انجام عمليات لايروبی و تخليه رسوبات چاه شماره 6 تنگ ملاقون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عمليات لايروبي و احياي چاه‌هاي آب شماره ۱ و ۶ تنگ ملاقون و شماره ۱۶ امامزاده جعفر توسط شركت دانش بنیان طرف قرارداد با دانشگاه آزاد گچساران نيز از روز ۵ شهريور به مدت ۸ روز بصورت ۲۴ ساعته مشغول كار بودند.

انجام عمليات لايروبی و تخليه رسوبات چاه شماره 6 تنگ ملاقون

افتونیوز|مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عمليات لايروبي و احياي چاه‌هاي آب شماره ۱ و ۶ تنگ ملاقون و شماره ۱۶ امامزاده جعفر توسط شركت دانش بنیان طرف قرارداد با دانشگاه آزاد گچساران نيز از روز ۵ شهريور به مدت ۸ روز بصورت ۲۴ ساعته مشغول كار بودند.

مهندس کمالی در ادامه اظهار كرد : اين ۳ چاه آبی از ۴ سال پيش غيرفعال شده بودند كه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به یک شركت دانش بنیان جهت لايروبي و احيا واگذار شده اند و از روز ۵ شهريور عمليات هر ۳ چاه همزمان و بصورت ۲۴ ساعته شروع شده و در روز ۱۳ شهریور، لايروبي و احياي آنها انجام و تحويل داده شدند .

وی با اشاره به اینکه عملیات لايروبي و احيای چاه شماره ۳ سردشت در سال ۱۴۰۱، بازدهي خوبي داشت، افزود: به دليل رسوبات و مشكلات درون چاهي و قطع آب دهي، چاه‌هاي آب شماره ۱ و ۶ تنگ ملاقون از ۴ سال پيش و چاه شماره ۱۶ امامزاده جعفر از ۱۱ سال پیش از مدار خارج شده بودند که خوشبختانه پس از عمليات لايروبي و احيا فعال شدند و این مهم منتج به افزایش بازدهي چاهها تا حدود ۶۰ درصد شده است.

براساس این گزارش، شركت دانش بنیان مذکور، طبق تعهد عمليات ويديومتري را قبل و بعد از عمليات انجام و اسناد و داده ها را جهت مقايسه وضعيت قبل و بعد از عمليات تحويل داده است.

گفتنی است عملیات لايروبي و احيای این چاه های آبی با دستگاهها و تجهيزات مكانيكي و طي شش مرحله ويديومتري، پمپاژ، لايروبي با كمپرسور و مكش، تزريق نيتروژن و انفجار جهت جداسازي لايه هاي سختي كه در مرحله لايروبي جدا نشده اند، انجام شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها