حاشیه و متن شورای برنامه ریزی گچساران/ از مجادله « تاجگردون» و « شیخ پناهی» تا سوال و جواب نماینده سازمان مدیریت

در شروع جلسه تاجگردون با اعلام نقش نظارتی خود به بررسی بودجه سال گذشته و بررسی پروژه ها پرداخت.

حاشیه و متن شورای برنامه ریزی گچساران/ از مجادله « تاجگردون» و « شیخ پناهی» تا سوال و جواب نماینده سازمان مدیریت

افتونیوز| جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان گچساران با حضور تاجگردون از ساعت ۹ صبح شروع شد.

فرماندار گچساران در ابتدای جلسه با نقد عملکرد برخی مدیران از تخصیص ۲۳ میلیاردی مجتمع فرهنگی هنری و برداشت آن از حساب اداره کل سخن گفت.

در ادامه جلسه تاجگردون با اعلام نقش نظارتی خود به بررسی بودجه سال گذشته و بررسی پروژه ها پرداخت.

وی در این نشست خطاب به علی پوزش نماینده سازمان برنامه و فرماندار کهگیلویه در دولت تدبیر امید گفت: آقای پوزش یا من از این جلسه بیرون بروم وگرنه باید تک تک پروژه ها با میزان اعتبارات را گزارش دهید و در غیر اینصورت ترک فعل شما محسوب می شود.وی گفت: اگر حق این شهرستان را به شهرستانهای دیگر داده اید باید الان آن را به گچساران اختصاص دهید تهاتر کنید.نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد: این حق ما می باشد چرا حق ما را به شهرستان های دیگر داده اید؟حرف من که بیجا و غیر منطقی نیست.

پوزش در پاسخ این مبحث عنوان کرد: اداره راه به پیمانکاران بدهکار است و شکایت کردند و حساب ها را بستند نه اینکه از بودجه یک شهرستان خاص برداشت کردند.

تاجگردون اظهار داشت: اگر حق یک شهرستان به شهرستان دیگر تخصیص داده شده حداقل انصاف شما این است معادل پولی که از شهرستان رفته و خرج نشده به این شهرستان بازگردد

پوزش واسخ داد: برای مثال در محور گچساران-دوگنبدان آقای احسانی ۴۰ میلیارد حکم گرفته و حساب اداره راه را بسته است.

در طول جلسه حجت الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هم گفت:آقای تاجگردون اینقدر به آقای «پوزش» گیر دادید که بسیاری از موضوعات را فراموش کردند،بنابراین شایسته است جلسه را طوری پیش ببریم که وقت تلف نشود!

تاجگردون ادامه داد:باید در خصوص پروژه ها بحث و تبادل گفتگو صورت بگیرد و بنده به عنوان یک ناظر در این جلسه حضور دارم و باید پیگیر حق و حقوق شهرستان گچساران نیز باشیم.

حجت الاسلام پناهی در ادامه اظهار کرد:آقای تاجگردون این جلسه مربوط به این نیست که بخواهید همه را محاکمه کنید! این جلسه همه اش مال شما نیست و شما امروز بیش از کوپن خودتان سخنرانی و وقت جلسه را گرفته اید.

تاجگردون در پاسخ هم افزود:جناب حاج آقا پناهی، شورای برنامه ریزی همین است و بنده هم اندازه کوپن خودم را می دانم که چقدر است. نکته این است که شاید شورای برنامه ریزی حتی ساعت ها به طول بیانجامد و ختم به یکی دو جلسه هم نشود.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه گچساران با تحسین مطالبگری نماینده عنوان کرد:  نوع برگزاری جلسه خوب است و نسبت به اعتبارات هر پروژه ای هم حق سوال وجود دارد و معتقدم این موضوعات باید در سطح استان هم پیگیری شود. الان در شهرستان پروژه تعریف و اعتبارات هم تخصیص داده می شود اما بعضا هیچ اختیاری یک مدیر شهرستانی در این خصوص ندارد و آیا این حق برای مدیر شهرستانی وجود دارد که از مدیر کل مربوطه استان مطالبه کند؟ وگرنه جلساتی که مدیر شهرستانی بخواهد تماما جوابگوی پروژه ها و اعتبارات آن ها باشد، هیچ معنایی ندارد .

حجت الاسلام هاشمی منش در ادامه خواستار همین سطح مطالبگری از مسئولین استانی و کشوری شدند.

با تنش در جلسه و پرسش تاجگردون از مدیران دستگاه های اجرایی در مورد بررسی طرح ها و پروژه ها و پیشرفت هر پروژه جلسه به طول کشیده شد و ساعت ۱۲ فرماندار جلسه با اعلام استراحت ۲ ساعته به حاضرین گفت ساعت ۲ در سالن حاضر باشند.

البته جای تعجب داشت که ۱۲ تا ۲ که برای استراحت در نظر گرفته شد می‌توانست بهتر مدیریت شود یا خیر!

تاجگردون تمام دستگاه های اجرایی را به تفکیک پروژه و طرح مورد بررسی و سوال قرار داد.

تاجگردون در انتهای جلسه با اعلام اینکه جلسه کاری است و وظیفه متقابل همه ماست در قبال موضوعات شهرمان روی مسئولیت خودمان کار کنیم و اگر طول عرایضم نکته ای گفته باشم به سهم خودم عذرخواهی میکنم ولی این نوع جلسات قطعا ادامه خواهد داشت و انشاالله همکاری شما عزیزان تلاش خواهیم کرد کار به نحو بهتری انجام شود

فقط توصیه و خواهش من از روسای محترم شهرستان این است که ما یک مسئولیتی داریم و در قبال مسئولیتمان

من خواهش میکنم مدیران محترم جدیدتان را برای کار و حساسیتان را برای کار بیشتر کنید اینکه مدیری نسبت به عدد حساسیت نداشته باشد و نسبت به پروژه‌اش اطلاعات نداشته باشد و یا نسبت به آینده مسئولیتی که دارد اطلاعات کامل نداشته باشد یکم نگران کننده است خواهش میکنم در این زمینه مدیران حساسیت داشته باشند .

اداره و سازمان کل فقط میز و صندلی و ماشین و شرکت در جلسه و راهپیمایی نیست مهم این است که مردم از ما برای کار راضی باشند.

( ویدئوهای این نشست را  می‌توانید بصورت کشویی در باکس پایین مشاهده کنید).



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 داریوش از دهدشت کهن 1403/6/11 3:42:28

    درود بر تاج گردون انقلابی ....و مردم دار ...همه دوستت داریم مرد بزرگ ....دهدشت نماینده نداره نماینده دهدشت اقای موحد خیلی خیلی خیلی اهل رانت فقط ب فکر خانواده خود هست مردم دهدشت دوستت دارند...ب فکر دهدشت هم باش بزرگ مرد لر ...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها