پرونده جنجالی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید/ احکام سنگین حبس و انفصال برای متهمان

پس از حدود سه سال از تشکیل پرونده و بازداشت برخی مدیران اسبق شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد (دولت روحانی) پرونده جنجالی و پرحاشیه شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید.

پرونده جنجالی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید/ احکام سنگین حبس و انفصال برای متهمان

افتونیوز| پس از حدود سه سال از تشکیل پرونده و بازداشت برخی مدیران اسبق شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد (دولت روحانی) پرونده جنجالی و پرحاشیه شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید.

به گزارش اختصاصی افتونیوز، این رسانه در اوایل دولت سیزدهم اقدام به انتشار برخی اسناد مربوط به سواستفاده ها و حیف و میل بیت المال و تضییع حقوق مردم در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد کرد.

مطالب منتشر شده عمدتا همراه با اسناد به اطلاع مردم رسانده می شد.

پس از حدود شش ماه(مهر تا اسفند ۱۴۰۰) از انتشار مطالب در این خصوص، دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی اقدام به بازداشت برخی مدیران وقت شرکت گاز کردند.

تحقیقات نهادهای اطلاعاتی و شکایت مدعی العموم مبنی بر تضییع بیت المال نشان از فساد سازمان یافته و گسترده در این مجموعه داشت.

در حکم نهایی صادر شده که قطعی و لازم الاجرا هست حدود ۲۲ نفر از متهمان شامل احکام سنگین حبس ده ساله، انفصال دایم از خدمات دولتی، انفصال موقت دو ساله، حبس‌های شش ماهه  تا یکساله و همچنین جریمه های سنگین نقدی و رد مال به نفع دولت شدند.

این پرونده اتهامهایی نظیر اختلاس، رشوه، جعل اسناد رسمی و دولتی، پولشویی، تصاحب اموال دولتی، رد و بدل شدن غیرمعمول سکه و دلار، تصاحب غیرمعمول ملک و... را شامل می‌شد که مدیران و کارشناسان و همچنین برخی افراد خارج از شرکت انجام داده آند.

همچنین در این حکم برخی افراد نیز با احکام حبس تعلیقی مواجه شدند که به دلیل نداشتن سابقه کیفری به مدت سه سال معلق شده است.

 

افتونیوز پیگیری و افشای تخلف‌های صورت گرفته و تضییع حقوق مردم و بیت المال که در این شرکت صورت گرفته بود را از افتخارات رسانه ای خود می داند و جایزه سوت‌زنی را با کمال میل به دادستان مرکز استان که مصرانه و مجدانه این پرونده را پیگیری و به سرانجام رساند تقدیم می‌کند.

در صورت اجازه دستگاههای قضایی و نهادهای ذیربط حکم این افراد رسانه ای و تحلیل خواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 13 نظر

  • 1 کارشناس گاز استان 1403/6/15 1:53:14

    درود بر مدیر سایت افتونیوز وکارشناسان پاکدست ک در تمام سالها جلوی رانت خواری مدیر عمل گاز ایستادگی کردند و شفاف سازی کردند و تلاش کردند و سختی کشیدنذ ...خسته نباشید عزبزان پاکدست لر... باعث افتخار هستبد انسان های شریف ...درود دوباره بر شما

    پاسخ
  • 2 مارگون زاده 1403/6/14 17:41:11

    جناب افتونیوز، میشه تحقیق کنید چرا قاضی اولی حکم تبرئه داد به متهم ردیف اول؟!! ؟؟ شائبه هایی وجود دارد. مگه ممکنه موارد به این شفافی در پرونده بوده باشد و تبرئه شده باشد. اط سپاه و حفاظت قوه قضائیه دراین خصوص شفاف سازی کنند.

    پاسخ
  • 3 گرجی زاده 1403/6/12 16:20:30

    حکم رو هرکی خونده خیلی مسخره است. پولی که جناب... باید پس بده اندازه سود بانکیش هم نمیشه. اینجوری که 20 تا تخلف کنی و تو 4 تاش لو بره و گیر بیفتی و همونم به همون نرخ قدیم پس بدی که انگیزه میشه برای باقی. انفصال جوری مگید اینگار چقدر دیگه طرف داشته. پیش از موعد بازنشسته شده و میره برای خودش. حکم زندانی هم که مقداری رو میره و مقداری هم تبدیل میشه به ریالی و راحت پرداخت میشه و بار خودشو بست. بازم دم بچه های اطلاعات سپاه گرم که کوتاه نیومدن. ما میدونیم چقدر از همه جا تحت فشار بودن.

    پاسخ
  • 4 ایرانی 1403/6/12 11:40:53

    زد وبندهایی که چندین ساله تعدا معینی پیمانکار فقط میتونن اونجا کار کنند هم باید رسیدگی شود

    پاسخ
  • 5 شهروند 1403/6/11 19:27:12

    اخه کسی که دزدی کرده و بیت المال خورده و رشوه کرده و حکم قطعی شده چرا نباید چهره آنها برای همه نمایان شود؟ با تصویر و حکم آنها را به همه نشان دهید.

    پاسخ
  • 6 بیسکوییت فرخنده 1403/6/11 17:47:54

    در مقابل با دزدی ها و خرابکاری هایی که انجام دادن خیلی حکم ناچیزی براشون زدن

    پاسخ
  • 7 سیدمحمد فاطمی نیا 1403/6/10 21:1:43

    فساد سیستمی است و دولت روحانی و غیر روحانی ندارد و علتش هم این است که اکثر مسئولین اینکاره اند و اراده ی حاکمیت هم فقط و فقط برخورد با سیاسیون و منتقدین حاکمیت است دیگه گور بابای ملت.خدایی اگر غیر از این است شما توضیح دهید.سیاسیِ مخالف یا منتقد نباش هر کاری دوست داشتی انجام بده. اگر این حجم تخلف و جعل و رشوه و اختلاس صورت گرفته ؛ این مجرمین باید اعدام شوندتا عبرت آموز باشد .روحت شاد خلخالی دادستان مقتدر و پاک دست.

    پاسخ
  • 8 امر به معروف نهی از منکر 1403/6/10 18:15:22

    شرکت همه منظوره با تخصص در شستشو آرامیس اینجا آرامیس اونجا آرامیس همه جا کی و چطور این شرکت رو به مدیران ارشد گاز استان وصل کرد و حالا قایم شده خودش رو زده به اون راه که انگار نه انگار

    پاسخ
  • 9 ✌️✌️✌️ 1403/6/10 14:59:28

    یه عده هم و خجالت نمیان اداره و انتقالی رو بهونه کردن ، و مرتب مرخصی استعلاجی الکی از درمانگاه تامین اجتماعی میارن 😂😂😂😂

    پاسخ
  • 10 Hossin. 1403/6/10 13:53:56

    مگه در دادنامه صادره اشاره نشده رای انتشار عمومی پیدا کند از جزییات و اسامی دقیقتر بنویسید

    پاسخ
  • 11 غلومشاه 1403/6/10 9:39:34

    آخ سی عزیزی که بعد از عزت خوار وابی

    پاسخ
  • 12 کارمند خسته گاز 1403/6/10 3:27:4

    درود بر شرف و شجاعت شما و سلامت و پیگیری اطلاعات سپاه و دادستان کل روسیاهی به ذغال ماند و ارتش تاریکی درهم شکست

    پاسخ
    • 12 - 1 علی بن عطیه پاسخ به : کارمند خسته گاز 1403/6/10 22:43:38

      خسته ای استراحت کن

سایر اخبار
برگزدیدها