امام جمعه گچساران؛


امیدواریم با وحدت شاهد رفع مشکلات در کشور باشیم/ خبرنگاران ما طلایه داران آگاهی به جامعه هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید عنایت هاشمی منش امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر پس از دعوت به تقوا و نظم و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:

امیدواریم با وحدت شاهد رفع مشکلات در کشور باشیم/ خبرنگاران ما طلایه داران آگاهی به جامعه هستند

اَفتونیوز| حجت الاسلام و المسلمین سید عنایت هاشمی منش امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر پس از دعوت به تقوا و نظم و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: به روان پاک همه‌ی شهدا،شهدای جبهه مقاومت و محور مقاومت و امام شهدا،۳۹۰ شهید عزیزشهرستان ،که پرچمداران مبارزه با باطل اند  و دفاع از حق و حقیقتند درود و سلام و صلوات می فرستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید عنایت هاشمی عنوان کرد؛هر کسی که در دفاع از حق و راه حق و جبهه‌ی حق به شهادت برسد متعلق به آحاد آزادی‌خواهان ،آحاد جامعه اسلامی است و مورد حرمت جوامع اسلامی است.

وی اذعان کرد:شهید وقتی که به شهادت می رسد همه در قبالش وظیفه دارند همه در قبالش مسئولیت دارند در قبال راهش در مسیر و راهی که انتخاب کرده است ،خونی که از این شهید عزیز به زمین ریخته است فرقی هم نمی‌کند این شهید از چه طایفه‌ای،گروهی یا جناحی باشد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اگر این شهید برای خدا و در راه خدا و برای دفاع از جبهه حق خونش بر زمین ریخته شود مورد عظمت الهی و نگاه ویژه الهی است و همه باید حرمت این شهید را نگه بدارند.در برابر خانواده معظم شهدا همه ما مسئولیم سر تعظیم فرود می‌آوریم و عرضه میداریم خدا به آبروی شهدای شما ما را مدیون شهدا و راه شهدا نگرداند. وی خاطرنشان کرد:اگر گاهاً از شهیدی یا شهدایی در محافل،مجالس، تریبون نماز جمعه ،در اجلاسیه نام بردیم این به معنای غفلت از دیگر شهدای عزیزما نیست ما هیچ فرقی بین شهدایمان نمی‌بینیم همه در یک راهند و همه برای یک هدف به شهادت رسیدند،امیدوارم مشمول شفاعت شهدا و عاقبتمان ختم به خیر شهادت قرار گیرد .

حجت الاسلام هاشمی منش عنوان کرد:این روزها شاهد شهادت مظلومانه‌ی چندتن از مجاهدان و مبارزان جبهه مقاومت در عراق ، بیروت و ایران اسلامی بودیم که  به محور مقاومت به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت‌های مظلوم فلسطین و عراق ،یمن و آحاد جامعه اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود:در این حوادث تلخ ما هم شهید ایرانی ،مستشار ایران و  هم‌شهید حزب الهی و هم شهید حشد الشعبی داشتیم و هم رهبر مجاهد و خستگی ناپذیر مردم مظلوم فلسطین که مهمان حرم و حریم جمهوری اسلامی در ایران اسلامی بوده است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: پلیدترین عناصر تاریخ بشریت یعنی صهیونیست‌های با حمایت آمریکای جهانخوار این روزها قلب امت اسلام را داغدار کردند

جبهه‌ی بزرگ مقاومت این روزها داغدار است در این بین ملت غیور ایران ملت مهمان نواز ایران اسلامی از همه بیشتر نگران و اندوهگین است چون در خانه‌اش ،مهمان عزیزش و محبوبش را از دست داده است.

وی اظهار کرد: شهید اسماعیل هنیه یک رادمرد جهاد و مقاومت بود یک نماد بی نظیر در فضای صبر و شکیبایی در راه خدا بود بیش از ۶۰ نفر از نزدیک‌ترین افرادش را تقدیم محور و مسیر مقاومت کرد با صبرش با تدابیر مثال زدنی‌اش سنگین‌ترین لطمات را بر پیکر نحس و روبه زوال رژیم جعلی اسرائیل وارد کرد

خطیب جمعه گچساران عنوان کرد:به همین جهت آن‌ها قدرت این مرد بزرگ را نمی‌دیدند و نمی توانستند که ببینند بر آن‌ها سنگین بود.وجود یک انسان‌های این چنینی برای دشمن سخت است نگران آینده با یک چنین افرادی هستند مخصوصا اینکه این عزیز برای تحلیف رئیس جمهور کشورمان وارد کشور شده بود برای ما خیلی سخت و سنگین است  

وی خاطرنشان کرد:اسرائیل در چند روز اخیرا یک‌نمایش ساختگی به راه انداخت وقتی میبینیم در روستایی که اسرائیلی هم نیستند و موشکی به آن اصابت کرده و ۱۲ الی ۱۴ کودک از بین می رود و ۴۰ نفر نیز مجروح میشوند، اسرائیل سریع انگشت اتهام را به سمت حزب الله می برد که نشان دهد در این روزهای اخیر که در عالم به جهت کودک و زن کشی سرشکسته و رسوا شدند اعلام کنند  که اگر ما این جنایات را کردیم حزب الله هم کودک می‌کشد حزب الله سریع اعلام کرد این کار ما نیست و نشان داده شد که خود موشک هم از اسرائیلی ها بود و یک مسئله ساختگی بود.

حجت الاسلام هاشمی منش تصریح کرد:این‌ها از ابتدای طوفان الاقصی تحت فشار جامعه بین‌المللی هستند و سعی کردند با این حادثه ساختگی خودشان را تبرئه کنند و از مسیری که دنبال می کنند، دور کنند و جبهه مقاومت را متهم کنند که البته عالم آگاه است مردم امروز آگاه هستند.

 

وی در ادامه افزود: اگر چه داغ این شهید و شهدای دیگر برای ملت ما سخت و سنگین است، ولی باید بدانند جبهه مقاومت به برکت این خون‌های پاک شاهد یک رویش‌های عظیم و پیشرفت‌های سریعتر در آینده خواهد بود و جوانان محور مقاومت با طوفان الاقصی عواطف و احساسات مردم با وعده صادق ایران انقلابی در آینده نزدیک طومار ننگین رژیم صهیونیست را می پیچانند و آینده از آن محور مقاومت خواهد بود.

خطیب جمعه گچساران عنوان کرد:امروز شما به ظاهر می خندید اما در آینده نزدیک آزادیخواهان جهان به حول قوه الهی و به وعده صادق پروردگار عالم جهان بدون آمریکا و اسرائیل را خواهند دید این وعده پروردگار عالم است، خون پاک شهید عزیز در تهران پیوند ایمانی دو ملت مسلمان  ایران و فلسطین را عمیق تر از قبل خواهد کرد و عزم راسخ محور مقاومت برای ریشه کنی غده سرطانی در آینده استوارتر خواهد شد.

وی اظهار کرد:ملت عزیز ما ضمن درخواست خونخواهی همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که ما خونخواه این شهید هستیم و نخواهیم گذاشت به حیثیت و آبروی کشورمان لطمه وارد شود، امروز نظام  جمهوری اسلامی در عالم سربلند است و با اقتدار حرکت می کند، این حرکت ها خللی به عزم و اراده ملت ما و محور مقاومت ایجاد نخواهد کرد، راه را ما با قدرت، قوت،عظمت، با اقتدار ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام هاشمی‌منش بیان کرد: ملت ما و ملت های مظلوم عالم ضمن محکوم کردن این جنایت بزدلانه و منفعلانه با شهدای فلسطین ،ایران ، حشدالشعبی و  قدس پیمان می بندند که برای کمک به آزادی قدس و  کمک به مردم غزه و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم یک لحظه کوتاه نخواهند آمد

 

وی تصریح کرد: با همین غیضتان بمیرید که خواهید مرد،اگر می بینند در مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آن عظمت به پا می شود آن موضع‌گیری فعال را می بینند آن ها ،این شرایط را نمی توانند تحمل کنند فکر می کردند اگر در جمهوری اسلامی ایران اگر دولت عوض شود نگاه عوض می شود در صورتی که چنین نیست.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: مسیر و راه جمهوری اسلامی اندیشه امامین انقلاب و سیدالشهداء است و ملت ما همواره شعار هیهات من ذله را سر داده و در آینده هم با همین نگاه زندگی خواهند کرد ،ما مجددا تقدیر می کنیم از موضع گیریهای ریاست محترم جمهوری که اعلام کردند دولت،دولت وفاق ملی است.

وی افزود:امیدواریم با وحدت،همدلی و  وفاق ملی شاهد  رفع مشکلات در کشور باشیم و روز به روز شاهد  توسعه کشور باشیم و شریطی را انشاالله ملت ما تجربه کنند که باز یاد این دولت و نام دولت در اذهان باقی بماند.

حجت الاسلام هاشمی منش گفت: در یک‌ماه اخیر شاهد آتش سوزی منابع طبیعی و محیط زیست در استان و به طبع شهرستان هستیم در ابتدا باید مردم مراقبت لازم را داشته باشند و روستائیان نیز در حفظ این نعمت  خدادادی تلاش کنند.

وی در ادامه با در خواست از مسئولین و نمایندگان استان خاطرنشان کرد:از نماینده های مردم استان در مجلس درخواست می کنیم برای یکبار هم که شده این زخم کهنه را دوا کنند، سالهاست درگیر این موضوع هستیم  که مردم ما درگیر این آتش سوزی‌ها هستند و سالانه چند صد هکتار از منابع طبیعی ما در آتش می سوزند و ما تجهیراتی که بتوانیم این آتش را کنترل و مهار کنیم آنطور که باید و شاید نداریم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امید می رود با همت بسیار شاهد رفع این مشکل برای آینده باشیم، و در کنار اینها مدیریت قوی، جهادی و دغدمند بر استان نیز نیاز است،که این مسئله نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی است، خبرنگار جسور ایران اسلامی در عرصه اطلاع رسانی که در مزارشریف افغانستان به همراه چند دیپلمات به شهادت رسیدند و باعث برهم چیدن طومار طالبان در آن منطقه و رهایی مردم آنجا از دست طالبان شد، این اتفاق نشان داد برای بیان حق باید از جان هم گذشت، دشمن بداند ممکن است بتواند خبرنگاری را هم شهید کند اما هرگز قلم نمی شکند این ها را به اسارت ببرید اما هیچ وقت قلم و حق اسیر نمی‌شود.

امام جمعه گچساران در ادامه گفت:خبر نگاران ما طلایه داران آگاهی به جامعه هستند، باید تلاش کنند تا مشکلات را شناسایی و با منطق و ادبیات درست و صداقت و دقت لازم این مسائل را مطرح کنند و مخاطبین و‌ مسئولان به وظیفه خود عمل کنند این روز را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک می گوئیم.

گزارش:مریم پارسا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها