با پیگیری بهرامی نماینده بویراحمد


دنا به آغوش استان باز می‌گردد+ جزئیات

این موضوع که به صورت مخفیانه در زمان نماینده پیشین و مدیران دولت سیزدهم انجام شده بود با تلاش بهرامی نماینده کنونی ملغی شد.

دنا به آغوش استان باز می‌گردد+ جزئیات

اَفتونیوز| با پیگیری نماینده بویراحمد و دنا در مجلس، منطقه حفاظت شده دنا به صورت یکپارچه در اختیار استان می‌ماند.

به گزارش افتونیوز، در روزهای اخیر و در گرماگرم تغییر دولت و مسایل پساانتخاباتی خبری در رسانه‌ها منتشر شد که باعث نگرانی مردم استان به ویژه دوستداران محیط زیست و فعالان این حوزه شد.

در این خبر عنوان شده بود بخش شمالی دنا که در منطقه حفاظت شده یکپارچه دنا قرار دارد و مدیریت آن در اختیار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قرار داشت از استان منفک و به استان اصفهان واگذار می‌شود.

بسیاری از فعالان مدنی معتقد بودند که این موضوع ناشی از تلاش مافیای آب برای احداث سد بر روی رودخانه ماربر بوده و چون پیشتر در استان با مقاومت و اطلاع رسانی فعالان مدنی در خصوص مخالفت با احداث سد خرسان سه آگاهی عمومی و حساسیت مردم بالا رفته بود، آنها تلاش کردند موضوع را به صورت دیگر پیگیری کنند.

اکنون خبر می‌رسد با تلاش و پیگیری محمد بهرامی نماینده بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس، موضوع واگذاری بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به اصفهان به صورت کامل منتفی شده است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این باره به ایرنا گفت: جلسه قبلی شورای‌عالی محیط‌زیست ۵ ماه قبل بود؛ بنابراین تا برگزاری جلسه ۱۴ اردیبهشت‌ماه فرصت زیادی نداشتیم؛ اما در همین مدت کوتاه تلاش کردیم تا مناطق حفاظت شده خود را ارتقا دهیم که موفق هم شدیم و مناطق پیشنهادی ما مورد تصویب جلسه و رئیس‌جمهور قرار گرفت.
حسن اکبری با اشاره به اینکه اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان بیشترین همکاری را داشت افزود: در این جلسه ۵ منطقه ارتقا یافت و به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شد، براین‌اساس با اضافه‌شدن این ۵ منطقه حدود ۲۳۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شد و وسعت مناطق حفاظت شده به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی حدود ۱۱.۸ درصد از خاک کشور رسیده است.
وی گفت: دومین منطقه کوه کلاته و تنگ سرخ به مساحت حدود ۱۱ هزار هکتار در استان فارس در مسیر شیراز به سمت یاسوج است، منطقه‌ای با پوشش و تنوع گیاهی بالا و محدوده‌ای تقریباً بکر است، هدف از ارتقا این منطقه این بود که هم به‌عنوان فضای طبیعی نمونه در شیراز اهمیت دارد هم اینکه به علت پوشش گیاهی غنی حیات‌وحش به‌خوبی می‌تواند در آن احیا شود. این منطقه جزو مناطق شکار ممنوع بود.
اکبری افزود: دیگری منطقه پادنا به مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار در شهرستان سمیرم در استان اصفهان است که می‌تواند پشتوانه خوبی برای مجموعه حفاظتی دنا که از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده ما در زاگرس است باشد، مجموعه دنا که پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات پادنا در شهرستان سمیرم متصل است که حیات‌وحش میان این دو منطقه رفت‌وآمد دارد ازاین‌رو می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای منطقه دنا باشد، ضمن اینکه پوشش گیاهی خوبی دارد منطقه‌ای ییلاقی و پرآب است و به‌راحتی حیات‌وحش می‌تواند احیا شود مشکلی هم با تنش‌های خشکسالی نخواهد داشت. این منطقه تا پیش‌ازاین جزو مناطق آزاد بود.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: این مناطق مراحل قانونی را طی کردند و در شورای‌عالی محیط‌زیست تصویب شدند و به شبکه مناطق چهارگانه پیوستند که با اضافه‌شدن این تعداد با وسعت حدود ۲۳۰ هزار هکتار، مساحت مناطق حفاظت شده کشور به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی حدود ۱۱.۸ درصد از خاک کشور رسیده است.
واکنش‌ها در فضای مجازی حاکی از نگرانی و مخالفت مردم کهگیلویه و بویراحمد از این مصوبه‌هاست، یکی از این کاربران نوشته است: پارک ملی گلستان هم بین سه استان گلستان، خراسان رضوی و سمنان هست؛ اما مدیریت پارک گلستان با گلستان هست. یا منطقه حفاظت شده خاییز بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع شده اما مدیریت خاییز با استان کهگیلویه و بویراحمد هست.
مدیریت مناطق حفاظت شده باید یکپارچه باشد ضمن اینکه اصفهانی‌ها هدفشان انتقال آب هست و کاری به کل و بز و حیات‌وحش دنا ندارند که بخوان حفاظت کنند یا نکنند.
چند سال پیش هم آبشار مارگون را از استان جدا کردند و دادند به فارس، چند روستا را جدا کردند دادند به چهارمحال که در همین روستاها الان دارند سد خرسان را می‌زنند.
هر فردی در هر جایگاهی در خصوص حاتم‌بخشی ضلع شمالی دنای غربی سهل‌انگاری و منفعلانه عمل کرده باشد قطع و به‌یقین بایستی پاسخگوی مردم آگاه و شریف استان بخصوص دنای همیشه سرافراز باشند.
 این موضوع بیشتر شبیه بذل و بخشش هست! بخشش به چه قیمتی! خدا می‌داند!
اما عاجزانه از نمایندگان محترم استان تاج‌گردون و بهرامی تقاضامندیم در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع ورود کرده و جلوی این حقارت و سهل‌انگاری را بگیرند!

برادر کل و بز بهانه هست، هدف غارت آب هست، رودخانه ماربر و خرسان از کجا عبور می‌کند، با تغییر مسیر دیگر آبی به پایین‌دست نمی‌رسد.
یکی هم نوشته است: اصفهانی‌ها قبل از این پروژه می‌خواستند به بهانه گردنه بیژن تونل بزنند که موافقت نشد حال می‌خواهند کاری کنند مجوزهای محیط‌زیست دست خودشان باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 16 نظر

  • 1 زیلایی رسول اندخور 1403/5/10 20:27:19

    خدا شاهده بلایی که روشنفکر سر استان آورد ،هیتلر سر آلمان نازی نیاورد ،مدیرانش همه بی سواد بودند شجاعت ورود به جلسات کشوری را نداشتند، ببینید در همین یک مورد چقدر مقصرند ، طایفه گرایی وتعصبات قومی و قبیله‌ای را مدیرانش در بین مردم طبلیغ می کردند تا سر پوشی باشد بر بیسواد بودنشان، الکی کف صوت زدن یه مشت بیسواد باعث رشد چنین افرادی میشود

    پاسخ
  • 2 فرهاد هژبر 1403/5/9 0:44:13

    ما تامرادیهای استان از کارهای روشنفکر به ستوه امده ایم خواهان حذف ایشان از سیاست تا ابدهستیم درود بر شرافت انسانهای آزادی خواه

    پاسخ
  • 3 کبگیان 1403/5/8 18:28:41

    درودبررئیسلی دلواری زمان که نگذاشت انگلیسی ها درجنوب روزخوش داشته باشند واقعاً که دکتربهرامی ستودنی است

    پاسخ
  • 4 حمید 1403/5/8 15:48:50

    درود بر شهریار دلها

    پاسخ
  • 5 شیک 1403/5/8 14:30:20

    روشفکر قالیباف دیگه نمیخادت برگرد ولایتت و همون چند .........

    پاسخ
  • 6 جیک 1403/5/8 14:29:18

    خاموش فکر کجایی که نامت ... بر استان ثبت کرد

    پاسخ
  • 7 بیک 1403/5/8 14:28:40

    روشنفکر سرویس بهداشتی کوه گل چیشد؟

    پاسخ
  • 8 پیک 1403/5/8 14:28:12

    روشنفکر تو کهگیلویه بودی و ... چرا اومدی بویراحمد رو ویران کردی

    پاسخ
  • 9 نیک 1403/5/8 14:27:25

    ای ملت چرا یکصدا فریاد نمیزنید که روشنفکر بی عرضه به قانون محاکمه و مجازات سپرده شود برای این همه خیانت به استان

    پاسخ
  • 10 ارزو 1403/5/8 12:38:11

    تعصبات کورکورانه روزی بلایی سر تامرادی خواهد اورد که تا ده‌ها سربه زیر خواهند بود حقمون هست وقتی پرچمدار طایفه دست هر شخصی می دهیم اینه نتیجش اتاق فکر و روشنفکر باید عذرخواهی کنند از طایفه از بویراحمد و تا بیست سال در انتخابات حتی برای رای دادن شرکت کنند

    پاسخ
  • 11 امین 1403/5/8 12:33:47

    روشنفکر بنده خدا کل استان ببرن خبر نداره

    پاسخ
  • 12 ح. ج. 1403/5/8 11:58:31

    روشنفکر از ابتدای فعالیتش در منصب نمایندگی چه در زمان زلزله و پس از آن در حق مردم سیسخت ، بسیار کارشکنی و جفا نمود. وپس از شکست سنگین در اسفند ۱۴۰۲ کمر همت در پی ویرانی دنا و سیسخت بست. بطوریکه تمام پروژه‌های راهسازی تونل و پل را تعطیل کرد. ایشان با این عمل وقیح، خود را به زباله‌دان سیاسی استان انداخت.

    پاسخ
  • 13 مصطفی 1403/5/8 11:57:56

    نماینده در تراز ملی خادم دلسوز مردم دکتر محمد بهرامی 💚

    پاسخ
  • 14 رازی 1403/5/8 10:34:28

    بهرامی به دلایل متفاوت اینده نداره روشنفکر گذشته و اینده نداره گند زد و تاوان میده

    پاسخ
  • 15 محمد 1403/5/8 10:30:14

    یک تامرادی حامی روشنفکر بودم به امام حسین قسم پشیمونم از ایشان حمایت کردم فقط زحمت و بی خوابی ول داشت و نمیدانست چه میگذرد و از خونه خودش هم خبر نداشت چه برسد استان

    پاسخ
    • 15 - 1 بنده به عنوان طایفه کی گیوی بهرامی را قبول ندارم پاسخ به : محمد 1403/5/9 14:14:9

      بنده به عنوان طایفه کی گیوی بهرامی را قبول ندارم

سایر اخبار
برگزدیدها