کوه «سمر» لنده اسیر حریق شد/+جزئیات

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی در جنگل‌های کوه سمر در شهرستان لنده همچنان ادامه دارد.

کوه «سمر» لنده اسیر حریق شد/+جزئیات

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی در جنگل‌های کوه سمر در شهرستان لنده همچنان ادامه دارد.

«علی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش‌سوزی کوه سمر شهرستان لنده که از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه شروع شده بود پس از گذشت ۲۴ ساعت همچنان ادامه دارد و زبانه می‌کشد. آتش سوزی از حوزه شهرستان لنده شروع شده و هم اکنون وارد حوزه شهرستان کهگیلویه شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مردمی، سه اکیپ از نیروهای منابع طبیعی کهگیلویه و سه اکیپ از نیروهای منابع طبیعی استان در حال تلاش برای مهار آتش هستند، اظهارکرد: این آتش سوزی در چند مرحله مهار شد که مجدداً به دلیل وزش باد شد شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان لنده با بیان اینکه برای رسیدن به محل آتش سوزی از مسیر لیرکک منطقه دشمن زیاری حدود دو ساعت و از مسیر قاش کمری حدود چهار ساعت پیاده روی باید بصورت پیاده روی طی شود، خاطرنشان کرد: دلیل آتش سوزی هنور به صورت دقیق مشخص نیست و در حال بررسی است.

کریمی تصریح کرد: پس از چند مرحله مهار این آتش سوزی بدلیل وزش باد شدید مجدداً شعله ور شد و مهار آتش را با کُندی مواجه کرده که بیشتر آسیب وارد مرتعی است.

وی ادامه داد: پوشش جنگلی این منطقه دچار حریق شده بیشتر بلوط، بنه، بادام، کلخُنگ است.

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان لنده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ مورد آتش سوزی با میزان خسارات ۳۶ هکتار جنگلی و ۳۶۹ هکتار مرتعی در شهرستان کهگیلویه به وقوع پیوست که متخلفان این آتش سوزی‌ها دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 دیارم دهدشت 1403/6/25 4:12:51

    بگو کوه سمهر س م ه ر تا زبونتووت عادت کنه!! در ضمن کوه سمهر منتسب به دشمن زیاریه،منظورشم یعنی سه خورشید و اون کوهی که در لنده هست کوه سفید هست و ربطی به اسم سِمهر نداره، سه مهر یا سمهر،اوکی؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها