شهروندان چگونه با تاجگردون ارتباط برقرار کنند؟

جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان گچساران در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد.

شهروندان چگونه با تاجگردون ارتباط برقرار کنند؟

اَفتونیوز|جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان گچساران در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد.

در ابتدا خبرنگاران مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردند و از جمله دغدغه های اصلی خبرنگاران نداشتن درآمد ثابت و مشکلات صنفی بود.

اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بعد از تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان در مورد مباحث خبرنگاران بحث کردیم که خود جناب فرماندار به عنوان نائب رئیس شورا حضور داشتند.

اورنگ نارکی در ادامه گفت:  تقریبا ۶تا مصوبه را تصویب کردیم که شاید در هیچ کجای استان این کار شکل نگرفته بود و این وظیفه ما به عنوان دستگاه متولی و شورایی که یک سری کارهای فرهنگی را در شهرستان انجام دهد.

وی عنوان کرد: ما برای اولین بار بحث تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران را داشتیم که به خود دوستان بازمی گردد که یک هیئت امنایی را تشکیل دهند و این تعاونی تشکیل شود تا بحث مسکن که یکی از مشکلات اصلی این بزرگواران است انشاالله به انجام برسد

نارکی با اشاره به تجلیل از خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری ،شرکت نفت در حال تدارک تجلیل هستند ،سپاه و فرمانداری انجام دادند،امام جمعه به صورت جداگانه تجلیل انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:شاید در طول این دوره سه ساله که دولت شهید رئیسی سرکار بود به جرئت می توانم بگویم بیشترین حمایت از خبرنگار شد اولین بار سال گذشته ۲ میلیون به حساب خبرنگاران واریز شد امسال روز خبرنگار چه اتفاقی افتاد و ادارات دیگر شهرستان هم به همین شکل

شما در گچساران سال گذشته و قبل‌تر ببینید چقدر ادارات ما از خبرنگاران ما تجلیل کردند و شاید در کل استان این اتفاق نیفتاده و در شهرستان های دیگر شاید به صورت متمرکز انجام می‌شد ولی در گچساران اکثر ادارات ما این تجلیل را سال گذشته و امسال داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: فرماندار هم این سومین سال است که هر سه سال تجلیل را انجام دادند و در حد توان خود حمایت‌های معنوی دیگر را هم داشتند نه این  بوده که فقط روز خبرنگار هدیه‌ای باشد یا خیر

وی بیان کرد:ما سعی کردیم از طریق ادارات همیشه پیگیر مشکلات دوستان باشیم چه به شکل حضوری و چه به شکل نامه‌نگاری که خیلی از دوستانی که در جلسه هستند مطلع هستند.

نارکی تصریح کرد؛ مورد دیگری که در جلسه شورای فرهنگ عمومی به تصویب رساندیم استفاده از امکانات عمومی ادارات برای خبرنگاران فعال بود که این اتفاق در سال‌های گذشته رخ نداده است.

وی  با اشاره به تخصیص وام به خبرنگاران عنوان کرد:علاوه بر اینکه خود سامانه جامع حمایت از هنرمندان یا صندوق اعتباری این کار را انجام می‌دهد ما این را تصویب کردیم اداراتی که سهمیه وام دارند در این سهمیه خبرنگاران هم دخیل باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به آگهی های ادارات خاطرنشان کرد:در بحث ارائه آگهی‌ها ادارات به صورت گزینشی این کار را انجام می‌دادند این را رسما نامه زدیم که آگهی‌ها را بین همه‌ی دوستانی که کار آگهی را انجام می‌دهند تقسیم کنند.

وی اظهار کرد:در این سه ساله نمیگم کم لطفی و کم کاری نبوده ولی در مقایسه سال های گذشته درصد حمایت ها نسبت به سنوات گذشته ببینید چقدر تفاوت داشته است.

روانبخش دهیمی خوب فرماندار شهرستان گچساران بعد از گرامیداشت همه‌ی شهدا و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت:اگرچه روز خبرنگار ۱۷ مرداد بود د امروز ۲۰ مرداد است ما به عنوان هفته خبرنگار به آن نگاه می‌کنیم‌ و هدف قدردانی از زحمات شما بود.

روانبخش دهیمی خوب عنوان کرد:اصل رسالت خبرنگاری همان اصل صداقت و امانت‌داری است اگر رسالت همه ما همراه با صداقت باشد یقین بدانید که این تاثیرات مثبتی خواهد داشت مخصوصا در عرصه قلم چون با ذهن و افکار مردم نقش آفرینی می کنیم این نقش آفرینی ما باید همراه با صداقت و سلامت باشد.اگر همراه با صداقت و راستی و درستی باشید مطمئن باشید که پایدار است و مطمئن باشید که اصلاح گر است و تحول می دهد.

وی عنوان کرد؛شما حلقه اتصال بین دولت و مردم هستید از طرفی شما زبان گویای مردم هستید و از طرف دیگر از طرف مسئولین خدمات دولت و مسئولین را تبیین می کنید و رسالت شما رسالت سنگینی است و این است که خیلی باید دقت داشته باشید.

دهیمی خوب خاطرنشان کرد؛خبرنگاری شغل نیست و یک هنر است و باید همراه با عشق و علاقه باشد و انگیزه و عشق باید باشد اگر همراه با عشق باشد و این عشق همراه با مهارت باشد می توانید موفق باشی.

وی با اشاره به قول سال گذشته خود درباره اهدا زمین به خبرنگاران تصریح کرد: من سال گذشته به یاد دارم پیشنهاد درباره زمین دادن، قول دادم و الان هم قول میدم واگذاری زمین نیازمند تعاونی است.من قول میدهم و اگر کسی جایگزین من شود خواهش میکنم این قول را اجرایی کند.

فرماندار گچساران مجدد گفت؛به نظرم امروز فرصتی است برای قدردانی از زحمات شما به ویژه عزیزانی که این یکساله کنار ما بودند.

وی عنوان کرد؛هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند کارش بدون اشکال است و همه‌ی ما کارمان دارای اشکال است و  به انتقاد اعتقاد دارم چون انتقاد اگر سازنده باشد باعث میشود موانع برطرف شود.

دهیمی خوب بیان کرد:اگر به من اطلاع دهند مدیری حاضر به مصاحبه نیست باید جواب دهم چون باید از مدیر بپرسم چرا مصاحبه نمی کند بعضی وقت‌ها شرایط خاصی حاکم است

اگر مدیران جایی ایراد دارند گوشزد کنید

وی ادامه داد:بدون جانب داری از افراد،گروه یا جناح خاص باید اطلاع رسانی‌ کنید.

فرماندار گچساران با اشاره به بعضی خدمات دولت در شهرستان گفت:من اعتقاد دارم خدمات خوبی در شهرستان انجام شد ضمن اینکه تاکید می‌کنم ایراد و اشکال هستبعضی‌ها از پروژه‌ها مثل دیل تعطیل شد جایی که اشکالی هست باید بپذیریم

وی افزود:در راه و شهرسازی وضعیت خوبی نداشتیم و مخصوصا در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های راه و شهرسازی ما ضعیف شد

وقتی برای ساختمان پردیس هنری ۲۳ میلیارد تومان در نظر میگیریم و کل مبلغ تخصیص پیدا می کند و یکجا از حساب اداره کل راه و شهرسازی کسر میشود و بابت بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان کسر شده است و بابت بدهی شهرستان نبوده با تمام ادارات مکاتبه شده و نتوانستیم کاری کنیم.

دهیمی خوب افزود؛می پذیریم در بعضی پروژه‌ها ایراد وجود داشت و دلایلی بدین شکل بود اما در کنار پروژه‌ها خدمات ارزنده را نیز ببینیمهمانطور که ایراد را می پذیریم انتظار داریم خدمات را هم ببینند

وی با اشاره به آتش سوزی کوه سرخ عنوان کرد: متاسفانه قسمت زیادی از منطقه سوخته است در دو مرحله شکل گرفت، در روز اول روز چهارشنبه بعدازظهر شروع شد و تا ساعت ۸ صبح کامل مهار شد

از ۸ صبح مرحله پایش شروع شد و مرحله پایش به چند نفر از نیروهای مردمی واگذار شد که مجدد گزارش شد آتش سوزی با سرعت بیشتری شروع شد و تا اینکه نیروها جمع شدند مهار آن سخت شد در طول این چند روز بعضی وقت‌ها بالای ۶۰ نیرو حضور پیدا کردند.با توجه به وسعت آتش سوزی و کوهستانی و صعب العبور است و وزش باد نیز باعث شد مهار آتش سخت باشد.

امروز هلیکوپترهای آب پاش در حال انجام عملیات هستند و انشاالله امروز با حضور عزیزان ونیروهای مردمی و اداری و البته دیروز استاندار به منطقه تشریف آورد

مدیران متولی منابع طبیعی و محیط زیست و کارکنان و نیروهای مردمی حضور دارند انشاالله امروز کامل مهار شود.

دهیمی خوب درباره ارتباط با نماینده فعلی تصریح کرد:در حال حاضر من فرماندار نماینده فعلی هستم چطور میشود ارتباط نباشد؟! ارتباط خوبی هم داریم و تا روزی که اینجا هستم ارتباط داریم قرار نیست اگر از نظر سیاسی اختلاف سلیقه داریم دشمن باشیم

وی در ادامه گفت؛ایشان نماینده شهرستان گچساران است نماینده گروه خاصی نیست و نماینده شهرستان است هر کسی که نماینده شود نماینده همه است ضمن اینکه الان من  در حال حاضر فرماندار نماینده جدید هستم تا روزی که اینجا باشم وظیفه قانونی من هست که همراهی کنم و همراهی هم می کنم و هر روزی هم از خدمت عزیزان مرخص شویم هر عزیزی بیاد قطعا باز آن همراهی را ادامه می دهد.

فرماندار گچساران در این رابطه که آیا نشستی با نماینده داشته اند اظهار کرد:نشست هم داشتیم و هیچ ایرادی هم ندارد و نشست سیاسی نبوده و نشست کاری داشتیم. من نمی‌توانم بگویم چون از دولت قبل هستم جواب نماینده را نمی‌دهم و قانون چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد.این وظیفه من است و تا لحظه ای که هستم قول می دهم مثل لحظه اول کارم را انجام دهم و هر وقت که تغییری باشد

در پایان از زحمات یکساله خبرنگاران تجلیل شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مهدی رهگشا 1403/5/21 10:55:34

    چه خبر نگار بی کلاس و بی نظمی لم داد انکار تو حمامه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها