امام جمعه گچساران؛


خبرنگاران خط مقدم جبهه آگاهی بخشی به جامعه هستند

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران گفت:

خبرنگاران خط مقدم جبهه آگاهی بخشی به جامعه هستند

اَفتونیوز| حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران گفت: یاد شهید «محمود صارمی» خبرنگار جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم، ایام اربعین حسینی را به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و از مردم ولایتمدار گچساران که این روزها در فضای میزبانی از زوار اربعین حسینی تلاش می‌کنند نیز قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: معتقدم که هرروز می‌تواند روز خبرنگار باشد چراکه خبرنگاران در خط مقدم جبهه آگاهی بخشی به جامعه هستند. روز خبرنگار نیز فرصت بسیار مناسبی برای تجلیل و قدردانی از زحمات کسانی است که در عرصه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین تلاش می‌کنند بنابراین تکریم و تجلیل از تمام کسانی که به‌نوعی در نظام اسلامی تلاش می‌کنند دو واژه‌ای است که همواره باید مدنظر داشته باشیم و امروز هم به‌عنوان یک فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه نمایان شده است.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: ضروری است که خبرنگاران در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب، بیان واقعیت‌ها و مطالبه گری از مسئولان در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه گام بردارند. از ابتدای حضورم در گچساران نوع نگاهی که به فضای امامت جمعه داشته‌ام یک نگاه جامع و اثرگذار است و طبق مسئولیتی که بر عهده‌دارم تلاش بر این بوده که فضای همدلی، انسجام، وحدت، رفاقت و زبان مردم و نظام جمهوری اسلامی بودن را موردتوجه قرار دهیم و اما اینکه چقدر موفق بوده‌ایم مردم باید قضاوت کنند.

 

وی ادامه داد: بنابراین چند کار بزرگ را در شهرستان دنبال کردیم، در بحث تکمیل مصلای نماز جمعه به‌صورت روزانه پیگیری مسائل راداریم اگرچه تغییراتی در فضای فیزیکی مصلا لحاظ شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم کارها را پیش ببریم و در فاصله کمتر از چند ماه آینده مورداستفاده قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: از روزی که وارد شهرستان گچساران شدم یک نگاه فرهنگی به برنامه‌ها داشته‌ام اگرچه پیگیر موضوعات اشتغال جوانان و رفع آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل هم بوده‌ام ولی تلاش بر این اصل استوار بوده که فضایی را برای ایجاد تعامل و همکاری در شهرستان ایجاد کنیم.

 

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: موضوع نام‌گذاری روز استان به نام شهدای ۱۹ آبان ۵۷ در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشنهاد و این مهم نیز پیگیری شد که نهایتاً روز ۱۹ آبان به‌عنوان روز استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین و در شورای فرهنگ عمومی استان هم مصوب شد که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی کشور نیز این موضوع را تصویب کند.

 

 وی افزود: در خصوص فضای مساجد و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مساجد دغدغه داشتیم و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار کردیم لذا تلاش بنده این بوده که با مردم و همراه مردم باشم. معتقدم که بایستی حلقه وصل بین مردم و مسئولین باشیم درحالی‌که برگزاری متعدد میز خدمت را در نماز جمعه شاهد بوده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: حضور خبرنگاران در برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی، مطالبه گری و همراهی خبرنگاران در جهت انعکاس و پوشش رسانه‌ای برنامه‌های مختلف شهرستان خود نقطه قوتی برای مردم، مسئولین و نظام اسلامی است و خبرنگار هم به‌نوعی مؤذن جامعه به شمار می‌رود.

 

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: سعی کردیم تا نگاه جدیدی را نسبت به خبرنگاران در شهرستان ایجاد کنیم و در نشست شورای فرهنگ عمومی دستور کاری را به جهت رفع مشکلات خبرنگاران و همچنین توجه به اهمیت و جایگاه اصحاب رسانه اختصاص دادیم که هدف هم این بود که بگوییم به یاد خبرنگاران و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

 

وی در پایان افزود: مسائلی که نیاز است از تریبون نماز جمعه دنبال کنیم، خبرنگاران انتقال دهند و کمک‌کار امام‌جمعه باشند و اگر این ارتباط و نگاه تقویت شد خود می‌تواند یک نگاه ارزشی و اثرگذار برای حل مشکلات شهرستان باشد.

 

در پایان از خبرنگاران نیز تجلیل به عمل آمد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها