تنها کاندیدای «خودخوانده» استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟

پس از رای اعتماد به کابینه و مشخص شدن وزیر کشور بر شدت و گستردگی این گمانه‌زنی ها افزوده شد و برخی رسانه ها نیز اقدام به کاندیداسازی و کاندیدا تراشی کردند.

تنها کاندیدای «خودخوانده» استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟

افتونیوز|  از ابتدای شروع به کار دولت پزشکیان و حتی پیش از معرفی رسمی اعضای کابینه برای رای اعتماد، گمانه زنی‌هایی در خصوص افرادی که به صورت بالقوه کاندیدای تصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستند در محافل رسمی و غیر رسمی انجام می شد و کاکان نیز ادامه دارد.

پس از رای اعتماد به کابینه و مشخص شدن وزیر کشور بر شدت و گستردگی این گمانه‌زنی ها افزوده شد و برخی رسانه ها نیز اقدام به کاندیداسازی و کاندیداتراشی کردند.

از سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، دو نماینده بویراحمد و گچساران حمایت علنی خود از پزشکیان (حداقل در دور دوم انتخابات) اعلام کردند و نماینده کهگیلویه نیز به اردوگاه حامیان جلیلی پیوست.

دوستی دیرینه غلامرضا تاجگردون با مسعود پزشکیان در مجلس که در موضوع رد اعتبارنامه تاجگردون منجر به حمایت تام و تمام قد پزشکیان از وی شد، و همچنین نقش بارز تاجگردون به عنوان یکی از «لابی‌من» های مجلس در مدیریت موضوع رای اعتماد به وزرا، و همچنین تکیه زدن بر کرسی ریاست یکی از مهمترین کمیسیونهای مجلس یعنی برنامه و بودجه، اهمیت نظرات این نماینده باسابقه را در دولت و نزد رئیس جمهور دو چندان می کرد.

از دیگر سو، نقش نماینده بویراحمد نیز در پیروزی پزشکیان پررنگ بود. بهرامی ابتدا نیروهای ستاد خود را به ستاد پزشکیان گسیل کرد و سپس در دور دوم با نقش آفرینی جدی و میدانی در پیروزی پزشکیان نقش داشت.

همه این موارد نافی نقش جبهه اصلاحات استان که عمده آنها در ستاد اصلی پزشکیان در استان فعالیت می کردند نیز نبوده و نیست و نخواهد بود. عمده برنامه ها، جلسات و ساماندهی ها و ابتکارات تبلیغات انتخاباتی از ستاد پزشکیان نشات می گرفت.

با این مقدمه، می توان دریافت که بازیگران اصلی برای معرفی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را این مثلث تشکیل می دهد. تاجگردون، بهرامی و ستاد پزشکیان در استان. 

عمده گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نیز حول افرادی است که به نوعی به این مثلث نزدیک بوده و هستند.

ابتدا از توافق نمایندگان بر سر معرفی پنج گزینه به وزارت کشور خبرهایی منتشر شد. در ادامه برخی افراد نیز آن گونه که در رسانه ها عنوان شد از سوی ستاد پزشکیان به وزارت کشور معرفی شدند.

اما تنها کاندیدایی که هیچ کدام از این مثلث نه تنها نام وی را ارایه نداده بود بلکه می توان صرفا وی را کاندیدای خودخوانده که احتمالا از سوی برخی هواداران و رسانه های نزدیک به وی مطرح شد غلام محمد زارعی عنوان کرد.

بررسی های این سایت خبری نشان می دهد نه تنها نمایندگان هیچ نظری بر روی معرفی زارعی (که در دور اول با حضور در ستاد انرژی از قالیباف حمایت علنی کرد و در دور دوم از پزشکیان حمایت کرد) به عنوان استاندار استان نداشته اند بلکه مطرح شدن نام زارعی با واکنش منفی برخی اصلاح طلبان و هواداران دولت مواجه شده است.

هواداران زارعی که سابقه دو دور نمایندگی مجلس را دارد امیدوار بودند و هستند که با مطرح کردن نام او در فضای رسانه‎ای و محافل رسمی و غیررسمی بتوانند حداقل نمایندگان استان را تحت فشار قرارداده تا مجبور به معرفی وی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد شوند.

فضای نادرستی که قصد و نیت واقعی آن را می‌توان تقابل و یا قراردادن افراد ذی‌نفوذ در معذوریتهای اخلاقی و عرفی و محلی قمداد کرد.

هر چند می‌توان از ظرفیت، توانمندی و تجارب غلام محمد زارعی در مدیریت‌های کشوری وزارتخانه‌های مختلف استفاده برد. این دولت نیز نشان داده که نگاه مثبتی به پتانسیل نیروهای انسانی و مدیران ملی این استان دارد.

خبرهای مرتبط


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مشاوران 1403/6/23 2:39:35

    استاندار ماندگار هست

    پاسخ
  • 2 جلال تیرتاجی 1403/6/21 11:18:29

    استانداران باید انقلابی باشند نه کسی که اعتقاد به نظام نداشته باشد .... استاندار باید هم سو با نظام باشد نه ی لیبرالیسم باشد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها