اظهارات جدید بهرامی در نشست با رسانه ها


اگر «زورم» نرسید و کاری از دستم بر نیامد فریاد میزنم/ هیچ‌وقت منافع مردم را فدای منافع خودم نمی‌کنم/ در خصوص دنای شمالی با پزشکیان صحبت کردم/

محمد بهرامی سیف آباد نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در نشست با رسانه ها مطلبی را در خصوص فعالیت های اخیر مجلس، مسئله دنای شمالی، انتخاب استاندار و ... مطرح کرد.

اگر «زورم» نرسید و کاری از دستم بر نیامد فریاد میزنم/ هیچ‌وقت منافع مردم را فدای منافع خودم نمی‌کنم/ در خصوص دنای شمالی با پزشکیان صحبت کردم/

افتونیوز| عصر دیروز (دوشنبه ۱۱شهریور ۱۴۰۳) نشست خبری محمد بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
بهرامی در این جلسه به پاسخ خبرنگاران پاسخ داد و گفت: مجلس هنوز روی ریل اصلی خود قرار نگرفت. وقتی اتفاق تلخ برای رئیس‌جمهور وقت پیش آمد، تازه‌کار مجلس آغاز شد.
وی با بیان اینکه هیچ‌وقت از رسانه‌ها فرار نکرده‌ام و خودم را فردی رسانه‌ای می‌دانم، بیان کرد: برنامه‌های خیلی از کشورها را مطالعه کردم و به یک خلأ بزرگ رسیده‌ایم، آن‌هم اخلاق بود. اخلاق، ایثار، گذشت در استان ما بی‌نظیر است که در دنیا نیست.
وی تصریح کرد: من خود برای تشکیل این جلسه با رسانه‌ها فشار آوردم.
بهرامی به موضوع بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در خصوص بودجه استان هیچ مشورتی با من نشد و حتی در جلسات مرا دعوت نکردند. امیدوارم با همکاری دولت بتوانیم گام‌های خوبی برای رفع مشکلات بودجه‌ای برداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در پاسخ به سؤال دیگری گفت: سد پراشکفت تنها سدی است که کل منافع آن برای استان کهگیلویه و بویراحمد است. سد خرسان، سد تنگ سرخ و سد ماندگان منافعشان برای استان ما نیست، سدماندگان جز خسران هیچی برای ما ندارد.
بهرامی به مصوبه جنجالی واگذاری مدیریت دنای شمالی به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: دوستان تا به واقعیت‌ها برنگردیم نمی‌توانیم مسیر را درست طی کنم. تنها کسی که با مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی مخالفت کرد من بودم. مکاتبات محرمانه‌ای به دستگاه‌های مختلف و امنیتی نوشتم. این کار فعلاً به‌دوراز هیاهو بهتر جمع می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد سه نماینده دارد و استان اصفهان ۱۸ نماینده، لذا باید از راه‌های قانونی این موضوع را پیگیری کرد.
وی افزود: خیلی از مکاتبات بنده دراین‌خصوص محرمانه است و صلاح نیست که این نامه‌ها به شکل عمومی منتشر شود؛ چون چالش‌برانگیز است. بنده به منافع مردم بی‌توجه نیستم. خیلی از افرادی که این مصوبه را امضا کرده‌اند، حضور نداشتند و خیلی از امضاها تشریفاتی است. بنده پیگیر موضوع دنای شمالی هستم و خواهم بود.
بهرامی افزود: تیم فعلی و حاکم در سازمان محیط‌زیست بدون حضور کارشناسان و مدیران استان این مصوبه را امضا کردند؛ لذا با این تیم نمی‌توان مشکل دنای شمالی را حل کرد باید صبر کنیم، صحبت‌های زیادی انجام‌گرفته و با آقای پزشکیان هم صحبت کردیم. هیچ‌کس روی مسائل استان با بنده معامله نکرده و با هیچ‌کس روی منافع مردم هم معامله نکرده‌ام.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به حضور خود در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه کمیسیون مهم است؛ اما در معادلات بین‌المللی و کشوری نیست. اما کمیسیون انرژی یک کمیسیونی است که در معادلات کشوری و بین‌المللی قرار دارد. یک‌سوم نمایندگان مجلس برای این کمیسیون نام‌نویسی کرده بودند و ۱۷ نماینده قبل در این کمیسیون حضور دارند.
وی در ادامه گفت: بنای بنده بر شایسته‌سالاری است،به‌ویژه در بحث آموزش‌وپرورش. نهایت تلاش ما این است که آموزش‌وپرورش کیفی شود. ما به سمت شایسته‌سالاری خواهیم رفت. مسائل سیاسی این جامعه را نابود کرده است.

 معاون پارلمانی دولت قبل به یکی از مدیران فعلی زنگ می‌زد که در انتخاب مدیران دقت شود که با این دولت هماهنگ شود. در این دولت همان معاون تماس گرفت و گفت؛ در انتخاب مدیران دقت شود که با این دولت هماهنگ باشند. این وضعیت ما است. خیلی ایدئال فکر نکنید.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: خداوکیلی همه نگران مردم باشید و کاری به چپ و راست نداشته باشید. همین آقایانی که آب ما را می‌برند بعد از انتخابات کاری به چپ و راست ندارند برای منافع مردم خودشان. من هر روزی که احساس کردم «زورم» نمی‌رسد و کاری از دستم بر نمی‌آید، فریاد می‌زنم.
بهرامی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعامل با نمایندگان مجلس، گفت: ما نمایندگان باید باهم در راستای منافع استان در تعامل باشیم.
وی تصریح کرد: باید کنار هم باشیم برای منافع استان تا به هم کمک کنیم. اگر روی مسائل جزئی درگیر باشیم روی مسائل کلان هیچ توفیقی پیدا نمی‌کنم. آقای موحد و تاج‌گردون پیش‌کسوت من هستند و حرمت‌ها باید نگه داشته باشند.
بهرامی تأکید کرد: چالش‌ها به صلاح استان کهگیلویه و بویراحمد که از خیلی چیزها محروم است، نیست.
این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چیزهایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، این‌گونه نیست. حتماً مشورت نمایندگان و کسانی که در استان تأثیرگذار هستند و نگاه خود دولت در انتخاب استاندار تأثیرگذار است. پرداختن به این مسائل درست نیست. فعلاً خبری نیست.

محمد بهرامی در جمع خبرنگاران یاسوج در خصوص تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: چیزهایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، این‌گونه نیست. حتماً مشورت نمایندگان و کسانی که در استان تأثیرگذار هستند و نگاه خود دولت در انتخاب استاندار تأثیرگذار است. البته پرداختن به این مسائل درست نیست. فعلاً خبری نیست. 

وی در ادامه با بیان اینکه ارزش‌های ما در استان حتی در دنیا بی‌نظیر است گفت: در حوزه‌های مسئولیت‌پذیری و کار ضعیف هستیم؛ مثلاً از چهارمحال خیلی عقب‌تر هستیم. بهرامی در خصوص اقدامات خود در مجلس گفت: مجلس هنوز روی ریل اصلی نیست؛ چون اتفاقاتی در کشور رخ داد از جمله حادثه برای رئیس‌جمهور شهید بود بعد هم وارد مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری شدیم و الان هم بحث تغییر و تحولات را داریم جلساتی با وزرا داشته‌ایم و وارد بحث‌های تخصصی نشده‌ایم و همچنان درگیر مقدمات هستیم.
نماینده بویراحمد بزرگ در مورد سدها گفت: سد پراشکفت تنها سدی در استان است که به‌طور کامل منافع ما را پوشش می‌دهد و بسیاری از آن‌ها (سد تنگ‌سرخ، سد خرسان و به‌تازگی سد ماندگان که جز ضرر هیچ سودی برای استان ندارد) برای ما هیچ منفعتی ندارند.
وی با اشاره به اقدامات خود برای جلوگیری از جداشدن دنای شمالی گفت: کسی که اجرای دنای شمالی را متوقف کرد من بودم مکاتبه با همه نهادها کردم این کار بدون هیاهو بهتر جمع می‌شود
بهرامی افزود: با پزشکیان صحبت کردم مدیر محیط‌زیست کشور که الان رفته با ما همراه نبود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در خصوص اهمیت کمیسیون انرژی که در آن عضو شده است و مقایسه آن با سایر کمیسیون‌ها گفت: برای مثال کمیسیون بودجه در جریان معادلات جهانی نیست؛ اما کمیسیون انرژی با معادلات جهانی هم سروکار دارد یک‌پنجم نمایندگان برای این کمیسیون ثبت‌نام کرده بودند.
بهرامی همچمنین در باب حمایت خود از یکپارچگی دنای شمالی افزود: تمام‌قد پشت دنا هستم مطلبی در مورد دنا زدم که بازخورد و بازتاب بسیاری حتی در سطح بین‌المللی داشت در خصوص زاگرس و دنا هیچ‌وقت منافع استان و مردم را فدای منافع خودم نمی‌کنم همچنان که در آریوبرزن دیدید در دنا هم خواهید دید.

وی در خصوص چینش مدیران در استان گفت: بنای ما بر شایسته‌سالاری هست برای مثال نهایت تلاش ما این است که آموزش‌وپرورش کیفی شود هر چند نمی‌شود همه چیز را اصلاح کرد مسائل سیاسی جامعه را نابود کرده است.
وی در خصوص اینکه بسیاری از موضع‌گیری‌های چپ و راست حرف بیخود است مثالی از یک معاون پارلمانی زد که در دولت قبل به یک مدیر استانی زنگ‌زده و می‌گوید فلانی همراه دولت نیست از او استفاده نکن الان زنگ می‌زند و می‌گوید فلانی همراه است از او استفاده کنید؛ لذا خیلی ایدئال فکر نکنید.

وی به نطق خود در مجلس و در زمان تأیید صلاحیت وزرا اشاره کرد و گفت: صحبت من این بود که پزشکیان دنبال مدارای سیاسی است هر چند جریان اصلاح‌طلب هم الان خیلی حمله می‌کند و باید دست از دعواهای سیاسی برداریم جریان مقابل هم نباید دعوا راه بیندازد.
محمد بهرامی سیف آباد افزود: خداوکیلی همه دنبال کار مردم باشیم و نگران آن‌ها باشیم کاری به چپ و راست نداشته باشیم همچنان که خیلی از بدنه اصول‌گرا در این دوره به من رأی دادند.
وی در ادامه اظهارات خود در همین خصوص گفت: همین آقایانی که آب استان ما را می‌برند کاری به چپ و راست ندارند البته هر روزی که دیگر نتوانم کاری کنم فریاد می‌زنم فعلاً زمان فریادزدن نیست مسیر را خوب جلو می‌رویم به کمک شما اصحاب رسانه قدم برمی‌داریم تا بدون تنش و سوءاستفاده دیگران کار خودمان را انجام دهیم.
بهرامی با اشاره به وضعیت مسکن ملی در سطح استان، گفت: نهضت ملی مسکن ما وضعیت خوبی در یاسوج ندارد در نقاط مختلفی زمین نیاز داریم همچنین در بحث آب تنش آبی جلسه‌ای با محرابیان وزیر قبلی داشتیم که چرا با ۱۰ درصد از آب کشور باید تنش و بحران داشته باشیم.
وی در مورد به کار گماردن فرزندان استان هم گفت: در بعضی جاها نیروی تخصصی نداشتیم که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.
بهرامی در پاسخ به سؤالی در خصوص لزوم حمایت از ورزش، گفت: اکنون ۳۰ میلیارد تومان برای هیئت‌های ورزشی استان پول گرفته‌ام برای فوتبال هم اقدام خواهم کرد با تیمی که مدیریت آن دست خودمان باشد شروع خواهیم کرد با مدیریت دوگانه نمی‌توان تیم فوتبال را به سرانجام رساند در شهرداری یاسوج خودم مدیرعامل بودم و تصمیم می‌گرفتم البته در کار فنی دخالت نمی‌کردم و هرگز از فوتبال و ورزش غافل نمی‌شویم.

نماینده بویراحمد بزرگ در خصوص اعتبارات دستگاه‌های شهرستان بویراحمد هم گفت اعتبارات شهرستان قابل‌توجه نبود ما با ارتباطاتی که داشتیم اعتباراتی گرفته‌ایم برای جاده کمک در لوداب پول آورده‌ایم و برای سیلاب‌کلوار نیز اقدام خواهیم کرد و به‌زودی ارتباط ما با چهارمحال‌وبختیاری برقرار می‌شود و دست آخر ظرف سه سال مشکل جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه برطرف خواهد شد.
محمد بهرامی سیف آباد در پاسخ به سؤالی که چرا تلفن خود را جواب نمی‌دهید گفت: من تلفنچی نیستم اگر بخواهم از اول صبح تا شب جواب بدهم تمام نمی‌شود باید فرهنگ‌سازی کنید اگر بخواهم به تلفن جواب بدهم هم اکنون که در میان شما اصحاب رسانه هستم باید صحبت‌هایم را قطع کنم و با تلفن صحبت کنم.
وی در خصوص حضور در کمیسیون انرژی هم گفت: کمیسیونی مهم و بین‌المللی است ۱۸ نفر از نمایندگان قبلی در آن حضور دارند و من نفر ششم بودم کمیسیونی که نه‌تنها با مسائل داخلی بلکه با دنیا سروکار دارد.
او در خصوص سرکشی خود از حوزه انتخابیه گفت: به همه مناطق بویراحمد سفلی رفته‌ام و علیا را برای بعد می‌گذارم.
بهرامی افزود: در حوزه کارشناسی تیم و گروه و مشاور داریم و در شهرستان‌ها هم‌تیم‌ها خودشان وظایف را تقسیم کردند.
نماینده مردم بویراحمد بزرگ در خصوص برق هم گفت: برای ایجاد ایستگاه‌های فوق توزیع با مدیرعامل برق خوزستان رایزنی کرده‌ایم مصوب کردند چند ایستگاه در سر رود شمالی پیش‌بینی شود که ناترازی‌ها برطرف گردد.
وی در بحث جوان‌گرایی هم گفت: می‌بینید که تعدادی از بچه‌ها همواره همراه من هستند که جوان‌گرایی کرده‌ایم البته بعضی‌ها به جوان‌گرایی هم خرده می‌گیرند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها