در برپایی میز خدمت شهرداری و اعضای شورای دوگنبدان مطرح شد:


انتظار مرادی از فرماندار برای آبگرمو/ قشقایی: طرح تفصیلی مشکل اصلی مردم محله است

عصر امروز میز خدمت شهرداری و اعضای شورای دوگنبدان با هدف بررسی مشکلات و مسائل محله در محله آبگرمو شهر دوگنبدان با حضور فرماندار ،اعضای شورا ،شهردار و جمعی از معاونین شهرداری و پرسنل شهرداری برگزار شد. طی این جلسه مسائل و مشکلات این محله بیان و مورد بررسی قرار گرفت عمده مشکلات مردم این محله در بحث آسفالت معابر، برق رسانی ،قطعی آب و تناقض در بحث الحاق این منطقه به شهر بود. امام‌جماعت مسجد این محله و مسئول پایگاه محله به نمایندگی از مردم به ارائه مشکلات مردم پرداختند.

انتظار مرادی از فرماندار برای آبگرمو/ قشقایی: طرح تفصیلی مشکل اصلی مردم محله است

افتونیوز|  عصر امروز سه شنبه ۲۰ شهریور میز خدمت شهرداری و اعضای شورای دوگنبدان با هدف بررسی مشکلات و مسائل محله در محله آبگرمو شهر دوگنبدان با حضور فرماندار ،اعضای شورا ،شهردار و جمعی از معاونین شهرداری و پرسنل شهرداری برگزار شد.

طی این جلسه مسائل و مشکلات این محله بیان و مورد بررسی قرار گرفت عمده مشکلات مردم این محله در بحث آسفالت معابر، برق رسانی ،قطعی آب و تناقض در بحث الحاق این منطقه به شهر بود.

امام‌جماعت مسجد این محله و مسئول پایگاه محله به نمایندگی از مردم به ارائه مشکلات مردم پرداختند.

محمد علی مرادی رئیس شورای شهر دوگنبدان در این جلسه اظهار داشت: جناب شهردار و همراهانشان علی رغم وجود حاشیه‌هایی که وجود دارد آدم سالمی است و دوست دارد برای مردم کار کند اگر جایی لنگ است باور کنید دست خودش نیست یک سری مسائل حاشیه‌ای هست که اجازه نمی‌دهد آن‌گونه که شایسته شماست مجموعه شهرداری و شورای شهر در خدمت شما باشد.

محمد علی مرادی افزود:خیلی وقت است که به دنبال تشکیل جلسات این چنینی هستیم که بین مردم باشیم به جای اینکه مردم به ما مراجعه کنند تشخیص دادیم که ما بین شما بیائیم چون ما از خودتان هستیم و در همین محلات رشد کردیم و از شما جدا نیستیم برای همین خدمت رسیدیم.

وی تصریح کرد: مشکلات شما را در شورای شهر انتقال دادیم و باز هم موردی باشد انتقال می دهیم اگر مشکلات شما حل نمی‌شود یعنی در توان ما نیست نه اینکه دلمان نمی‌خواهد

رئیس شورای شهر دوگنبدان خطاب به فرماندار و شهردار گفت: در تمام مسائلی که در جامعه وجود دارد مناطقی مثل آبگرمو در رای گیری‌ها و سایر مسائل بیشتر هستند خودتان هم شاهد هستید و کسی نیست منکر شود اما وقتی که سهمی در رفاه و آسایش هست، سهمی ندارند این برای همه ما واقعا درست نیست.

وی خاطرنشان کرد:این برای ما زیبنده نیست منطقه‌ای مثل آبگرمو هنوز یک ورزشگاه،سالن ورزشی،پارکی ندارند و این واقعا ظلم است ما باید جلوی این ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها را بگیریم.مناطق دیگر ما حداقل یک سری امکانات دارند مقداری از این امکانات را به محله سادات،رادک و لبنان بیاوریم.

مرادی عنوان کرد:انتظار می‌رود با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برا پل ابتدای ابگرمو در شورای برنامه ریزی به همت فرماندار و نماینده این موضوع در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گیرد.

وی بیان کرد:درست است آبگرمو جز روستا بوده و حال به شهر الحاق شده و ممکن است خیلی جاها ثبت نشده باشد ولی این دلیل نمی‌شود این منطقه تا این حد زیاد دچار مشکل باشد.

وی خطاب به شهردار و با اشاره به مصوبه شورای شهر که در آسفالت مناطق اولویت با جاده‌های خاکی است تصریح کرد:انتظار داریم مناطق خاکی این محله  در اولویت باشد و مشکل معابر خاکی این محله حل شود.

رئیس شورای شهر دوگنبدان خطاب یه فرماندار و شهردار افزود:چون ابگرمو قبلا جز روستا بوده و به شهر الحاق شده و یکسری از مناطق آبگرمو خارج از محدوده است وقتی خارج از محدوده باشد شهرداری نمیتواند استعلام برای برق،آب و گاز بدهد و خلاف است و گاهی با توصیه این موارد انجام می‌شود که خلاف است یک فکری کنید که انشاالله این مناطقی که الان ساخت وساز شده یه جلوی آن‌ها گرفته شود که ساخت و ساز نشود یا وقتی ساخت و ساز می‌شود به آن‌ها امکانات دهیم.

وی عنوان کرد: انتظار از فرماندار داریم که با رایزنی تلاش کنند مسئولان نفت در منطقه آبگرمو یک پارک برای مردم بسازند وقتی آلایندگی ایجاد می کنند حداقل یک پارک برای مردم ساخته شود و این کار خیلی بزرگی نیست.

مرادی در ادامه گفت:توانایی شهرداری زیاد نیست درست است که وظیفه‌اش است و  عوارض می گیرد و بایدجوابگو باشد اما توانایی اش آنگونه که ما دوست داریم نیست و باید از ظرفیت بقیه استفاده شود.

وی خطاب به شهردار عنوان کرد:قبلا برای بازدید به بالای محله رفتیم زمستان آب از بالای کوه به خانه‌های مردم سرازیر می‌شود و تا زمستان نشده باید فکری کنیم و آقای فرماندار همکاری کنند تا شرکت نفت در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد.

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در این جلسه اظهار داشت: محله آبگرمو جز محلاتی است که در بحث توسعه شهری نیاز به کار بیشتری دارد و قطعا شهردار و اعضای شورا مدنظرشان هست.

روانبخش دیهیم‌خوب با تشکر از اقای مرادی برای تسلط به مشکلات این محله عنوان کرد:با توجه به مشکلاتی که فرمودید یکی از دلایل اصلی اینکه کمتر به این محله خدمت‌رسانی می‌شود بحث الحاق به شهر است.

وی در ادامه گفت: وقتی که به شهر الحاق شد باید بحث خدمات شهری انجام شود اما از آن طرف یکسری محدویت‌هایی با توجه به طرح تفصیلی هست واقعا امکان خدمت‌گذاری نبوده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد:من اینجا به آقای مرادی به عنوان ریاست محترم شورای شهرمان یک پیشنهاد می‌دهم که بانی شوند یک جلسه با حضور شهردار ،مهندس راغ‌پور و دستگاه‌های زیر ساخت مثل آب،برق و بقیه دستگاه‌های خدمات رسان تشکیل شود تا حداقل بتوانیم مقداری از مشکلات بحث محدوده شهری و روستایی را حل کنیم چون تا این موضوع حل نشود خدمات‌دهی با مشکل مواجه است و خارج از ضابطه است پس حتما باید این جلسه تشکیل شود تا آنجا چاره‌اندیشی شود .

وی با اشاره به صحبت های مردم و گلایه هایی که مسئولین به قول‌های خود عمل نمی کنند بیان کرد :من هیچ قولی نمی‌دهم اما خواهش می‌کنم از مسئولین که به حرمت مردم هر چقدر می‌توانید کار کنید و امیدوارم در جلسه بعد که عزیزان لطف کنند حداکثر یک ماه دیگر پیگیری کنند حداقل ۳یا ۴ مورد از مشکلات بیان شده در جلسه امروز حل شده باشد

دیهیم‌خوب عنوان کرد:قول می‌دهم که در حد توان تلاش کنیم که کار انجام دهیم ،مشکلات ریزی بیان شد بعضی از این مشکلاتی که فرمودند قابل حل است.

وی خطاب به شهردار افزود: چون من هیچ کاری نمی‌خواهم انجام دهم اگر قولی دهم  باید از طرف مسیولین دستگاه ها باشد پس من خواهش می کنم که شما کاری که می‌توانید انجام دهید همینجا به این مردم عزیز قول دهید و مدتش را هم مشخص کنید

فرماندار گچساران در پایان گفت:انشاالله با مسئولین جلسه می گیریم و قطعا با توجه به چیزی که در توان داریم کوتاهی نخواهیم کرد.

 

 

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در این جلسه اظهار داشت:در چند مرحله از مجموعه محله آبگرمو بازدید داشتیم مشکلات را که همه عزیزان فرمودند را بررسی کردیم.

رضا قشقایی عنوان کرد: خود ما هم نگرانی و دغدغه را بابت این داریم که خدمات در شهر درست توزیع نمیشود بعضی جاها برخوردار و بعضی جاها کم برخوردارتر هستند خوب این یک ضعف ساختاری است و از گذشته وجود داشته و باعث شده است بعضی از محلات برخورداری از خدمات آنگونه که شایسته است نتوانند داشته باشند محله آبگرمو هم به عنوان یکی از محله‌های کم برخوردارتر نیاز به توجه بیشتری دارد همانطور که در مسکن مهر و باغ فردوس به  دلیل کم برخورداری کارهایی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در محله آبگرمو اقداماتی انجام شده که نمیتوان گفت کافی است، بالغ بر ۷۵۰ متر جدول گذاری انجام شده است. زیرسازی مسیر جاده فجر انجام شده است ولی مشکلات ساختاری هم دارد.

شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی محله بحث طرح تفصیلی است که بخشی از واگذاری تعاونی سپاه به اسم طرح فجر و واگذاری بنیادمسکن در طرح الحاق محله آبگرمو خارج از طرح قرار گرفته و مشکلاتی را ایجاد کرده است مخصوصا در طرح فجر بخشی از آن در داخل محدوده و بخشی خارج محدوده است و این موضوع می‌طلبد یک تصمیم استانی در این موضوع خاص گرفته شود.

وی در ادامه گفت: در کمیسیون های مرتبط با این موضوع و تصمیم گرفته شود چون مردم سرگردان هستند و ما هم خارج از محدوده چون ساخت و ساز بدون مجوز شهرداری انجام شده و  غیرمجاز است نمی‌توانیم خدمات بدهیم و این باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

قشقایی عنوان کرد؛ پل ورودی محدوده طرح فجر که به همت مجموعه برنامه ریزی شهرستان در راس آقای فرماندار و تاکید جناب نماینده محترم بر اجرای پل بود،  اعتبار خوبی گذاشته شده و انشاالله این پل احداث خواهد شد .

وی گفت:بحث آسفالت برای این محله در برنامه شهرداری هست و این محله به علت کم برخورداری جز دغدغه های اصلی اعضای شورا و مجموعه شهرداری هست.

قشقایی عنوان کرد:جلسه‌ای که آقای فرماندار تدبیر کردند که در خدمت دستگاه‌های خدمات رسان مثل آبفا ،برق ،مخابرات و سایر دستگاه‌ها باشیم مشکلات عمده آبگرمو که شهرستانی قابل حل است حل شود و آنچه قابل انتقال به مرکز استان و ادارات کل هست از طریق خود فرماندار پیگیری شود.

شهردار دوگنبدان در ادامه افزود: در بخش های خدماتی مثل بحث سطل‌زباله،لایه‌روبی  تا یک ماه آینده خدمت عزیزان خواهیم بود.

وی  گفت: شان همه‌ی مردم این شهر خیلی بالاتر هست و محدودیت‌های ما باعث میشود که نتوانیم خدماتمان در شان مردم باشد ولی از این بابت شرمنده‌ایم .

شهردار دوگنبدان تصریح کرد:امیدواریم پیرو جلسه‌ای که خدمت عزیزان بودیم بتوانیم خدمات اولیه را استارت بزنیم.

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها