رالی افشاگری برای والی قدرت پرستی و بی اخلاقی

سیدعباس سجادی - فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی نوشت:

رالی افشاگری برای والی  قدرت پرستی و بی اخلاقی

افتونیوز| سیدعباس سجادی - فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی نوشت:

دولت سیزدهم در آغاز، احمدزاده فرزند همین دیار را به سِمت والیگری استان منصوب کردند و پیام های تبریک و هلهله شادی ، بخش عمده ای از هم شهریانمان از مخالف و موافق را در فضای مجازی و حقیقی دربرگرفت و کم نبودند کسانی که فردی و گروهی فوج فوج برای ابلاغ عرض ارادتی و دریافت اشاره ای برای رسیدن به نان ونوایی  ازهمدیگر گوی سبقت را ربوده  و از از این ظفر بر خود  می بالیدند. البته تا اینجا خرق عادتی نبود و این مردمان بر همان رسم مرسوم و مالوف گذشته بودند که با هر تغییری و انتصاب دولتمردی جدید، ریش می جنبانند و در پی براوردن کام خویشند. این روند "قدرت پرستی" و "ارادت سالاری" تا همین چند هفته گذشته ادامه داشت که ناگهان حادثه ای حکم به اتمام دولت مستقر داد و "چشمان بسته"  از تاریکی بِدر آمدند و صندلی والی را لرزان دیدند، دهان ها گشودند و راست و ناراست به هم بافتند و طوفانی از تهمت و تعرض به پا کردند و عِرض و آبرو بر باد دادند. حتی رسانه هایی که در سه سال گذشته جز به مدح و ثنا و دریافت صله ، مطلبی در نقد مدیریت استان نداشتند سردمدار این لجن پراکنی نفرت انگیز شدند!  و عجیب تر آنکه از آن همه مرید و منصوبان از معاونین استاندار و مدیران ستادی و مدیران کل که از یک لبخند استاندار روزها در شعف بودند دفاعی  و از منتقدان منصف و نخبگان فکری و سیاسی صدای اعتراضی برنخاست.

جامعه محنت زده ما گویی دست وپا زدن در بحران اقتصادی تاب وتوانش را بریده و بحران اجتماعی و اخلاقی همچون  سرطان  اندامش را در چنبره خویش گرفته وسلول های سالم هم در تهاجم بی امان حملات سلول های آلوده و بیمار هیچ گونه مقاومتی را از خود بروز نمی دهند. دریغ اگر سیستم ایمنی اجتماعی تسلیم این بیماری انسان خوار و بنیان برانداز گردد و بانگی بر این همه پلیدی و پلشتی برنیارد که همگان را مفلوک و مغموم خواهد ساخت.

برای یاداوری تاریخی بگویم در اتمام دولت دهم چنین فضای ناخوشایندی بر استان مستولی شد آن هم دولتی که باحدت و شدت در آزار منتقدین و مخالفینش کم نگذاشت اما دوست اخلاق مدار جناب «سیدضیاءالدین رضاتوفیقی» که از شخصیت های شاخص اصلاح طلبی استان بود معترض این بی اخلاقیها گردید و در سطح فردی دست به جبران مافات زد که روایتش از آن فضا خواندنی است:

" استاندار نوذری بود و عزل شد . اکثررسانه ها و سایت های استان شروع کردند به تخریب ایشون . به حدی که چندش آور و خجالت آور بود . فضای فرصت طلبی و نون به نرخ روز خوردن در اکثر رسانه های استان پیش آمد . مخصوصا کامنت ها که اون موقع حوصله داشتم و می خوندم . همان سایت هایی یا آدم هایی که در فضائل و توانایی ها و مدیریت و قاطعیت او پیش از عزل می نوشتند . من خیلی ناراحت شدم هم از این جهت که خیلی ها اینقدر فرصت طلب و بوقلمون صفت اند و هم به این دلیل که گفتم این استاندار الان بعد از مدتی کار و تلاش و خدمت گمان می کند همه ی مردم استان نمک نشناس و قدر ناشناسند . منم هیچ گونه ارتباطی با او در دوره ی مدیریتش نداشتم اما هو کردن و تخریب را که دیدم شماره اش را از دوستی گرفتم و با او تماس گرفتم . گفتم من فلانی و اصلاح طلبم ، تماس گرفتم که از زحمات و خدمات شما تشکر کنم . گمان نکنید همه ی مردم استان قدر نشناس و بد بدرقه اند . با اینکه ما دو طرز تفکر و گرایش سیاسی داریم و هیچ نوع ارتباطی هم با شما نداشتم اما وظیفه ی خودم دانستم از طرف خود و اصلاح طلبان استان از خدمات شما تشکر کنم . ایشان خیلی خوشحال شد و بسیار تشکر کرد" .

این هتاکی ها دزد اخلاق اند و خرمن فرهنگ را می سوزند، گسل های اعتماد اجتماعی را عمیقتر می کنند و آورده ای برای جامعه ندارند.

بی شک هر مدیری دارای کارنامه مثبت و منفی است و میراث اقای احمدزاده هم مشحون از نقاط ضعف و قوت است و نقادی این میراث در انباشت تجربه ی مدیریتی استان لازم و ضروری است اما پرده دری و عقده گشایی و ریختن آبروی فردی و اجتماعی می بایست خط قرمز هر نیروی فکری ، سیاسی و رسانه ای باشد.

از زحمات سه ساله استاندار محترم تشکر میکنیم وامیدواریم ایشان نیز از این وضعیت( بستن فضای سیاسی، فرهنگی و رسانه ای ، برکشیدن متملقان و منزوی ساختن منتقدان منصف) درس گرفته باشند .

مدر پرده‌ی کس به هنگام جنگ

که باشد تو را نیز در پرده ننگ



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 کشاورز دهدشتی 1403/6/26 15:10:23

    درود بر شما ....کاش مسئولان کشور واستان ما ازاده زندگی کنند ....کاش بزارند دولت پزشکیان ایران را اباد کند ...ایرانی اباد برای هموطنانم وجامعه مظلوم کشاورزی را خواستارم ..امیدوارم پایداری ها و موحد چی ها وغیره منافع شخصی را کنار بزارند تا دکتر پزشکیان بتواند ایران را اباد کند .....

    پاسخ
  • 2 قلعه باشت 1403/6/26 5:32:2

    به برادر خوش ونیکو سخن،فرهنگ جامعه ما دریده خشن،بی محتوا شده،،نه همین استان،سراسر ایران،مگر کیا بودن؟؟ همین آقایان چماق به دست،که ذوب در ولایت بودند،دیگر کار از کار گذشته،آینده را نظاره کن،اگر عمری باقی باشد موفق وموید باشید

    پاسخ
  • 3 بی نیاز 1403/6/26 1:17:7

    احسنت برشما

    پاسخ
  • 4 اسلام حسین زاده 1403/6/26 0:16:14

    درود بر انسانیت.و بنام ادب و درود بر جناب سجادی. خوشحالم و خوشحالیم ک در جامعه ی ما انسان‌هایی هستند ک هر چند از نظر تفکر و خط و مش سیاسی با دیگران مخالفند و متفاوت،ولی ب چیزی بنام انسانیت معتقدند.....

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها