توضیحات رئیس جهادکشاورزی استان در خصوص تکمیل فاز دوم سدکوهبرد و احداث پل بین مزارع روستای بی‌منجگان کهگیلویه

رئیس جهاد کشاورزی استان توضیحاتی را در خصوص فاز دوم سد کوهبرد و پل بین مزارع روستای بی منجگان ارائه داد.

توضیحات رئیس جهادکشاورزی استان در خصوص تکمیل فاز دوم سدکوهبرد و احداث پل بین مزارع روستای بی‌منجگان کهگیلویه

افتونیوز|  رئیس سازمان  جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در بازدید از فرآیند ساخت پل بین مزارع روستای بی منجگان کهگیلویه از توابع حومه غربی شهر دهدشت اظهار داشت؛ همانطور که استحضار دارید در سطح شهرستان کهگیلویه مناطق زیادی هستند که نیاز اساسی به جاده بین مزارع دارند اما  با توجه به دو شاخص( سطح زیر کشت و عدم دسترسی)  اولویت‌بندی زمان اجرا مشخص می‌شود.

سید علی معتمدی در ادامه افزود، این دو شاخص در واقع شاخص‌های اولویت بندی ما محسوب می‌شوند که با توجه به فعال بودن کشاورزان این روستا  این طرح آغاز به کار کرد.

وی خاطر نشان کرد، متاسفانه راه ارتباطی بین محل سکونت اهالی و زمین‌های کشاورزی وجود نداشت اما با احداث این پل بخشی از مشکلات کشاورزان حل می‌شود.

او بیان کرد، این پل  طولی در حدود ۲۰ متر و عرض بیش از ۵ متر دارد و مجموعا ۱۵۰ متر  عرشه پل محسوب می‌شود که از سال ۹۸ که استارت آن زده شد.

وی اضافه کرد، این پروژه در سال ابتدایی (۱۳۹۸) چیزی در حدود  ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داشت و تخصیص دریافت کرد که اقدامات اولیه برای پایه پل در آن زمان انجام شد اما در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ میلیون تومان به این پل تخصیص پیدا کرد  و عملا بخشی از پل احداث شد.

این مدیر ارشد استانی بیان داشت، با احداث این پل، راه ارتباطی  ۳۰۰ تا ۵۰۰ هکتار زمین برقرار می‌ شود که در نوع خود اقدام قائل توجهی است.

وی گفت، در سال گذشته و با پیگیری‌هایی که ما، رسانه و مردم در سازمان برنامه و  بودجه داشتیم چیزی نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این پل در نظر گرفته شد.

معتمدی افزود، با پیگیری های صورت گرفته  در شورای برنامه‌ریزی  سال جاری  مبلغ ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان علاوه بر سایر اعتبارات برای این پروژه در نظر گرفته شده که امیدواریم تا ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد.

 رئیس جهاد کشاورزی استان در خصوص اتمام سد کوهبرد نیز  گفت؛ همانطور که استحضار دارید  بیش از  ۱۲ سال است که کلنگ این سد به زمین زده شده است منتها به دلیل  اعتبارات  قطره چکانی در یک سال و یک سال و نیم اخیر بدنه سد تکمیل شد و هم اکنون آب گیری انجام می شود.

وی ادامه داد، دو فاز دیگر برای نهایی شدن سد وجود دارد که می بایست راه اندازی شود، فاز اول احداث پمپاژهاست که خود ایستگاه پمپاژ هم نیازمند  خط انتقال برق است و فاز سوم خود شبکه‌گذاری در  ۳۵۰ یا ۴۰۰ هکتار زمینی که زیر دست آن قرار دارد.

وی افزود، در مورد فاز سوم که شبکه ۳ و ۴ محسوب میشود ما مشکل نداریم و معمولا هر جایی که آب تامین میشود چون منابع ملی است مشکلی برای  اعتبار آن وجود ندارد اما  نقطه خلا بین این دو فاز ،فاز دوم است که بحث پمپاژها و برق است.

وی در پایان گفت، اعتبار پیش بینی تقریبا چیزی نزدیک به ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان برای فاز دوم در نظر گرفته شده که  ۲۵ درصد این میزان باید تامین شود و به محض اینکه ۲۵ درصد اعتبار مورد تامین شود با انتخاب پیمانکار  کار را به پیش خواهیم برد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 سرفاریاب 1403/6/18 13:51:22

    دادستان محترم مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ..با سلام وعرض ادب ...چند روز پیش موقع معارفه فرمودید چون ما از سهمیه مناطق محروم استفاده کردیم در دانشگاه قوه قضاییه باید بیشتر در خدمت مردم باشبم ...امروز یادواره دوهزار شهید استان است که برای حفظ ناموس وخاک وطن واجرای عدالت جان خود را فدای کشور نمودند ...به احترام شهدا از شما خاضعانه خواهش میکنبم به عنوان مدعی العموم به سازمان جهاد کشاورزی دو سال اندی مدیریت اقای سید علی معتمدی پور ورود کنید ..فقط سه گزارش مدیر وکارشناسان محترم وپاکدست افتونیوز را بخوانید ک ایشان چه بر سر کشاورزی ودامداری استان اورده ...با تشکر از شما ...خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار

    پاسخ
  • 2 بلاد شاهپور خسته 1403/6/17 23:43:3

    وقول علیجانی کرو معتمدی خیلی .... شده ..داخل ای عکس صورتش کوچک‌شده ....مثل ....،..مه قند خون گرفته مثل استاندار ..اخ سی روزگار چه مغرور بی ....دونه رفتنی است ..... وابیه ...یا سی .... هایی انجام داده فشار روش هست ....میر خدارحم دیدی روزگار را دونه نیتره گول تاج گردون وبهرامی بزنه ....چه تلاش کرد میر خدارحم جلسه معلی گرو سی جلیلی ..یک سری و دوستل قدیمی ات ملا حکمت وملا ولی من جهاد نزدی ‌....

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها