جلوگیری از ورود «زنان دهدشتی» به ورزشگاه/ جایی برای ورزش بانوان نیست!

این مادر میانسال در ادامه به شوخی یا شاید هم جدی گفت برخی مردم می‌گویند همسر نماینده در تصمیم گیریهای نماینده و سیاست شهرستان دخیل هست حداقل انتظار از وی این بود که اول از همه به فکر زنان این شهرستان باشد

جلوگیری از ورود «زنان دهدشتی» به ورزشگاه/ جایی برای ورزش بانوان نیست!

افتونیوز|  تقریبا در اکثر شهرهای کشور با فرا رسیدن تعطیلات مدارس و استراحت سه ماهه دانش آموزان، والدین فراغت بییشتری برای انجام دیگر فعالیتهایی که کمتر به آن می پرداختند فراهم می شود.

بر همین اساس، عمده زنان و مادران در موسم تعطیلی مدارس و مناسب شدن هوا در موقع عصر و شب به ویژه بعد از اردیبهشت و خرداد، برنامه هایی را به صورت گروهی یا فردی پیگیری می کنند که نمونه بارز آن ورزش است.

برخی که سن و شرایط مناسبتری دارند برنامه ورزشی خود را از طریق باشگاههای ایروبیک و بدنسازی و استخر و ... پیگیری می کنند و برخی دیگر برنامه پیاده روی‌های عصرگاهی و شبانه را به صورت گروهی تدارک می بینند.

البته ناگفته نماند که عمده زنان معمولا وقتی از امور خانه فارغ می شوند این برنامه ها را پیگیری می کنند. گلدن تایم یا وقت مناسب برای زنان در استان یا حداقل در شهرهای گرمسیری که در فصل تابستان و با توئجه به گرمای هوا زندگی شبانه ای را دنبال می کنند عمدتا عصر و اوایل شب هست.

در شهر دهدشت نیز برخی از بانوان که برای ورزش نیز وقت عصر و اوایل شب را مناسب می دانند اقدام به پیاده روی در سطح شهر  و خیابانهای شهر می کنند. با گردشی در شهر نیز احتمالا با گروههای زنان مواجه شده اید که با کفش ورزشی در حال پیاده روی هستند.

با یکی از این بانوان که گفتگویی صورت گرفت که چرا به ورزشگاه یا پارک برای ورزش نمی روید متوجه مورد جالبی شدیم.

این بانو گفت که در شهر دهدشت هیچ مکانی که مختص بانوان باشد وجود ندارد و پارکها نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند. این بانو گفت که مدتی کوتاه برای ورزش و پیاده روی به استادیوم آزادی دهدشت می رفتیم و دور چمن ورزشگاه پیاده روی می کردیم که بسیار خوب بود اما پس از مدتی نگهبانی گذاشتند که از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری می کرد. وی می گوید وقتی سراغ گرفتیم که چرا جلوی ورود بانوان گرفته می شود عنوان شد به دستور یکی از مسئولان شهر به اداره ورزش از ورود آنها جلوگیری می شود. این بانو که سه فرزند بزرگسال دارد می گوید که در موقعی که برای پیاده روی به استادیوم می رفتیم برخی آقایان نیز مشغول ورزش بودند و در کمال امنیت ما نیز ورزش می کردیم و هیچ مشکلی به وجود نیامد اما وقتی در خیابانها و پیاده رو های شهر مجوریم که این ورزش گروهی خود را دنبال کنیم از سوی برخی از ماشین ها و موتورها فضای ناامنی را برایمان به وجود می آورند. وی در پاسخ به اینکه چرا صبح ها ورزش نمی کنید گفت: برخی از زنان یا کارمند هستند و یا شوهر کارمند دارند و برخی دیگر نیز به خاطر کارهای خانه ترجیح می دهند که عصر یا شب که وقت فراغتی دارند، ورزش کنند.

این مادر میانسال در ادامه به شوخی یا شاید هم جدی گفت برخی مردم می‌گویند همسر نماینده در تصمیم گیریهای نماینده و سیاست شهرستان دخیل هست حداقل انتظار از وی این بود که اول از همه به فکر زنان این شهرستان باشد و زیرساخت ورزشی و یا احداث یک پارک مناسبی که بتوان راحت و بدون دغدغه در آن ورزش کرد را پیگیری می کرد و اگر دقت کنید در شهرهایی دیگر استان مثل یاسوج و گچساران پارک مختص بانوان وجود دارد اما دهدشت از این نعمت محروم است.

این سایت خبری آمادگی انتشار پاسخ ورزش و جوانان و همچنین افرادی که از آنها نام برده شده است را دارد.

(عکس شاخص تزئینی است)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کهگیلویه واحد مظلوم 1403/6/26 15:17:35

    اقای موحد ..عرضه نداشتی دوتا سالن ویژه بانوان در دهدشت لنده وچرام احداث کنید ....۲۸سال در مجلس بودید ...کاش بجای لکسوز وماشین شاسی بلند دنبال چند سالن ورزشی واستادیوم چمن مصنوعی برای روستاییان بودید ..دوستت عدل هاشمی پور چند تا چمن مصنوعی داخل روستاها در تک دوره انجام داد تو چکار کردید میر موحد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها