انتقادهای تند علیه استاندار در بیانیه افشاگرانه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان/ پرده‌برداری «باقری» از وجود مافیا در استان!

حال سؤال اینجاست آیا آقای به‌اصطلاح مشاور شما باتوجه‌به برآورده‌نشدن خواسته‌های خود از طرف بنده، مانع می‌شدند و به دنبال زهرچشم بودند؟ یا مدیر دفتر محترم شما این اجازه را صادر نمی‌کردند؟ یا اینکه خود شخص جنابعالی ارزش و اهمیتی برای جوانان و مشکلات این استان قائل نبودید. 

انتقادهای تند علیه استاندار در بیانیه افشاگرانه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان/ پرده‌برداری «باقری» از وجود مافیا در استان!

افتونیوز| مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان در متنی که در فضای مجازی منتشر کرده است نسبت به فشارهای پیدا و پنهان مسئولان استانی پرده برداشته است.

به گزارش افتونیوز، سیروس باقری مدیرعامل این شرکت، در بیانیه مبسوطی که منتشر کرده از فشارهای مشاور استاندار و به تعبیر خودش، مدیردفتر دوم استانداری و آزار و اذیت های موجود در استان افشاگری کرده است.

متن کامل این بیانیه در پی می آید:

«فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ»
(اگر آن‌ها روی (از حق) بگردانند (نگران مباش) بگو خداوند مرا کفایت می‌کند هیچ معبودی جز او نیست، بر او توکل کردم و او پروردگار عرش بزرگ است.)

اینجانب سیروس باقری به مدت ۲ سال به‌عنوان مدیرعـامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد در گوشه‌ای از کشور عزیزمان ایران اسلامی در حال انجام مسئولیت محوله هستم و می‌خواهم پیرامون شرکت نمایشگاه‌های استان چند نکته‌ای را بیان داشته باشم.

در طول دو سال خدمتم در این جایگاه هیچ‌گاه خداوند متعال، قانون، مردم و منافع شرکت نمایشگاه را فراموش ننمودم و سعی بر این داشتم که هر کدام را در جای خود قرار بدهم و اقدامات لازم به جهت پیشبرد اهداف موردنظر به کار ببرم. بر خود واجب می‌دانم، خدمت آقای عسکری توانمند، حوزه ‌ایشان، مدیرعامل کارخانه سیمان یاسوج، مجموعه سیمان و نماینده این کارخانه هیئت‌مدیره  به جهت همکاری و حمایت‌هایی که طی این دو سال به شرکت نمایشگاه‌ها داشته‌اند کمال تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم. ان‌شاءالله در مراحل بعدی گزارش کامل از عملکرد اینجانب به سمع و نظر شما مردم عزیزم می‌رسانم. اما اکنون عرایض بنده با برخی از مسئولین استانی است. 

در طول دو سال خدمت،اینجانب تحت‌فشارهای زیادی از طرف برخی از عزیزان بودم که باید نمایشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بدون سیر مراحل قانونی به شخص موردنظر داده شود که در صورت تمکین بنده به این اقدام، مافیای نمایشگاهی رواج پیدا می‌کرد. ولی در این مورد از طرف بنده مقاومت صورت گرفت و به خواسته‌های ناحق این عزیزان (نه) گفتم و بیان داشتم همه بچه‌های بومی باید از محل برگزاری نمایشگاه‌ها کسب درآمد داشته باشند، نه فقط شخص خاصی نمایشگاه برگزار نماید. این (نه) گفتن بنده منجر به شروع فشارهای متعدد از طرف این بزرگواران بر اینجانب شد و حتی در مقطعی، پارسال به دنبال تغییر بنده بودند که انجام نشد. حال قصد دارم انتقاداتی در موارد ذیل به استاندار محترم استان داشته باشم.

جناب آقای احمدزاده استاندار محترم، به یاد دارید، در سال ۱۴۰۱ به دلیل بی‌تدبیری جهت اقدام به‌موقع در برپایی موکب مرز شلمچه از طرف آن استانداری، اینجانب به‌خاطر آبروی امام حسین علیه‌السلام و رفاه حال مردم عزیزمان و باتوجه‌به درخواست آن استانداری در جلسه ستاد اربعین در کمترین زمان ممکن اقدام به برپایی موکب مرز شلمچه نمودم که شخص حضرت‌عالی نیز بازدید و عکس‌های یادگاری از موکب داشته‌اید. اما متأسفانه پس از گذشت حدود ۲ سال با وجود تأمین اعتبار و سیر کلیه مراحل قانونی، شما و مجموعه حاضر نشدید هیچ‌گونه دستور پرداختی انجام بدهید. حال نمی‌گذاشتند یا نخواستید خدا بهتر می‌داند. اما بعد از این، شخص آقای م پیغام می‌دادند که در صورت اینکه با بنده در بحث نمایشگاه‌ها همسو شوید و به بنده لطف داشته باشید، سند شما طی ۲۴ ساعت دستور پرداخت گرفته می‌شود و تحویل شما داده می‌شود. اما شرکت نمایشگاه‌ها تن به خواسته‌ها نداده و هنوز که هنوز است این سند شرکت، پرداخت نشده و بلاتکلیف مانده است. جناب استاندار بیش از چندین مکاتبه جهت جلسه با شما به‌عنوان جوان‌ترین مدیرعامل نمایشگاه‌های کشور داشته‌ام و دغدغه مشکلات این استان مربوط به حوزه نمایشگاه‌ها و به دنبال حمایت‌هایی از طرف شخص شما بودیم. اما متأسفانه دیوارهای چندلایه و اتاق‌های ۵ فیلتری این اجازه را نداد که بتوانیم یک‌بار حتی رنگ اتاق شما را به چشم ببینیم. هرگاه اقدامی می‌شد از همان اتاق دوم مدیر دفتر جنابعالی، به بن‌بست خوردیم و وعده‌های ملاقات چندین ماهه را می‌دادند. می‌دانم که فقط بنده نبودم؛ بلکه خیلی از مردم این استان این تجربه را داشتند.

حال سؤال اینجاست آیا آقای به‌اصطلاح مشاور شما با توجه‌ به برآورده‌نشدن خواسته‌های خود از طرف بنده، مانع می‌شدند و به دنبال زهرچشم بودند؟ یا مدیر دفتر محترم شما این اجازه را صادر نمی‌کردند؟ یا اینکه خود شخص جنابعالی ارزش و اهمیتی برای جوانان و مشکلات این استان قائل نبودید. 

در طول دو سال حاضر نشدید هیچ‌کدام از نمایشگاه‌های داخلی و دو نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ که خیلی برای استان مهم بودند را همچون دیگر همتایان خود در کشور، بازدید به عمل‌آورید.

و نیز دو جشنواره بزرگ فرهنگ اقوام زاگرس نشین (بلوط) در یاسوج در چندمتری دفتر شما برگزار شد. آیا برای شما مقدور نبود که بازدیدی چنددقیقه‌ای با مردم و برای مردم، داشته باشید؟

و نکته دیگر اینکه، بدهی که به‌اصطلاح مشاور یا بهتره بگویم همه‌کاره استانداری، به این شرکت دارد و به‌خاطر اینکه اقدام قانونی روی چک‌ها نشود و حتی اصلاً پرداخت نگردد و به شکلی در حوزه مالی حذف شود. از طرف برخی افراد، بنده را تحت‌فشار گذاشتند که اگر به روی چک‌ها اقدام نمودی، از جایگاه مدیرعاملی حذف می‌شوید. خب این چه مدیریت بنگاهی است که در این استان تشکیل شده است. نمایشگاه‌های غیرمجازی که گاهی در برخی از شهرستان‌های استان توسط مافیای نمایشگاهی برگزار می‌شد و پس از مکاتبه و پیگیری شرکت نمایشگاه‌ها، باز به درب بسته می‌خوردیم و همه‌جا شاهد این بودیم، چون این شخص، نام مشاور استانداری را به واقعیت یا به کذب یدک می‌کشد، باید با ایشان و تیم همراه، همکاری گردد، یعنی باید نمایشگاه غیرمجاز برگزار گردد! چرا شرکت نمایشگاه که خاصیت حقوقی دارد و ۵ نیرو مستقیم اشتغال‌زایی دارد، ماهیانه حدود ۷۰ میلیون تومان بیمه و حقوق پرداخت می‌نماید، باید در تقویم سالانه خود، (چهار) نمایشگاه مبل در سطح شهرستان‌های بزرگ برگزار نماید، اما یک شخص به‌صورت غیرقانونی فقط در طول یک ماه ۴ نمایشگاه مبل برگزار نماید. حال حدود دو هفته است، فشارهایی به برخی از اعضای هیئت‌مدیره آمده به جهت جابه‌جایی بنده و اینکه شخص یا اشخاص پیگیر جابه‌جایی، بیان داشته‌اند که استاندار، مدیر دفتر ایشان و مجموعه استانداری یک‌صدا شده‌اند، مدیرعامل نباشید. بنده فقط می‌دانم جلوی بی‌قانونی، تخلف و مافیا بازی را گرفتم و نخواستم به کسی ظلمی وارد نمایم و نیز عدالت رعایت شود و از طرفی روی خوش به پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برخی ندادم. حال، از ته قلب پیشنهاد می‌دهم اگر اصرار بر اقدامات گذشته دارند، یکی را بیاورید که باب میل آقایان نه باب میل قانون، کارهای شما را انجام دهد تا همسو باشد و بتواند همکاری نماید.

بنده حاضر نیستم در کارهای خلاف قانون، باج به کسی دهم، چرا باید رئیس اتاق بازرگانی استان بیان کند بعضی چیزها از دست بنده خارج است. وگرنه عملکرد شما را بنده قبول دارم. در اتاق بازرگانی چه می‌گذرد؟ (در آینده لازم باشد نکات بیشتری در این حوزه بیان می‌نمایم)

چرا باید رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد به جهت حفظ صندلی ریاست خود، برای تغییر بنده اقدام نمایند، درحالی‌که حدود ۹ ماه پیش باید ترک می‌کردند و جای سؤال دارد، واقعاً" چرا هنوز شرایط ترک از این جایگاه فراهم نشده است؟ لطفاً توضیحات لازمه را بفرمایند. (در آینده لازم باشد نکات بیشتری در این حوزه بیان می‌نمایم.

چرا باید آقای معاون دست‌به‌کار شوند؟ به‌جای اینکه در مسائل و مشکلات این استان حامی، پشتیبان و کمک‌حال باشید، برعکس، چوب لای چرخ توسعه گذاشته‌اید و هرچه می‌خواهید به‌روز شرکت نمایشگاه‌ها و دیگران می‌آورید.

مجدداً عرض می‌نمایم بنده تا لحظه آخر جلوی زیاده‌خواهی‌ها، مافیا بازی و حمایت از شخص خاصی، می‌ایستم و کوتاه نمی‌آیم. (همان‌طور که در دو سال خدمتم کوتاه نیامدم). ‌امیدوارم که عاقبت همه عزیزان را خداوند متعال ختم به خیر نماید. 
در ضمن آمادگی کامل دارم با هرکدام از این عزیزان به‌صورت حضوری و در جمع خبرنگاران، مناظره داشته باشم.

من الله توفیق



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 همشهری (شبکه استانی سمیرم شمالی) 1403/6/1 1:27:45

    تا زمان بازنشستگی و حتی بعد از بازنشستگی این ..... ول بکن احمدزاده نیست چرا؟ اگه ..... نباشه پس کی کت وشلوار و لباس های احمدزاده را ببره ؤ بشوره؟ کی .... مالی بکنه_ کی چایی بریزه؟ البته آقای مشاورررر تا الان بیش از ۵ سهم استخدام غیره قانونی داشته آقای مهندس باقری تا چشم بهم بزنی قبل از مهرماه این آقایون رفتنی هستند تاج ایران و آریوبرزن از همین امروز دست به کار شدند ان شاءالله ختم به خیربشه ؤ شخصی جایگزین بشه که اهل پارتی بازی نباشه

    پاسخ
  • 2 بینوایان 1403/5/9 22:27:50

    این استاندار لیاقت این مسئولیت را نداشته وفقط باجریان گرمسیری خودشان همراه بوده ولاغیر...فرزندان مظلوم سردسیر تاکنون سنگ زیرآسیاب بوده اند وتحمل کرده اند،امیدوارم کسانی که بانی این تفکرات متحجرانه هستند هر چه زودتر استان ک.ب از لوس وجودشان پاک گردد انشالله

    پاسخ
  • 3 دنا 1403/5/9 20:17:43

    خدایا به حق خودت احمدزاده که درزمان شروع بکاربه عزای خانمش نشست موقع رفتنش .................... بشیند که بجز رفاقت بازی حق کشی هیچ کاری نکرد چقدرحق ضایع شد دراین سه سال

    پاسخ
  • 4 احمدزاده موسا 1403/5/9 12:1:26

    بادرود.جناب باقری‌‌‌‌‌‌...فرمایسات شمادر اینخصوص نشان از پاکدستی دارد .اما.خدا وکیلی‌اگر درد فقط نمایشگاهها بود میشد مثل خیلی مسایل و لوازم باید دیگر نادیده گرفت اما خانه ازپای بیت ویرانست...استاندار چه خدمت شایانی در کارنامه دارد‌و‌ب تبع آن خیل عظیمی از مدیران....عاقبت شیطان بخیر شود؟؟ب فرموده خود شیطان مشکل میبینم...امالطفا روشنگری کنید تا نااهلان جا وحساب خود را بدانند((حافظ‌شیرازی:خاطر یکتن در اینجا شادنیست*درد هست ورخصت فریادنیست‌‌‌..))*پیروز باشید وباقی

    پاسخ
  • 5 استان 1403/5/9 11:38:25

    بدبخت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که این مسولین را دارند

    پاسخ
  • 6 لُر آریائی 1403/5/9 10:50:52

    این جماعت از این انتقادها وسرزنشها گوش شنوائی ندارند ،منطق شون اینست که ما داریم میرویم آبادانی ومدیریت صحیح که در برنامه ندارند فقط تخریب ،ودر آخر استخدامهای غیر قانونی وبسیاری کارهای غرشرعی واخلاقی در این واپسین عُمر سیاسی وصندلی را پیروزی،برای خودشان وکاسه لیسان دور وبرشون

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها