقط برای داماد پسرعموهایش وفامیل خودش مفید بود خداازش نگذرد درهمین دنیا جواب حق ناس رادهد

    پاسخ
  • 2 ستایش 1403/5/3 10:37:54

    در حادثه رانندگی تیرماه ۱۴۰۲ هیچ دستفروشی از بین نرفت خانم بلکه یک خانواده و افرادی دیگر در دو خودرو کشته شدند

    پاسخ
  • 3 هم استانی 1403/5/3 7:56:14

    مجاهدان روز شنبه!!!!

    پاسخ
  • 4 امرالله 1403/5/3 7:44:25

    دیگه حالا میدان خالیه هر کس میرسه برای اینکه خودی نشان بده یه متن میفرسته سایت های خبری تا منتشر شه آخه شما سر پیازید یا ته پیاز و الان این متن چه دردی را میخواد دوا کنه

    پاسخ
  • 5 سعادت آقایی 1403/5/2 21:3:43

    درود بر سرکار خانم حسینی در دولت احمدی نژاد ، استانداران غیر بومی مثل نیکزاد و صابری در ماه های اولیه انتصابشان در استان ، با جوانان ، فعالان حوزه های سیاسی ، اجتماعی جلسات متعددی داشتند، متاسفانه استاندار فعلی مارا لایق ندانستند . با اینکه کاملا موافق با مطالب شما هستم ، اما بنظرتون با توجه به تغییرات در وزارت کشور ، در آخرین روزهای عمر سیاسی جناب استاندار آیا پاسخی دریافت خواهیم کرد؟ اگر جواب دادند، توصیه میکنم از ایشان حلالیت بطلبید .

    پاسخ
  • 6 کارمند 1403/5/2 20:48:41

    نویسنده این متن نمیدونه چه اتفاق هایی افتاده چه تغییراتی ایجاد شده .آدم که توی وقت شب که به کسی نمیگه صبحت بخیر. ادم جای خداحافظی که سلام نمیکنه که. 😅

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها