بیانیه حزب اتحاد ملت ایران شعبه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان

حزب اتحاد ملت شاخه کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای در خصوص واگذاری دنای شمالی موضع گیری کرد.

بیانیه حزب اتحاد ملت ایران شعبه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان

اَفتونیوز| حزب اتحاد ملت ایران  شعبه کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای در خصوص واگذاری دنای شمالی موضع گیری کرد.

در این بیانیه آورده شده است:

بنام خدا

دنا بعنوان یک زیست کره ارزشمند و سرمایه ملی و یکی از منابع آب کشور وقلب تبنده کشور و زاگرس طی سالها تحت مدیریت و حفاظت محیط بانان زحمت کش و فداکار استانِ چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته و این عزیزان با جان خود از آن حفاظت و حراست نموده اند.

قریب نيم قرن عدم مدیریت کارآمد بر منابع آب و سیاست های اشتباه آمایش سرزمینی و بروز بحران‌های متعدد در حوزه محیط زیست و بویژه آب باعث شد تا مافیاهای ثروت و قدرت برای حل بحران‌های خودساخته به غارت منابع استان روی آورده که یکی از نقاط مورد طمع نیز حوزه پارک بین المللی دنا و منابع آب این حوزه میباشد.

پشت پرده تجزیه دنا و الحاق دنای شمالی(به اصفهان) به بهانه ارتقاء سطح محیط زیستی این بخش از دنا نیز در همین راستاست که برای مقدس سازی و خفه کردن اعتراضات به حق مسلم مردم (که باهدف حفاظت از یکپارچگی دنا و حراست از منابع آن بروز کرده) نام "سامانه انتقال آب دنا به اصفهان و سد ماندگان" را سامانه شهید رئیسی نهاده اند، تا پشت این نام سنگر گرفته ، ایجاد رعب نموده  و زبان بخشی از جامعه را کند کرده یا به لکنت بیندازند.

شورای حزب اتحاد ملت شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید نظر کارشناسان مجرب و دلسوز کشور و استان مبنی بر زیانهای جبران ناپذیر زیست محیطی و تغییر آب وهوایی ناشی از این پروژه در حوزه پارک بین المللی دنا خطرتقابل بین استانی بر سر تجزیه دنا و غارت منابع آب استان(از تنگ سرخ تا دنا و کوثر و مارون) را گوشزد نموده و اعتراض شدید خود را به تقسیم و تاراج منابع زیست محیطی و آب استان اعلام می‌نماید.

امروز سکوت برای مردم استان ، کنشگران سیاسی اجتماعی و مسئولین استان بویژه نمایندگان شریف مردم در مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه جایز نیست، اگر دنای شمالی برنگردد و سد ماندگان اجرا گردد به زودی زیست کره دنا به مرگ تدریجی میل خواهد کرد و باید با برفهای حیات بخش و چشمه های پرآب و زیستگاه‌های این زیست کره خداحافظی کنیم.

همه آنانی که در این خطای بزرگ نقش داشته اند باید پاسخگوی این خیانت به زیست کره دنا باشند و از مردم استان و بخصوص دنای سربلند عذرخواهی کنند.

از همه عزیزانی که تا کنون برای یکپارچگی دنا تلاش نموده و هزینه های زیادی نیز متحمل شده اند حمایت و تقدیر و تشکر میکنیم و *از نمایندگان محترم استان و مسئولان استانی و کشوری و رئیس جمهور محترم مصرانه خواهان پیگیری این تخلف و لغو مصوبه تقسیم زیست کره دنا بوده* و  الحاق دنای شمالی به استان اصفهان را غارت منابع آب منطقه و خیانتی نابخشودنی به اکوسیستم دنا واستان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانیم.

درپایان اعلام می‌نماییم که برای حراست و حفاظت از سرمایه های خدادادی استان با تمام وجود تلاش‌ نموده و از همه توان خود دراین راستا بهره خواهیم برد.

وماتوفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب.

شورای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۳/۵/۲۹



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها