سه مورد از عجیب‌ترین اظهارات مسئولان استان و بذل و بخشش‌های قجری/ از فروش آب برای پول تا واگذاری دنا شمالی به دلیل بی‌پولی

برخی اظهارات مسئولان در مقاطع مختلف سبب هزینه سازی برای منافع عمومی استان شده است،در این مجال به سه نمونه از این اظهار نظر ها اشاره می کنیم که از نظر افکار عمومی می‌تواند به منافع جمعی مردم استان خسارت وارد کند.

سه مورد از عجیب‌ترین اظهارات مسئولان استان و بذل و  بخشش‌های قجری/ از فروش آب برای پول تا واگذاری دنا شمالی به دلیل بی‌پولی

اَفتونیوز| برخی اظهارات مسئولان در مقاطع مختلف سبب هزینه سازی برای منافع عمومی استان شده است،در این مجال به سه نمونه از این اظهار نظر ها  اشاره می کنیم که از نظر افکار عمومی می‌تواند به منافع جمعی مردم استان خسارت وارد کند.

مورد اول، مهدی روشنفکر در جلسه شورای اداری شهرستان دنا در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۰ در مصلی شهر پاتاوه در خصوص مخالفت‌ها با احداث سد تنگ سرخ و سهم بالای شیراز آز آب پشت سد گفته بود : اگر از من ۱۱ سال پیش سوال میکردند شاید مخالف سد بودم اما امروز هزینه زیادی شده است و نمیتوان کار را متوقف کرد.

این توجیه روشنفکر نهایت نااگاهی و مایه تاسف یک ملت است که نماینده قانون گذار آن میگوید کار  وقتی شروع شد حتی اشتباه باشد  باید به هر قیمتی ادامه پیدا کند چنین تفکری و چنین عقیده‌ای در نوع خود قابل توجه بود.

این صحبت‌ها و توجیهات  روشنفکر از آنجایی جالبتر  بود که وی در دیگر نشست‌های خبری اعلام‌میکرد در ۱۱ سال گذشته هزینه خاصی روی سد تنگ سرخ نکردند و در دوران بنده چند صد میلیارد به سد تنگ سرخ اختصاص دادند، بارها مهدی روشنفکر برای خودستایی ادعا کرد درصد پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ قبل از بنده زیر ۱۰ درصد بوده است.

 مورد دوم مربوط به نامه نگاری سید اسدالله هاشمی ریاست محیط زیست استان بوده است.

مدیریت محیط زیست دنای شمالی تنها ابزار استان برای مقابله با احداث سدها در محدودی دنا در شهرستان سمیرم است، یعنی مدیریت محیط زیست دنا توسط کهگیلویه و بویراحمد ابتدا به سود مردم سمیرم است زیرا دیگر نقاط کشور و اصفهان با مانعی ولو حداقل برای انتقال آب از سمیرم مواجه هستند  و این موانع میتواند از نابودی منابع آب و محیط زیست جلوگیری کند به خصوص وقتی در آینده شاهد جنگ آب خواهیم بود.

از جهتی نیز دنا به بخشی از هویت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است و در تمام گفتار، اشعار و موسیقی مردم این استان نام دنا بیشترین کاربرد را دارد لذا علی رغم اینکه دنای شمالی در تقسیمات کشوری جز اصفهان است اما حفاظت از ان توسط استان ما میتواند خدمتی به این بعد هویتی دنا باشد.

با تمام این تفاسیر اسدالله هاشمی در دو مرحله در سال های ۹۶ و ۹۸ از اصفهان درخواست کرده حفاظت از دنای شمالی را به دلیل فقدان منابع مالی به عهده بگیرند. یعنی واگذاری که امروز به مرز بحران رسیده است و از طرف خود درخواست چنین واگذاری داده است.

 صحبت‌های حیرت آور  بعدی متعلق به مدیرعامل  آب منطقه‌ای استان است،  مصلح در پاسخ خبرنگاران که معترض غارت آب استان در سد تنگ سرخ بودند  پاسخ میدهد سهم ۷۲ میلیون متر مکعبی سهم شیراز مازاد نیاز استان بوده و آن را به شیراز فروخته ایم.

 در دنیایی که بوی جنگ آب تمام دنیا را فرا گرفته است و در کشوری که منابع آبی آن به سطح بحران بزرگ رسیده است و در استانی که  زمین‌های چند صد هزار هکتاری مردمان اش در اثر بی آبی عملا کشت نمیشوند و این مردم در فقر و محرومیت و آسیب‌های اجتماعی غرق شده اند و بدتر از همه بخش زیادی از مردم این استان از فقدان آب شرب رنج‌میبرند، مدیری مدعی میشود آبی در سد تنگ سرخ به شیراز داده ایم مازاد بر نیاز استان است و آن را فروخته‌ایم.

در این مجال به سه مورد از این دست اظهارات و نامه نگاری های هزینه ساز اشاره کردیم، در این سالها کم شاهد این موارد  نبودیم و در ادامه تلاش می شود به برخی دیگر از این موارد بپردازیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 13 نظر

  • 1 استان مظلوم 1403/5/29 8:47:58

    مصلح و رسانه و دروغ گویی و البته که ظاهرا براش جواب میده دلم برای نظام اسلامی میسوزه که چنین افرادی با نیت دنیاپرستی و با شگرد دروغ چه خسارت هایی که بهش نکردن

    پاسخ
  • 2 وطن 1403/5/25 11:4:37

    مصلح فقط برای بدست آوردن دل روشنفکر واحمدزاده آماروارقام سراسردروغ اریه میداد کیست که نداند ضعیف ترین مدیر بود گرچه منصوبین روشنفکرهمه ضعیف بودند مدیرفقط دکترپاسره بیشترین عملکرد وکارامد وکمترین مصاحبه داشت

    پاسخ
  • 3 کهلی 1403/5/22 19:59:32

    ای خل من سر بچیل ایما

    پاسخ
  • 4 سیدمحمد فاطمی نیا 1403/5/22 12:36:55

    وقتی دانشمندان ملی ایران وادار به مهاجرت یا هم سرکوب و تکفیر میشوند باید بی سوادانی مانند ........ ،....... و دیگرانی که با پول از دانشگاه مسخره ی آزاد که در واقع توسط عوامل سیا و موساد بنیادش در دوره ی پهلوی برای عدم ترقی علمی ایران گذاشته شد ،نتیجه همین میشود.خدایی از ........،مصلح و هاشمی بپرسید مساحت مثلث چگونه محاسبه میشود؟! اگر توانستند جواب دهند هر چه دلتان خواست مرا سرزنش و توبیخ کنید.کشک چیه،پشم چیه؟! مایه خجالت و شرم است که ۹۰درصد مدیران اداری و فنی ما هیج علمی و تخصصی ندارند و فقط با پول از ضد دانشگاه آزاد مدرک گرفتند.

    پاسخ
  • 5 دهدشت 1403/5/22 9:22:30

    این دولت تمام شد ولی خدایی مصلح چه کاری کرده برای مردم. چند سال است فقط مصاحبه الکی می کنی و وعده دروغ می دهد

    پاسخ
  • 6 خبرنگار 1403/5/21 23:46:21

    مدیر عامل آب منطقه ای آقای مصلح تعجب است که چرا این چند روز درخصوص مرشدن سدکوثر و پرشدن سد شاه قاسم چیزی نگفته ای... مدیردولتی که فقط مردم را با حرف مفت نگه داشتی. اوف بر تو و امثال تو. به مصاحبه هایت نگاه کن. واقعا جای خجالت دارد

    پاسخ
  • 7 صداقت 1403/5/21 23:44:0

    آقای مصلح فقط برای زادگاهش خیرآباد کار کرده است

    پاسخ
  • 8 محمدی 1403/5/21 23:43:7

    مصلح و هاشمی هر دو ضعیف هستند و بله قربان گوی نمایندگان

    پاسخ
  • 9 آب منطقه ای 1403/5/21 22:15:53

    آقای مصلح مصداق مدیری است که فقط حرف می زند. اگر به اخبار ایشان نگاه کنید متوجه می شوید که فقط برای بقا خود و دلگرمی استاندار آمار وارقام‌می داد. شب و روز کار مصلح پرداختن‌به موضوع پرشدن سدها و میزان بارندگی است . اتفاقا همکاران آب منطقه ای همه در جریان شگرد ایشان هستند

    پاسخ
  • 10 حسن 1403/5/21 21:46:10

    مصلح مدیری دروغگو است فقط فرافکنی می کند

    پاسخ
  • 11 دنا 1403/5/21 14:59:36

    خداکند احمدزاده وروشنفکر آبشار وبقیه مناطق گردشگری رانبخشیده باشند

    پاسخ
  • 12 جباری 1403/5/21 14:46:27

    چی شده عکس ونمایش کم اوردین

    پاسخ
  • 13 حامی 1403/5/21 14:45:42

    الان چرا از هنر نماینده ات نمیگی هنوز برا ابراز وجود از روشنفکر استفاده می‌کنید البته خوراک دهن گیری مثل روشنفکر گیر نیاوردین

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها