توضیحات عضو شورای دوگنبدان درباره دریافت آلایندگی نفت

حبیب‌اله عاملی‌مقدم عضو شورای شهر دوگنبدان در جمع خبرنگاران درباره دریافت آلایندگی نفت شفاف‌سازی کرد.

توضیحات عضو شورای دوگنبدان درباره دریافت آلایندگی نفت

اَفتونیوز| حبیب اله عاملی مقدم عضو شورای شهر دوگنبدان در جمع خبرنگاران درباره آلایندگی نفت اظهار داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۶ بحث دریافت آلایندگی نفت جدی نبود و با اولین ورود من به شورا این بحث پیگیری شد.

حبیب‌اله عاملی‌مقدم عنوان کرد؛ شهرداری‌های کوچک درآمدی ندارند و ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد آن‌ها از بحث امورمالیایی، عوارض ارزش افزوده و آلایندگی است.

وی افزود؛ آلایندگی سال ۱۳۹۳ نفت گچساران پیگیری شد و با وجود اینکه پرونده به شورای حل اختلاف ارسال شد وصول شد و بین ۴ شهرداری گچساران، باشت، چرام، دهدشت و روستاهای فاقد دهیاری در مناطق نفت خیز توزیع شد.

عاملی مقدم عنوان کرد: آلایندگی سال‌ها ۹۵،۹۴و ۹۶ نیز به همین ترتیب وصول شد و بین ۴ شهرداری توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم تشکیلی توسط بنده و با همکاری مدیرکل امور مالیاتی برای وصل و به نتیجه رسیدن این موضوع ۴ روز در خوزستان مستقر شد تا به نتیجه رسیدیم.

این عضو شورای شهر دوگنبدان بیان کرد: آلایندگی سال‌های ۹۸،۹۷و ۱۴۰۱ نیز تایید و شرکت نفت تمکین کرده است و در مرحله وصول است.

وی عنوان کرد: آلایندگی سال‌های ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ در مرحله تشخیص است که شرکت نفت می تواند تمکین کند یا اعتراض کند.

عاملی مقدم آلایندگی سال ۱۴۰۲ را در مرحله گزارش اعلام کرد.

وی مجدد تاکید کرد صفر تا صد پیگیری‌های جذب آلایندگی توسط من و تیم همراهم انجام شد چون خودم رییس امور مالیاتی حوزه تشخیص می باشم و از طرفی نماینده مردم در شهر هستم با دلسوزی بیشتری این کار را پیگیری کردم و الهی شکر نتیجه داد

وی برای محاسبه هزینه تصریح کرد: طبق ماده ۳۸ از قانون ارزش افزوده میزان آلایندگی ۱درصد فروش داخلی نفت است.

عضو شورای شهر دوگنبدان عنوان کرد: در ادامه انتظار داریم نماینده و سایر مسئولین در این راه کنار ما باشند و باید ضمن تشکر از اقای کمالی بگویم ایشان همواره در کنار ما بودند.

وی درباره اینکه آیا از این میزان پول مقداری به یاسوج تعلق گرفته، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی چنین امکانی وجود ندارد چون در قانون فقط ۴ شهرداری گچساران، باشت، چرام، دهدشت و روستاهای فاقد دهیاری مناطق نفت خیز ذکر شده است.

عاملی مقدم در این باره که آیا عوارض آلایندگی نفت کل استان یکی است پاسخ داد: عوارض آلایندگی نفت بهمئی جدا محاسبه می‌شود که سال گذشته از خوزستان دریافت کردند و آلایندگی نفت گچساران نیز جداست که بین ۴ شهرداری ذکر شده تقسیم می‌شود.

وی درباره چگونگی تقسیم این پول بین ۴ شهرداری خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که به صورت مساوی تقسیم شود و گچساران سهم بیشتری دارد.

گزارش:مریم پارسا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها