شرکت نفت گچساران پیشگام در انجام مسئولیت‌های اجتماعی/ کمالی: ۲۳۰۰درخواست در چهار استان انجام شد

غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت:

شرکت نفت گچساران پیشگام در انجام مسئولیت‌های اجتماعی/ کمالی: ۲۳۰۰درخواست در چهار استان انجام شد

افتونیوز| غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی تعهدی است که یک شرکت نسبت به جامعه و مردم دارد هر سازمانی باید به انتظارات و خواسته‌های مردم توجه کند  مسئولیت اجتماعی صرفا یک مفهوم سازمانی نیست بلکه ادامه‌ی حیات یک سازمان بستگی به مسئولیت اجتماعی دارد.

غلامرضا کمالی عنوان کرد: ما معتقدیم یکی از مولفه‌های پایداری تولیدمان توجه به محیط پیرامونی یا مسئولیت اجتماعی است مسئولیت اجتماعی از سال ۹۸ در وزارت نفت تعریف پیدا کرد ولی به صورت جزئی و اینکه در شرکت های تابعه به صورت میدانی عملیاتی شود از سال ۱۴۰۱ یعنی در دولت سیزدهم بحث مسئولیت اجتماعی پررنگ شد.

وی افزود:وزارت نفت در بحث اعتباراتی که به حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص داده و هم در شرکت های تابعه که با استفاده از امکانات خود عملیاتی در این راستا انجام داده اند در سه سال اخیر خیلی خوب درخشیده است.

کمالی با اشاره به اینکه در شرکت‌های بهره‌بردار هیچ بودجه و ردیف اعتباری در بحث مسئولیت‌های اجتماعی تخصیص داده نمی‌شود تصریح کرد: تحقق مسئولیت‌های اجتماعی یا به صورت متمرکز از طریق وزارت‌خانه و با استفاده از اعتباراتی که به استان‌ها اختصاص می‌دهند لحاظ می‌شود و یا شرکت های زیر مجموعه به صورت داوطلبانه با استفاده از مقدورات و ماشین آلات خود در جهت توانمند سازی مردم کم برخوردار پیرامونی اقداماتی را انجام میدهند یعنی هر اقدامی که ما در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم از توان،ظرفیت و امکانات خودمان بدون یک ریال ردیف اعتباری بوده است.

وی خاطرنشان کرد:ما در طی دو سه سال اخیر و به خصوص در ۲۰ ماه گذشته آنچه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم با استفاده از توان خودمان بوده و برآورد هزینه‌ای که انجام داده‌ایم بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان هزینه در خصوص مسئولیت های اجتماعی بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه اظهار کرد: فرآیند مسئولیت اجتماعی بدین صورت است که درخواست‌ها از محیط پیرامونی از طریق فرمانداری‌ها به روابط عمومی شرکت ارسال و روابط عمومی درخواست را به دبیر مسئولیت های اجتماعی ارسال و به صورت نظام ‌مند یک کمیته در شرکت وجود دارد که بعد از اینکه درخواست دریافت شد این کمیته که متشکل از چندین کارشناس است آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و نظر کارشناسی به واحد مربوطه اعلام می شود.

وی در ادامه توضيحات خود گفت: واحد مربوطه امکان سنجی می‌کند و در صورتی که امکان همکاری داشته باشند نتیجه را به مدیرعامل اعلام و با دستور مدیرعامل این اتفاق صورت می‌گیرد.

کمالی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۰۰ درخواست که در سامانه مسئولیت‌های اجتماعی ثبت شده اند مورد اجابت و انجام شده‌اند و این درخواست‌ها قابل رصد و پیگیری است تصریح کرد:با توجه به اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گسترده جغرافیایی ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس تاسیسات دارد این ۲۳۰۰ درخواست در گستره ۴ استان بوده و در ۴ استان مسئولیت‌های اجتماعی‌مان را در حوزه‌های مختلف انجام دادیم و به لطف خداوند از این مسیر خارج نخواهیم شد.

وی در ادامه گفت: در آبرسانی به عشایر، جاده‌های عشایری و روستایی، دسترسی به باغات، احداث پل، رنگ‌آمیزی مدارس، بهسازی محیط‌های روستایی که در کنار تاسیسات قرار دارند نیز فعالیت های بسیار موثری داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در انتخابات هم به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بحث پشتیبانی را به عهده داشته است خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ما در سه انتخابات شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو دوره ریاست جمهوری به خوبی پشتیبانی انتخابات در محیط پیرامونی را انجام داده ایم.وی ادامه داد  وقتی صحبت از پشتیبانی از انتخابات می‌شود پشتیبانی خودرویی و غذا مد نظر است و ما در انتخابات مجلس و دو دوره ریاست جمهوری در حوزه ۴ استانی که تاسیسات ما قرار دارد خدمات خودرویی و غذایی داشتیم.

وی با اشاره به همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در اربعین خاطرنشان کرد:در اربعین به عنوان وظیفه و بخشی از مسئولیت اجتماعی همچون سال‌های گذشته در اربعین امسال بحث جابه‌جایی زائرین اباعبدالله الحسین(ع) به شلمچه را داشتیم،تعداد ۴ دستگاه اتوبوس در اختیار ستاد اربعین استان قراردادیم و اتوبوس‌هایی نیز در اختیار شهرستان‌های پیرامون برای اعزام زائرین اربعین به شلمچه قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه فعالیت‌های این شرکت در اربعین گفت: امسال برای اولین بار دو دستگاه اتوبوس در شهرستان گچساران به مدت ده روز جابه‌جایی همشهریان و زائرین عزیز را از گچساران به شلمچه را انجام‌ می‌دادند و برای اولین بار موکب ثابت در شلمچه داشتیم.

در بحث روز اربعین و برنامه جاماندگان اربعین همانند سال گذشته بحث انتقال و جابه‌جایی زوار گچسارانی توسط اتوبوس‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.

وی در رابطه به خدمات ارائه شده به مواکب اظهار کرد:در ده روز اول ماه محرم ما هر شب مقداری اقلام مواد غذایی جهت کمک به برگزاری مراسمات دهه اول محرم در اختیار هیئت‌ها قرار دادیم،در ده روز منتهی به اربعین نیز روزانه تعدادی اقلام غذایی در اختیار مواکب قرار می‌دادیم.

کمالی افزود:ایزوگام گلزار شهدای گچساران،کمک به مصلی ،سیستم تهویه و تعمیر کولرهای گلزار شهدا از اقدامات شاخصی بود که در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام داده‌ایم.بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی در حوزه مسئولیت های اجتماعی توزیع کردیم و بیش از ۱۰۰۰ بسته نوشت افزار در طول یک سال اخیر و تعدای وسایل ورزشی از قبیل توپ و تور را در اختیار مدارس بخش های محروم قرار دادیم.

وی با اشاره به آتش‌سوزی های اخیر و نقش شرکت نفت در کمک به مهار این آتش‌سوزی ها تصریح کرد: بیش از ۲۰۰مورد آتش سوزی در طول یک سال اخیر داشتیم که مهمترین این آتش‌سوزی‌ها ،آتش سوزی بازار گناوه بود که توسط همکاران ما در ایمنی آتش نشانی شرکت اطفا شد ،در آتش‌سوزی‌های سال جاری هم بیشتر اطفا حریق توسط همکاران ما در اداره ایمنی و آتش نشانی انجام شد به طور خاص در آتش سوزی کوه خامی و منطقه باشت همکاران ما حضوری فعال داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه افزود ؛یک دستگاه ماشین آتش نشانی و ۷ خودروی سبک ،جیره خشک و آب معدنی را در اختیار فرمانداری باشت قرار دادیم و به عنوان پشتیبانی و کمک به اداره منابع طبیعی و محیط زیست نهایت همکاری را معمول نمودیم.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در یک اقدام جهادی وسایل لازم شامل دمنده ماسک،کفش ایمنی،کوله پشتی به ارزش ۹۰۰میلیون ریال خریداری و در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران قرار دادیم.

وی افزود: برنامه‌ی راهبردی ما در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حوزه مسئولیت اجتماعی این است که بتوانیم زیرساخت و بستری برای توسعه پایدار شهرستان گچساران آماده کنیم.در همین راستا بحث توسعه فرودگاه گچساران را در برنامه داریم و از یکسال گذشته اقدامات خوبی نیز انجام شده است و  بحث ایستگاه سوخت،لایتینگ ،توسعه باند را در دستور کار داریم.

کمالی عنوان کرد: باید فرودگاه را به حدی توسعه بدهیم که بیش از یک‌ پرواز در طول روز را داشته باشیم و هواپیماهای بزرگ و ایرلاین‌های مختلف بتوانند از ظرفیت فرودگاه استفاده کنند.با توجه به اینکه در محیط‌های پیرامونی ما فرودگاهی وجود ندارد و در واقع فرودگاه گچساران نقش خدمات‌دهی به مسافرین شهرستان‌های اطراف را بر عهده دارد توسعه آن در واقع جز اولویت‌های ماست و به توسعه اقتصادی شهرستان کمک می کند.

وی در حوزه مسئولیت اجتماعی و توجه به شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار کرد:برای اولین‌ بار ما امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات علمی -آموزشی از قبیل دانشگاه یاسوج  دانشگاه آزاد گچساران و مرکز رشد گچساران را داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با دانشگاه آزاد قرارداد در زمینه لایه‌روبی،تعمیر و بهینه‌سازی چاه‌های آب شرکت  را در دشت امامزاده جعفر داشتیم و مرکز رشد گچساران این مسئله را به عهده دارد.

وی در رابطه به تفاهم‌نامه با دانشگاه یاسوج بیان کرد؛ این تفاهم‌نامه در بحث تاریخ شفاهی نفت و گاز گچساران بوده و الان پرپوزال آن نوشته شده و در مرحله اجرا است و برای اولین بار قرار است تاریخ شفاهی صنعت نفت و گاز گچساران که به عنوان یک صنعت قدیمی و اثرگذار در تمام مناسبت‌های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی است در دو پروژه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب توسط هیئت علمی‌های گروه تاریخ دانشگاه یاسوج مورد بررسی قرار گیرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کارمند نفت گچساران 1403/6/12 19:37:18

    افتو نیوز در راستای اخلاق حرفه‌ای از آقای کمالی در مورد استفاده‌ی شخصی از ادوات سنگین شرکت نفت به اسم مسئولیت اجتماعی هم سئوال کند. و ماشین‌آلات سنگینی که موتورشان در حین کار جام کرد عمدی بود یا سهوی؟

    پاسخ
  • 2 همت 1403/6/10 17:14:4

    درود بر مهندس کمالی مدیر پاکدست و مردمی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها