اَفتونیوز گزارش می دهد:


جوهر قلم از توصیف شرایط اسفناک ترمینال دهدشت کم آورد/+تصاویر

ترمینال و پایانه مسافربری در هر شهر برای جذب مسافر و مهمانانی که از طریق ماشین‌های عبوری به شهر وارد می شوند نقش مهمی دارد. پایانه مسافربری دهدشت از نام پایانه مسافربری فقط یک ساختمان دارد!

جوهر قلم از توصیف شرایط اسفناک ترمینال دهدشت کم آورد/+تصاویر

اَفتونیوز| ترمینال و پایانه مسافربری در هر شهر برای جذب مسافر و مهمانانی که از طریق ماشین‌های عبوری به شهر وارد می شوند نقش مهمی دارد.

پایانه مسافربری دهدشت از نام پایانه مسافربری فقط یک ساختمان دارد!

جدای از مکان یابی بد این پایانه یا به عبارت ساده‌تر ترمینال این مکان فقط اسم دارد و فاقد هر گونه امکانات برای مردم عادی و رانندگان است.

اینکه در شهر دهدشت چرا بعضی شغل‌ها به حساب نمی‌آید یا به سادگی از کنار آن‌ها می گذرند خود جای سوال و بهت دارد یک شهر مجموعه ای از افراد و مشاغل است نه فقط قشر خاصی که اغلب مرفهین جامعه هستند.

این ترمینال جدای از اینکه هیچ مکان مناسبی برای رانندگان ندارد، مسافرین نیز با بهت در یک ساختمانی که چهارچوب سالم فقط دارد به سر می برند.

چمن های این ترمینال همه خشک و بی روح یعنی شما نام میشنوید اما اثر نمی بینید!

سرویس بهداشتی‌ها فاقد مایع دستشویی و نظافت حتی در حد کم هستند.

محوطه اصلی ترمینال جدای از بی نظمی به یک نظافت اساسی نیاز دارد.

سطل زباله در  مکان داخلی ترمینال وجود دارد اما میتوان از وجود آن‌ها فقط سری از تاسف تکان داد چرا که اصلا گزینه انتخابی مناسب سطل زباله مکان عمومی نیست و اصولا سطل زباله مکان عمومی باید از نوعی باشد که بدون دخالت دست باز شود و نمیداند برای چقدر تفاوت قیمت این نوع را انتخاب کردند که با خود فکر کنی یعنی باید با دست باز کنم؟! و ناخودآگاه حجم کثیفی را که ببینی از بازکردنش امتناع خواهی کرد!

هر چه فکر کردم حق کمیسیونی که در این ترمینال گرفته میشود نمیدانم بابت کدام اقدام است؟!چیزی در خور هزینه جز همان ساختمان نیافتم!

 با جمعی سرانگشتی حداقل کمیسیونی که تا انتهای شب از رانندگان این ترمینال گرفته میشود زیر ۳ میلیون نخواهد بود پولی که از جیب رانندگان و مسافرین می‌رود اما هیچ خروجی ندارد.

با ادامه این روند، احتمالا هیچ راننده و مسافری حاضر نباشد از این طریق به مسافرت برود و این ساختمان و نامش حذف شود‌.

جانمایی بد این ترمینال( در خروجی‌ای که حتی رانندگان آن خط در ترمینال نیستند) و عدم توجه به ظاهر و امکانات سبب شده این شهر ترمینال دومی در خروجی به سمت بهبهان نیز داشته باشد!

ترمینال مسافربری زیر نظر مجموعه شهرداری است( اگر مجدد برای رفع مسئولیت نگویند پیمانکار یا بخش خصوصی!) اقدامات نظارتی و برنامه‌های خود برای این مکان را ارائه دهند.

اینکه این حجم پول و حق کمیسیون کجا می رود سوالی ساده است که می پرسیم و کسی را متهم نمی کنم اما روزی را هشدار می دهیم که این شهر همین حداقل ترمینال را هم نداشته باشد و علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

اغلبِ مسافران از مسائل رفاهی و بهداشتیِ ترمینالِ گلایه دارند. سرویس‌های بهداشتی که در اغلبِ ساعات و روزهای هفته، کمترین نشانی از بهداشت را در آن نمی‌توان دید. از خالی‌بودنِ تقریباً همیشگیِ مخزنِ مایعِ دستشویی بگیر تا بوی نامطبوع و عدم نظافتِ مداومِ سرویس‌ها همه‌وهمه باعث شده که مسافران حاضر شوند فرار را بر قرار ترجیح دهند و کمترین استفاده‌ای از سرویس‌های غیربهداشتیِ آن نکنند.

بی قانونی و مدیریت خاله‌ خرزویی است که عواقبش را نداشتن‌ها و محرومیت‌ها دربرمی‌گیرد، بیایید یک بار قانون را فصل الخطاب قرار دهیم‌.

حاکمیت قانون در مجموعه شهرداری و نهادهای زیر دست اعم از نظافت‌شهری،حمل و نقل،پایانه مسافربری خواهد توانست دهدشتی در خور شان شهروندانش به دیگران معرفی کند.

هر چه از بی نظمی شهر دهدشت  بگوییم قلم کم می آورد اما گویا نظارتی نیست و قانونی برای نظارت ساخته نشده و مسائل دوستانه حل می‌شود، اگر اینگونه نبود قطعا طرحی نو را شاهد بودیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 منتقد 1403/5/6 10:20:9

    باز خدایا شکر که افتو نیوز نگفت وضعیت اسفناک ترمینال تقصیر نماینده فعلی است ونگفت موحد یا مورک بیایند مسافران راسوار اتوبوس یا می نی بوس کنند !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخ
  • 2 شهروند مسافر 1403/5/5 12:28:55

    ازهمه تاسف آور تر حمله رانندگان ویژه برون شهری به سمت مسافری که قصد ورود به ترمینال را دارد ، به طوری که گاها مسافر بنده خدا یادش می رود کجا می خواست برود ، یک نفر که مسافر بود برای بهبهان گفت اینقدر موقع ورود به ترمینال حمله بم کردن و کیفم یک نفر گرفت دستم یک نفر گرفت در نهایت سوار شدم در مسیر جاده سه راهی سوق راک متوجه شدم ماشین به سمت یاسوج می رود ، گفتم آقا من مسافر بهبهان بودم ، ابن فرهنگ از عدم رعایت بهداشت هم بدتر ،

    پاسخ
    • 2 - 1 شهروند پاسخ به : شهروند مسافر 1403/5/8 17:32:57

      در تمامی ترمینال های کشور؛ نمایندگان شرکتها و رانندگان برون شهری منتظر و به دنبال مسافر هستند (هر کدام باشیوه خاص خودش) و به نظرم این موضوع به خودی خود عیب محسوب نمیگردد.

  • 3 دهدشت 1403/5/4 17:12:33

    شورای شهر تعطیل است.عده‌ای از اعضای شورای شهر که کارمند هستند در اداره محل کار هم حاضر نمیشوند وخلاصه کلام نظارت ی بر عملکرد شورا و شهردار نیست واقعا آدم تو ترمینال دهدشت که میرود از خودش خجالت می کشد دقیقا انگار جنگ جهانی دوم است نه نظافتی و.... زباله های موجود در محیط ترمینال و مربوط به چند ماه است.مبگن پیمانکار جمع آوری زباله ها ی دهدشت ماهانه نهصد میلیون تومان از شهردار ی پول میگیرد ولی وقتی به عنوان یک شهروند زباله‌ها را در کوچه ها و خیابان ها میبینیم به خودمان شک میکنیم که خدایا این اعضای شورای شهر دهدشت چکار میکنن در این سه سال چند شهردار تعویض کردن پارسال خیابان هایی در دهدشت آسفالت شده بروید ببینید تمام قیر آین آسفالت ها اومده بیرون فاجعه است. واقعا چرا ؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها