چرا ما نمی‌توانیم؟!

هر استان چیزی برای عرضه، فروش و درآمد دارد. ما چه؟ ما طبیعت زیبا، جنگل، رود و مهمتر از همه  هوای پاک برای عرضه و فروش داریم. درآمدمان از این رهگذر در حد صفر و منهای یک است. چرا؟ 

چرا ما نمی‌توانیم؟!

افتونیوز|  نوذر استوار
استان کهگیلویه و بویراحمد را با طبیعت زیبایش میشناسند و دوست داریم به یاسوج پایتخت طبیعت ایران بگوییم، نامی که الحق و الانصاف سزاوار این شهر است. هر استانی چیزی برای فروش دارد ، یکی صنعت میفروشد ، یک استان منظره دریایش را میفروشد ، یک استان مس میفروشد، یک استان عشق اهل بیت و حضور امامش و خلاصه هر استان چیزی برای عرضه، فروش و درآمد دارد. ما چه ؟ ما طبیعت زیبا، جنگل، رود و مهمتر از همه  هوای پاک برای عرضه و فروش داریم. درآمدمان از این رهگذر در حد صفر و منهای یک است. چرا؟  دور کوچکی در ایران بزنیم:

٭در دره ها ی سرد و خشک و بی دار و درخت اردبیل پلهای چوبی، معلق، شیشه ای و...ساخته اند و مردم صرفا جهت تخلیه هیجان هجوم می آورند و دست کم نفری ۲۰۰ هزار تومان پول میدهند که چند دقیقه روی این پل راه بروند . آیا استان ما دره های با چشم انداز بهشتی که کناره هایش جنگل سرسبز و زیر پایش رودخانه جاری است ندارد؟ چرا ما نمیتوانیم؟

٭در ورودی شهرهای کویری اطراف ما، یزد یا شهرضا  آبشار مصنوعی درست کرده اند از آب راکد با نیروی برق بارها و بارها در یک مدار بسته منظره آبشار به مردم و گردشگرها میفروشند . آیا ما آبشار طبیعی نداریم؟ آیا نمیتوانیم از آب رودخانه زیبای بشار در دل پایتخت طبیعت آبشارهای مصنوعی بسازیم و حاشیه های بشار را برای گردشگران رویایی کنیم ؟ آیا نمیتوانیم کمردوغ و طوف خیمه را در وسط شهر یاسوج بازسازی کنیم ؟ چرا نمیتوانیم؟

٭در بوشهر مجسمه اسبهایی که شاید در واقعیت وجود خارجی ندارند را در دل دریا ساخته اند و منظره اش را به من و شما میفروشند . آیا نمیتوانیم در پارکهای زیبای مرکز استان یک گله اسب سیمانی یا فلزی زیبا طراحی کنیم و لذت دیدارش را به نسل امروز بچشانیم ؟ چرا نمیتوانیم؟

٭بهترین و متنوع ترین حیات وحش را آیا زاگرس و دنا ندارد؟ آیا نمیتوانند منابع طبیعی با همکاری گردشگری تورهای دیدار از حیات وحش راه بیندازند و ازین منظر کسب درامد کنند ، اشتغالزایی کنند و به حفظ و بقای نسل این گونه ها کمک کنند؟ آیا نمیشود نمادهای این حیوانات ارزشمند را در پارکها و بلوارهای وسط شهر نصب کنند و منظره چشم نوازش را به هم استانیها و مسافران هدیه دهند؟ دست قبلیها درد نکند  طاووسی در ورودی شهر نصب کرده اند ولی آیا نماد پرنده ما طاووس است؟ آیا نمیتوانیم در چهار میدان چهارطرف شهر چهار عقاب یا شاهین نصب کنیم و داشته هایمان را به رخ بکشیم؟ چرا نمیتوانیم؟

٭در مرودشت شیراز نماد دسته گندم در ورودی شهر خودنمایی میکند. آیا چرام این هزینه و قابلیت را ندارد که نماد دسته برنج شالیزارهایش در ورودی این شهر نصب شود،چرا نمیتوانیم؟

٭دوگنبدان نماد همزیستی دو قوم پرافتخار لر و ترک است . هردو قوم هم نمادهای پوششی مخصوص و جداگانه و مشترک دارند . چند نماد از این همزیستی ، از پوشش ، از اسطوره ها و بزرگان دو قوم در این شهر نصب شده است؟ چرا ما نمیتوانیم؟

٭سی سخت محل عبور کوهنوردان ملی و بین المللی است که برای فتح قله های مرتفع دنا هرساله در فصول مختلف به این شهر هجوم می آورند . آیا نصب نمادهای زیبا از کوهنوردی و ابزار آن در این شهر واجب نیست؟

٭متکاهای این استان شهره ی جهانی دارند . در کدام پارک یا آلاچیق یا میدان ما نماد این متکاهای رنگارنگ و زیبا نصب شده است؟ چرا ما نمیتوانیم؟

٭ده درصد روان آبهای کشور در استان ماست . آبهای خروشان و زیبا . چه کسی متولی طرح ، پیشنهاد و اجرای ورزش مفرح و هیجان انگیز قایقرانی در آبهای خروشان می شود . از استان بنای کار گذاشته شود  جشنواره های ملی و به مرور با ایجاد زیرساختها مسابقات بین المللی این رشته در استان برپا شود . واقعا خیلی سخت است ؟ اگر معرفی شود سرمایه گذار جذب نمی شود ؟ چرا ما نمیتوانیم؟

٭سالهاست مناظر و ارتفاعات زیبای استان چشم انتظار وعده ی تله کابین مسئولان است . چرا ما نمیتوانیم؟
قطره ای از قابلیتهای فرهنگی گردشگری ما که میتوان دهها مورد برآن افزود اگر رگ غیرت و اراده مسئولان شهری و استانی ما به جوش بیاید و از دعوای سیاسی و قومی و گروهی فارغ شود و خود را در برابر آینده فرزندان این آب و خاک مسئول بداند.                          



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها