واکنش منطقیان به کنار رفتن ظریف

محمود منطقیان چهره شاخص اصلاحات شهرستان کهگیلویه در یک استوری نسبت به کنار رفتن ظریف واکنش نشان داد.

واکنش منطقیان به کنار رفتن ظریف

اَفتونیوز| محمود منطقیان چهره شاخص اصلاحات شهرستان کهگیلویه در یک استوری نسبت به کنار رفتن ظریف واکنش نشان داد.

در متن این استوری آمده است:

*دشمن طاووس آمد پَر او...*

در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته می کوشند تا مغزها و نخبگان دیگر کشورها را جذب کنند و از دانش و توان آن ها به نفع کشور خود بهره ببرند و همین نخبه پروری سبب پیشرفت آن ها در زمینه دانش، صنعت و اقتصاد شده است. در این کشورها به اهل تخصص و نخبگان علمی احترام می گذارند و امنیت و رفاه آن ها را فراهم می نمایند، قدر نخبگان علمی را به خوبی را می دانند و به فکر ترقی و توسعه کشور خود هستند.اما برعکس در کشورهای توسعه نیافته، بستر برای رشد و تلاش نخبگان فراهم نیست و فرار روز افزون مغزها و سرمایه های انسانی در این کشورها نگران کننده است. در این کشورها پخمه ها و اهل شعار مانع رشد و خدمت نخبه ها می شوند و نخبگان را مزاحم و مانع منافع و رشد کاذب خود می بینند. از این روی نخبه هایی مانند دکتر ظریف و...برای خدمت و گره گشایی در کشور خود با موانع روبرو خواهند شد و آماج تهمت ها و مخالفت ها قرار می گیرند.

می توان ادعا کرد که در تمام سال های پس از انقلاب، هیچ وزیری به توانایی و تدبیر دکتر ظریف پا به مقام وزارت ننهاده است و خیلی از آن ها که به وزارت رسیدند، در قامت وزیری نبودند. ظریف بود که در مقابل سیاستمداران ورزیده و کار آزمودهِ غربی توانست برجام را به سرانجام برساند و تحریم های کمرشکن را از دوش مردم ایران بردارد. همان برجامی که ترامپ آمریکایی و شعار دهندگان بی عمل داخلی و کاسبان تحریم، در مخالفت با آن هم صدا شده بودند و مانع ها تراشیدند.

آری بی هنران، چشم دیدن اهل هنر را ندارند و نخبگان را مزاحم منافع خود می بینند و به همین روی برای کنار زدن و انزوای آن ها می کوشند.

گناه بزرگ دکتر ظریف لیاقت، تدبیر، توانمندی و کارگشایی اوست که کوته فکران تحمل آن را ندارند.

بزرگترین سرمایه هر کشوری، نیروهای انسانی توانمند و نخبه آن کشور است که هرگاه میدان و فرصتی برای عمل نیابند، جامعه از پیشرفت و توسعه باز خواهد ماند و هرگاه زمینه و فرصت یابند جامعه خویش را از بن بست ها و موانع خواهند رهانید.

" دشمن طاووس آمد پَر او...

منطقیان۱۴۰۳/۵/۲۳



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1403/5/23 21:43:0

    فاجعه بود ظریف

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها