اَفتونیوز گزارش میدهد؛


شائبه‌های متعدد در خصوص لغو انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه

لغو انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته در فضای مجازی اطلاعیه‌‌ای از برگزاری این انتخابات در روز چهار شنبه ۲۱ شهریور خبر می داد.

شائبه‌های متعدد در خصوص لغو انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه

افتونیوز| لغو انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته در فضای مجازی اطلاعیه‌‌ای از برگزاری این انتخابات در روز چهار شنبه ۲۱ شهریور خبر می داد

اما روز چهار شنبه و تنها ساعتی مانده تا برگزاری انتخابات به یکباره اعلام شد انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه لغو و به زمان دیگری موکول شد.

طبق قانون انتخاب رییس اتاق اصناف باید با رای گیری مخفی از دوازده رییس اتحادیه بین نامزدهای تصدی این پست انجام شود.

نگاهی به فرایند برگزاری انتخابات اتاق اصناف در کهگیلویه

 

در انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه برای بار اول از تاریخ ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور فراخوان  منتشر شد به علت به حد نصاب نرسیدن فراخوان دوم در تاریخ ۵ شهریور تا ۱۱ شهریور منتشر شد که ۱۲ نفر ثبت نام کردند و ۶ نفر رد شدند و در نهایت ۶ کاندیدا وجود داشت.

با اطلاع رسانی در شبکه های خبری قرار بر برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۱ بوده است و حتی روز قبل در اخبار سایت های محلی این انتخابات اطلاع رسانی شده بود اما در روز موعود انتخابات لغو و برگزار نشده است.

اینکه به چه دلیل انتخابات لغو شده است سوالی است که به ذهن همه رسیده است از طرفی سکوت در برابر بی قانونی نیز جای سوال دارد؟!

از طرف دیگر در قانون تا دو فراخوان پیش بینی شده است و برای فراخوان سوم چیزی گفته نشده است پس تکلیف ریاست اتاق اصناف چه میشود؟ چه کسی و طبق کدام قانون و با معرفی چه نهادی رئیس میشود؟

 

قانون آیین نامه اجرایی ترتیب انتخاب هیات رییسه اتاق اصناف

 

طبق آیین‌ نامه اجرایی ترتیب انتخاب هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان ، باید هر ۴ سال یکبار این انتخابات برگزار شود.

فراخوان ثبت نام انتخابات هیأت رئیسه در بار اول به مدت ۷ روز از طریق زیر امکان پذیر است:

الف- ابلاغ آگهی به کلیه روسای اتحادیه‏ ها و اخذ امضاء آنها.

ب- ارسال پیامک برای کلیه روسای اتحادیه‏ ها.

ج- انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار محلی.

تعداد داوطلبان ثبت نام شده در نوبت اول نباید کمتر از هفت نفر باشند. در غیر این صورت نوبت دوم مهلت ثبت نام به مدت یک هفته مطابق مفاد این ماده توسط هیات اجرائی اعلام می‏ گردد.

در نوبت دوم با هر تعداد داوطلب ثبت نام شده انتخابات برگزار می‏ شود و در صورت عدم نصاب مقرر در ماده (۳۳)، انتخاب اعضای باقی مانده این ماده توسط هیات اجرائی اعلام می‏ گردد.

داوطلبان مکلفند با مراجعه به سامانه اصناف نسبت به تکمیل پرسشنامه (مطابق الگوی دبیرخانه هیات) و بارگزاری تصویر اعتبار نامه عضویت در هیات مدیره اتحادیه، شناسنامه و کارت ملی به انضمام عکس پرسنلی برای ثبت نام اقدام نمایند. عدم بارگزاری هریک از مدارک در بازه زمانی فراخوان به منزله عدم ثبت نام است.

 

این پایگاه خبری آماده ارائه پاسخ نهادهای مرتبط از جمله صنعت و معدن استان ،شهرستان و فرمانداری شهرستان کهگیلویه در رابطه با لغو این انتخابات و تعیین رئیس اتاق اصناف جدید است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بازاری دهدشت 1403/6/22 16:9:15

    اقای خدیش ..اقای میر ابراهیم نجومی بگیر فکر کردی دولت قبلی است ...دست از سر دهدشت بردارید ...اقای خدیش داخل شهر مردم چیزهایی میگن ...فشار روت هست قول دادی ...سوختی ....میر ابراهیم اب سرد بده خدمت نوچه ات ....زود بساط تون جمع میشه ...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها