مردم آزاری سهوی با دوربرگردان خیابان های شهر

یکی از مخاطبین این پایگاه خبری یادداشتی به شرح زیر در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است:

مردم آزاری سهوی با دوربرگردان خیابان های شهر

اَفتونیوز|یکی از مخاطبین این پایگاه خبری یادداشتی به شرح زیر در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است:

 

محسن و حسین ۴۵ ساله، بیش از ۴۰ سال است که با هم دوست هستند. ۲۰ سال پیش هر دو ازدواج و در یکی از خیابان‌های جنوبی شهر تهران دو واحد منزل اجاره و زندگی متاهلی شان را آغاز کردند.

با وجود آنکه در بسیاری از مسائل همفکر و هم رای بودند، تنها در خرید یکی از وسایل منزل یعنی اجاق گاز هم رای نبودند. بنابراین ناچار شدند که دو اجاق گاز متفاوت را انتخاب و خرید کنند. آن سالها اجاق گازهای فِردار مُد بودند و انتخاب محسن و همسرش همین بود. اما حسین و همسرش اجاق گاز ساده را پسندیدند. تک استدلال آنها این بود که ما از این امکان اجاق گاز یعنی فِر استفاده نمی کنیم. بنابراین پول برای چیزی که استفاده نمی کنیم خرج نمی کنیم. البته که اختلاف قیمتی آن دو مدل اجاق گاز هم کم نبودند.

بعد از گذشت یک سال از خرید اجاق گازها محسن و همسرش از خرید اجاق گاز فردارش اظهار پشیمانی کرد. زیرا آنها هم از این امکان اجاق گاز استفاده نمی کردند و پشیمان از اینکه چرا پول بیشتری خرج کردند.

این مقدمه حکایت گونه را ذکر کردم تا در پی اش نوع ساده ای مردم آزاری سهوی در جریان رانندگی در داخل شهر را ذکر کنم.

در دنیا بیش از ۶۰ سال و در کشورمان بیش از ۲۰ سال از  دوربرگردان ها برای روان کردن ترافیک در خیابان‌های شهرها استفاده می شود.

در شهر یاسوج نیز چندین دوربرگردان وجود دارد. دوتای آن در انتهای خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین (ع) (یکی بلوار جمهوری و دیگری بلوار بویراحمد) واقع شده است.

کمی عجیب است!

اما باور کنید که اغراق نمی کنم.

یادم نمی آید که در انتهای این دو خیابان که منتهی به میدان امام حسین است خواسته باشم از دوربرگردان استفاده کنم و باز باشد!

انگار که نه انگار این دوربرگردان ها زمانی کاربرد دارد که خط مربوط به آن (لاین آن) همیشه آزاد باشد.

باور کنید بطور کلی کمتر از یک درصد با آزاد بودن خط دوربرگردان مواجه شده ام. بیشتر زمان‌ها یا همه وقت با پر بودن خط مواجه شده ام.

با وجود دوربرگردان ها اما شرایط عین همان وقت هایی است که دوربرگردان نبود و در این خط همانند یک یا دو خط دیگر خودروها پشت چراغ منتظر می ماندند.

در حالتی که دوربرگردان هست هم هیچ فرقی نکرده است. باید ماند تا چراغ سبز شود و خودروهایی که در خط دوربرگردان ایستاده بودند از چراغ عبور و خط آزاد و آنگاه از دوربرگردان استفاده و دور زد.

به گمانم این هم نمونه ای از مردم آزاری سهوی است که توسط بسیاری از همشهریان صورت می گیرد.

به نظر می آید با فرهنگ سازی و آموزشهای کوتاه در صدا و سیمای استان، آموزش و پرورش و ... می توان اندک اندک این رفتار نادرست رانندگی را از میان برد.

«پیام واحد»



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها