تیغ انتقاد منتظریان به سمت مسئولان استانی رفت/ در یک خواب غفلت دنا را به اصفهان واگذار کردید/ همه جناح‌ها و سلیقه‌ها امروز یک مطالبه مشترک دارند

نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به موضوع واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در یک خواب و غفلت مدیریتی و با یک سوء تدبیر، حفاظت از دامان شمالی دنا را به استان اصفهان واگذار نموده‌اند و مدیریت دنا را از یکپارچگی خارج نموده‌اند، غافل از آنکه اینک فرزندان دنا از این جفا مطلع گشته و خواهان حقوق ازدست‌رفته خود شده‌اند.

تیغ انتقاد منتظریان  به سمت مسئولان استانی رفت/ در یک خواب غفلت دنا را به اصفهان واگذار کردید/  همه جناح‌ها و سلیقه‌ها امروز یک مطالبه مشترک دارند

اَفتونیوز| نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به موضوع واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در یک خواب و غفلت مدیریتی و با یک سوء تدبیر، حفاظت از دامان شمالی دنا را به استان اصفهان واگذار نموده‌اند و مدیریت دنا را از یکپارچگی خارج نموده‌اند، غافل از آنکه اینک فرزندان دنا از این جفا مطلع گشته و خواهان حقوق ازدست‌رفته خود شده‌اند.

به گواهی تاریخ، دنا نشینان، دنا نوردان، دنابانان، دناسنگران، دناسرایان و دنامندان جملگی از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند که قله‌های سر به فلک کشیده‌اش، یخچال‌های بکر و بی‌عبورش، چشمه‌های زلال و پرخروشش، غارهای شگفت‌انگیز درختان جادویی‌اش، گیاهان معطر و دارویی‌اش و گونه‌های جانوری کمیاب و ارزشمندش بر این مدعا صحه می‌نهند. دنا مام مهربان و خدا بنیاد برای ما کهگیلویه بویراحمدی‌ها بوده و تا رستاخیز هم دنای‌مان خواهد ماند. ما در چین دامن سپید دنای‌مان پرورده شده‌ایم و عزت و حیات آن را تا سرحد بذل جان، پاس خواهیم داشت.
متأسفانه در یک خواب و غفلت مدیریتی و با یک سوء تدبیر، حفاظت از دامان شمالی دنا را به استان اصفهان واگذار نموده‌اند و مدیریت دنا را از یکپارچگی خارج نموده‌اند، غافل از آنکه اینک فرزندان دنا از این جفا مطلع گشته و خواهان حقوق ازدست‌رفته خود شده‌اند.
در شرایط فعلی همه مردم و مسئولان استان از همه جناح‌ها و سلیقه‌ها مطالبه مشترک دارند و نباید این موضوع باعث اختلاف بین مردم استان شود، لذا پیشنهاد می‌شود موارد زیر در دستور کار مسئولان و مردم مطالبه‌گر استان قرار گیرد.
-تشکیل کمیته مردمی پیگیری مدیریت یکپارچه رشته‌کوه دنا با بهره‌گیری از خرد کارشناسی و مدیریتی و باتکیه‌بر نظریه‌های فنی و تخصصی.
-پیگیری جدی شورای محترم تأمین استان با حرکت‌های حق‌طلبانه و قانونمند مردمی و همکاری مؤثر، مدبرانه جهت رفع معضل پیش‌آمده.
-پیگیری همه‌جانبه و اثربخش ضرورت مدیریت یکپارچه دنا و سابقه تاریخی و ذهنیت منفی اهالی سمیرم به بویراحمد و آثار منفی این اقدام توسط مراجع عالی‌قدر استان (حضرت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، حضرت آیت‌الله حسینی، امامان جمعه سایر شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، نمایندگان ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیروهای مسلح) از طریق مراجعه حضوری به بیت و دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی و انجام مکاتبات مورد لزوم.
-نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان ارکان اصلی دفاع از حقوق جامعه استان، با سرسختی و شجاعت هرچه‌تمام‌تر و کار کارشناسی دقیق و منسجم این مطالبه به حق مردم را از تریبون مجلس فریاد بزنند و نسبت به ابطال و حذف مصوبه زیان‌بار و یک‌جانبه تفکیک دنای شمالی اهتمام نمایند.
-پیگیری تخصصی و امنیتی ضرورت مدیریت حفاظت یکپارچه دنا از طریق شورای محترم تأمین استان و احتمال بروز مشکلات امنیتی و فعال‌شدن گسل‌های قومی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به شورای امنیت ملی منعکس و تا حصول نتیجه پیگیری گردد.
-الزام مدیرکل محترم محیط‌زیست استان توسط استاندار محترم استان نسبت به پیگیری جدی انجام وظایف ذاتی خود در حوزه دنای شمالی به‌طوری‌که وقفه‌ای در حفاظت از منطقه ذکر شده ایجاد نگردد و همچنین بسیج مؤثر تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های معین در پشتیبانی همه‌جانبه از برنامه‌های محیط‌زیست در حوزه دنای شمالی.
-تشکیل جلسات اضطراری مشترک توسط سازمان آب منطقه‌ای و محیط‌زیست استان (در خصوص سدسازی) در قالب کار کارشناسی و اعلام پیامدهای مخرب و زیان‌بار تفکیک دنای شمالی از مدیریت یکپارچه آن و اعلام صریح و مستدل مخالفت استان با مصوبه واگذاری مدیریت استحفاظی دنای شمالی و ابطال هرگونه مجوز سدسازی غیرکارشناسانه.

-تشکیل پرونده در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاری مؤثر مسئولان، قضات و کارشناسان دادگستری در احقاق حقوق مردم استان.
-اعلام سریع و صریح پیامدهای خطرناک عملکرد نماینده محترم اهالی شریف شهرستان سمیرم در تحریک افکار عمومی و حضور تحریک‌کننده استاندار اصفهان و تیم مدیریتی ‌ایشان در تاریخ ۱۸ مرداد در شهرستان سمیرم با دستاویز قراردادن دنای شمالی، توسط شورای تأمین استان به شورای امنیت ملی و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح.
ازآنجایی‌که در حال استقرار دولت جدید هستیم و مسئله رسیدگی و برگشت به روال سابق، زمان بر است، احتمال اینکه مسئولان استان اصفهان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به صدور مجوز سدسازی در منطقه مذکور نمایند وجود دارد؛ بنابراین ضروری است نمایندگان محترم و شورای تأمین و علمای بزرگوار از رئیس‌جمهور محترم بخواهند که به‌صورت کتبی به سازمان محیط‌زیست استان اصفهان اعلام شود تا تعیین تکلیف نهایی، از هرگونه فعل‌وانفعال در خصوص آب و سد و منابع طبیعی خودداری شده و هرگونه اقدام بلااثر و تعهدآور لغو گردد.
ضمناً پیگیری این موضوع به حس ناسیونالیستی و یا احساسی بر نمی‌گردد؛ بلکه عقل هم حکم می‌کند که مصلحت کشورمان و استان‌های هم‌جوار در یکپارچگی مدیریت دنا است و انتظار می‌رود همه مدیریت‌های مرتبط و افراد ذی‌نفوذ و علمای محترم نسبت به این موضوع وحدت رویه داشته باشند.
توصیه پایانی:
موضوع مدیریت یکپارچه دنا و تفکیک غیرتخصصی و غیرمسئولانه دنای شمالی، یک موضوع حقوقی است، بر همین اساس از اهالی متدین، شریف، امانت‌دار، اصیل و بافرهنگ استان مصرانه تقاضا می‌شود از انجام رفتارهایی که خدای‌ناکرده موجب سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی گردد به‌شدت اجتناب شود و کلیه تجمعات احتمالی موردنیاز با درخواست قبلی و اخذ مجوز کتبی و رسمی از مراجع ذی‌صلاح استان صورت پذیرد.
با تشکر
نادر منتظریان



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 وحیدازمارگون 1403/5/25 17:46:13

    درود خدابر حاج نادر منتظریان الحق و النصاف عالی فرمودین و مطمن هستیم پیگیر هستی و باامید خدابه نتیجه خواهیم رسید درود برنادر مرز شکن

    پاسخ
  • 2 سید 1403/5/24 16:36:11

    جنابعالی فقط گپ مفت ایزنی قوت وبار نیست تو بره و زمینل قزوین برس

    پاسخ
  • 3 عدالت 1403/5/24 16:22:14

    چی من ای گپل خالی نی زارع استارت زد بهرامی تقدیم کرد

    پاسخ
  • 4 وطن 1403/5/24 7:40:39

    جناب دکترمنتظریان باید این راازدولت همسویت واستاندار مقبولت ونماینده هم حزبت پیگیری کنید

    پاسخ
  • 5 علی 1403/5/23 23:56:41

    والا به خدا اگر منتظریان بود دو دستی تقدیمش ایکرد...همه برای خودشیرینی خوب بلدن حرف بزنن اگر راست ایگون برن تهران دفاع کنن حرف زدن خالی که فایده نداره همش جنبه خود شیرینی هست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها