پاسخ تند راهداری استان به فرماندار لنده/ ضعف مدیریتی‌تان را پشت حمله به دستگاههای مختلف پنهان نکنید! / آقای دانش؛ شما از راه و راهداری چه می دانید؟/ ماجرای تلاش فرماندار برای ترک تشریفات جاده لنده به قیام چه بود؟!

آقای فرماندار اگر طبق گفته خودتان اعتقاد واقعی به مسئولیت یک ودیعه الهی است با این اوصاف باید امروز و بی درنگ استعفا بدهید چرا که بدون دلیل اتهام دروغ بستن و بدون ارائه مستندات قانونی و فقط بر اساس حدس و گمان و دیگر مسایل به مسئولی در کشور تهمت زدن در شآن یک مدیر به اصطلاح انقلابی نیست.

پاسخ تند راهداری استان به فرماندار لنده/ ضعف مدیریتی‌تان را پشت حمله به دستگاههای مختلف پنهان نکنید! / آقای دانش؛ شما از راه و راهداری چه می دانید؟/ ماجرای تلاش فرماندار برای ترک تشریفات جاده لنده به قیام چه بود؟!

در پی انتقاد فرماندار لنده از وضعیت راههای روستایی شهرستان و متهم کردن اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به کم کاری و همچنین تقاضا از نهادهای نظارتی و امنیتی برای ورود به موضوع عنوان شده، روابط عمومی راهداری جوابیه ای را برای این پایگاه خبری ارسال کرده است.

در جوابیه تند راهداری و حمل و نقل جاده ای آمده است: آقای دانش شما فلسفه و علوم سیاسی خواندید و از راه و راهداری چه می‌دانید و چرا با احساسات و آبروی متولیان سختکوش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارکنان، پیمانکاران و مشاوران بازی کردید؟

در بخش دیگری خطاب به فرماندار لنده گفته شده: با توجه به شمارش معکوس دورانی مدیریتیان ضعف خود را اینگونه با حمله و فرافکنی به قشر زحمتکش مجموعه راهداری پنهان می کنید.

احتراماً؛ در پاسخ به مطالب احساسی و جهت دار اخیر فرماندار شهرستان لنده جهت تنویر افکار عمومی جامعه لازم است با تأمل خدمت شریف اصحاب محترم رسانه و قضاوت مردم موضوع را به دست عادلانه آنها سپرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های سراسر کشور طبق آمار رسمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور جزء استانهای بالای جدول در شاخص میزان بالای (طول کیلومتر) جاده روستایی در سطح کشور است؛ پراکندگی روستاها؛ توزیع نامتناسب ساکنین روستاها در سطح استان از جمله شهرستان لنده خدمات رسانی جهت ارائه کمک همه جانبه به مناطبق محروم و کمتر توسعه یافته را دوچندان کرده به نحوی که ساخت جاده روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر راه روستایی در استان مشابه مثل استان های کویری است.

به دور از اخلاق حرفه ای می باشد که عالی‌ترین مقام دولتی در یک شهرستان به جای امیدبخشی، بذر ناامیدی را در بین مردم پخش کند و جای تاسف است در جلسه شورای اداری که وظیفه اصلی آن برنامه ریزی و هماهنگی با سایر ادارات و نهادهای دولتی برای پیشبرد اهداف نظام و عملکرد هرچه بهتر دستگاه های اجراییست، تخریب و نقد غیرمنصفانه یک دستگاه دولتی و به نوعی خودزنی و فرافکنی رسانه ای صورت پذیرد.

آقای فرماندار اگر طبق گفته خودتان اعتقاد واقعی به مسئولیت یک ودیعه الهی است با این اوصاف باید امروز و بی درنگ استعفا بدهید چرا که بدون دلیل اتهام دروغ بستن و بدون ارائه مستندات قانونی و فقط بر اساس حدس و گمان و دیگر مسایل به مسئولی در کشور تهمت زدن در شآن یک مدیر به اصطلاح انقلابی نیست.

جوانان این مرز و بوم در دهه ۵۰ و ۶۰ سرداران و فرماندهان لشکر شدند و از افتخار آفرینان این مرز و بوم بودند که با همان سن کم جنگ را اداره و درکنار پختگی شاهد رقم زدن پیروزی‌های ارزشمند والفجرها و بیت المقدس‌ها بودیم و همین اعتماد نظام و رهبری به جوانان در پست های مدیریتی شما در زمان رئیس جمهور شهید به این صندلی گماشته شدید اما آن کجا و این کجا؟

جنابعالی از ابتدا و آغاز کار در فرمانداری لنده همیشه به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مسوولیت هر سه مدیرکل‌ بدون جهت تاختید و بی‌حرمتی کردید در حالی که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به گواه نمایندگان مجلس، مسئولان عالی استان، ائمه جماعات و رسانه‌های جمعی از جمله دستگاه‌های اجرایی و عمرانی استان در ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در سطح استان بی نظیر بوده است.

 آقای دانش شما فلسفه و علوم سیاسی خواندید و از راه و راهداری چه می‌دانید و چرا با احساسات و آبروی متولیان سختکوش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارکنان، پیمانکاران و مشاوران بازی کردید و چه می دانید که همین عوامل اجرایی این دستگاه را که به سخره گرفته اید کسانی هستند که با کمترین ادعا و خواسته ای شب و روز در معابر برون شهری در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

 خودتان اقرار می‌کنید در زمان کوتاه حجم کار بسیار خوبی در راهداری صورت گرفته و معیار اندازه‌گیری را قابل ارائه بیان می‌کنید و دوباره سخن به انتقاد غیرمسولانه به زبان می آورید.

هدفتان از این دوگانه گویی و اقدامات منفعلانه چیست؟!

اشاره نمودید که ۴۰ درصد اعتبارات را به حوزه راه اختصاص داده‌اید؛ آیا تا کنون بررسی کرده‌اید که این ۴۰ درصد شما؛ با سختی و اعتبارات هزینه ای در راهداری عددی ناچیز است و چندان نمایان نیست؟  

 یک کیلومتر راهسازی در این استان قریب چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد حالا قضاوت کنید اعتبارات تخصیصی و مورد اشاره شما کجای کار است؟!

در بخش دیگری اشاره‌ای به پروژه لنده تراب داشتید، شما به عنوان فرماندار و باتوجه به وظایف ذاتی خود درخصوص رفع معارضات مردمی و دیگر وظایف قانونی علی رغم مکاتبات رسمی و متعدد از سوی این اداره کل چه اقداماتی در این خصوص انجام داده اید؟

در موضوع تملک زمین برای مردم چه اقدامات اعتباری انجام داده‌اید؟

آیا مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کردید؟

آیا مشکلات ومعضلات آب و برق و کشاورزی خط پروژه را برطرف کردید؟

شما هیچ کدام را انجام ندادید و اکثر این موارد با تدابیر مدیرکل، کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشاور پروژه و مشارکت پیمانکار به سرانجام رسید.

اینکه هر روز یک مصاحبه با جراید و رسانه‌ها داشته باشید و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را زیر سوال می برید در حالی که ۲۱ پروژه موجود درآن شهرستان با پیشرفت های فیزیکی مناسب و فعال است، بدون شک با این سنگ اندازی ها فقط تمرکز مسئولین و کارشناسان این اداره کل را به هم می زنید که با این کار هدفی جز مخفی کردن ضعف اجرایی و مدیریت خود با سپر قرار دادن دیگران ندارید.

جای تعجب است کسی که ادعا دارد درگود است و به متن اشراف دارد چرا باید این همه عریان و غیر کارشناسی از حاشیه ها سخن بگوید.

در پل شهید طیب رحمت الله علیه از تمام ظرفیت‌های امانی و پیمانکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده شد و شاهد تردد آسان اهالی محترم روستا و دسترسی به آرامگاه مطهر شهید هستیم و چه رانندگانی که در این جاده به صورت امانی به دور از خانه با تحمل سختی ها و خستگی های طاقت فرسا را تحمل کردند تا طریق الطیب به نتیجه برسد.

آیا می دانید با بیان این گونه اظهارنظرها چه نگرانی هایی را ایجاد کرده اید؟

شما ادعا کردید که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان در اواخر دوران مدیریتی بی‌انگیزه شده است، بفرما خط کش این سنجش بی‌انگیزگی را از کجا آورده اید؟ و با توجه به شمارش معکوس دورانی مدیریتی‌تان ضعف خود را اینگونه با حمله و فرافکنی به قشر زحمتکش مجموعه راهداری پنهان می کنید.

هرچند با این ادبیات طلبکارانه و غیرکارشناسی شما نا آشنا نیستیم ولی عدم پاسخگویی ما تا الان به جهت خویشتن داری، وارد نشدن به جنگ رسانه‌ای و بهانه دست دشمن ندادن، پرداختن به مسائل حاشیه ای برای زیر سوال بردن خدمات نظام و نادیده گرفتن زحمات همکاران و راهداران خدوم بوده است.

طی ماه های اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه منسجم عمرانی تبدیل شده که گواه این ادعا فعال بودن همه پروژه‌های راهداری مربوط به این اداره در سرتاسر استان از جمله شهرستان لنده به خصوص در ایام پایان کار دولت شهید رئیسی تا آغاز به کار دولت جدید می‌باشد.

آقای دانش؛ کمی تقوی پیشه کنید، سطح پاسخگویی فرمانداری شما جای سوال دارد که بالاترین مقام دولتی یک شهرستان امضا و اسناد دولتی را ساده می‌داند و خواستار ورود نهادهای امنیتی و نظارتی بوده ولی نمی داند که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یک دستگاه پاسخگو و با ماهیت پاسخگویی مستقیم و شفاف با نظارت همان دستگاه های امنیتی و نظارتی به مردم است؛ و این اداره کل الزامی ندارد برای پاسخگویی به کسانی که خدمات دولت و نظام را در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زیرسوال ببرد و کوچک بشمارد.

شما با حواشی ایجاد شده و مکاتبات بی‌مورد و غیر کارشناسی در زمان تصدی دکتر محمدی تاکنون به جای تسریع در عملیات اجرایی لنده قیام (پیگیری و مذاکرات ناموفق ترک تشریفات توسط شما) حرکت و شتاب کار در این پروژه را به حداقل ممکن کاهش و تقلیل دادید چرا که عدم تخصص باعث شد متعهدانه عمل نکنید، نه معارضات محلی راحل نمودید و نه معارضات دولتی.

بلندپروازی‌های شما باعث رکود و عقب ماندگی شدید این پروژه به دلایلی شد که خود از آن مطلعید و این فرار رو به جلو کار درستی نیست. 

در خصوص کارخانه آسفالت شهرداری اشاره‌ای داشتید که موانع قانونی داشته و برطرف نشده حال سوال این‌جاست که شما به عنوان فرماندار چرا مشکلات کارخانه آسفالت شهرداری را که جزو وظایف ذاتی آن فرمانداری ست برطرف نکردید؟ در پاسخ به این ادعای شما باید گفت که استانداردسازی کارخانه آسفالت یک ضرورت برای بالا بردن کیفیت و طول عمر بیشتر آسفالت میباشد و چنانچه مشخصات فنی مورد تاییدو نظریه دستگاه‌های نظارتی و محاسباتی نباشد این اداره کل تحت هیچ شرایطی نه تنها حاضر به هدر رفت سرمایه‌های بیت المال نخواهد بود بلکه با تمام ظرفیت جلوی این موارد غیر اصولی را خواهد گرفت. اشاره ای داشتید به عدم شتاب در پروژه شیتاب مونه که در پاسخ باید گفت مهم ترین عامل کندی و تعطیلی این پروژه معارضات اجتماعی بود که به عنوان یکی از وظایف فرماندار و شخص شما جای سوال دارد در این خصوص چه کاری انجام دادید؟

شورای فنی استانداری در خصوص اعمال ماده ۴۶ یا همان خلع ید پیمانکار در پروژه شتاب مونه با تایید ارائه مستندات و مکاتبات این پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به این شورا، فرسایشی شدن این موضوع را صراحتاً عدم برگزاری جلسه عنوان کرد و اکنون ابراز ضعف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از منظر شما چه توجیهی دارد؟

اما آقای دانش این چنین قهرمان سازی از خود در اواخر دوران مدیریتی با تخریب و نادیده گرفتن زحمات کارکنان خدوم راهداری و مجموعه همراه قطعا به دور از اخلاق حرفه ای و منش انقلابی می باشد. 

و در پایان

ادب مرد به زدولت اوست

 

روابط عمومی اداره کل حمل و نقل جاده ای 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 راهدار زحمتکش 1403/6/27 11:14:35

    فردی که بدون تجربه کاری ،سوابق اجرایی و عدم استخدام در دستگاه دولتی، فرماندار می شود، بیش از این انتظاری ازش نیست...!!! #امان از بی سوادی #امان از رانت و پارتی بازی #امان از خودکامگی وخودشیفتگی

    پاسخ
    • 1 - 1 منصف پاسخ به : راهدار زحمتکش 1403/6/27 14:44:18

      آخه راهدار چاپلوس ومتملق فرماندار لنده ضعیف ، حال راهدار استان چه کارنامه ای در شهرستان لنده دارد اگه رو راستی ، بیان کن ؟ همین پل شهید طیب بیشتر کار اجراییش در دوره روحانی انجام گرفت مثل پایه ها وفونداسیون ها،

  • 2 خسرو قائدی کارمند استانداری 1403/6/27 8:27:5

    👈دانش کارمند نشده گذاشتنش فرماندار باید خروجیش این باشه... هشت ماه حقوق نگرفت با پارتی بازی وارد شد

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1403/6/27 0:58:2

    نیروی راهدار، خستگی ناپذیر، خداقوت

    پاسخ
  • 4 روح 1403/6/26 23:17:45

    راهداری زنده باد

    پاسخ
  • 5 هاشمی سامان 1403/6/26 23:17:23

    راهداری تنها اداره فعال درحوزه مهندسی ای در سطح استان است

    پاسخ
  • 6 محمد 1403/6/26 22:31:51

    راهداری کاملا فرافکنی میکنه اقای دانش درست گفته عملکرد راهداری از جاده سوق لنده قیام تابهمئی درمدت این چند سال چه بوده جاده بین شهرستانی که فقط اسمش جاده هست الاغ هم به سختی ازاین مسیر رد میشه

    پاسخ
  • 7 عدالت 1403/6/26 21:16:21

    آقای راهدار استان و آقایانی که چشم بسته قضاوت می کنید آیا تاکنون با خانواده یا شخصاً به استان‌های همجوار سفر کرده اید ؟ آیا به استان خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، فارس اصفهان سفرکرده آید؟ خداوکیلی قضاوت کنید کجای راههای استان ما با آنها شباهت داره ، در این استان‌ها ۹۰ درصد جاده هایشان ۴ خطه ، یا بزرگراه ویا آزاد راهه راهداری واداره کل راه استان ما حتی از توسعه وساخت راه استاندارد دوخطه درشهرستان کهگیلویه وبخش های تابعه وچرام وبهمئی ولنده ناتوان است .چون نه علمش رادارند ، نه بودجه ونه سلیقه اش را فقط شب وروزشان شد سیاست و حرف مفت تحویل دادن .فرماندار لنده وظیفه اش پیگیر ی مشکلاته نه مجری آنها اگر حتی به قول شما ضعیف باشه آخه ۵ کیلومتر جاده درلنده چقدر وقت می بره ؟

    پاسخ
    • 7 - 1 شهروند پاسخ به : عدالت 1403/6/27 13:18:0

      حاجی اینا وظیفه راه و شهرسازیه تو هم مثل فرماندارتی

  • 8 مونه مظلوم ... 1403/6/26 15:4:23

    اقای فرماندار ..وقتی اگاه به مسائل شهرستان نیستید فقط از روی غرض وکینه صحبت میکنید جواب قانع کننده وکارشناسی شده ک در حد شهرستان ومردم فرهنگ مدار لنده میباشد پاسخ دهید ..اقای موحد پشت تریبون مجلس بیان کردید بهترین ومردمی ترین و دولت خدمت دولت سیزدهم است در ان دولت دوستانت بودند و ب قول خودت با شهید رئییسی عزیز دادستان دو استان مهم را بر عهده داشتید ..وبا ایشان دوست بودید ..ایا مردم فهمیم لنده این قدر کارشناس مجرب داشتند یکی را نمیتوانستی فرماندار لنده ب هئیت دولت وقت معرفی میکردید ....اقای موحد منتظر انتقام خداوند باشید ..با مهندسی انتخابات باز نماینده شدید ...باز هم تبعیض باز هم بدبختی .....این هم فرماندار از تنها اداره خدمات رسان انتقاد میکند ...چرا انتقاد از جهاد کشاورزی نکزدید ک طرح ابلش ان قدر خلاف صورت گرفت ..چرا ب سازمان بازرسی تخلقات رئیس سارمان جهاد کشاورزی استان ک خودش مستقیم با طرح ابلش ارتباط داشت و تا تولنستند از رانت طرح فوق استفاده کرد..هیچی نگفتید ...اقای فرماندار....

    پاسخ
  • 9 رحمت فتحی نژاد 1403/6/26 13:12:17

    تا جایی که من میدونم و سراغ دارم حوزه راهداری یکی از فعالترین ادارات استان است هر جا عبور میکنیم هم پیمانکارا هم راهداران در حال فعالیت هستند هم ای اداره خوب داره کار ایکنه بسا مزاحمت درس نکردی آغی فرماندار

    پاسخ
    • 9 - 1 ابلش پاسخ به : رحمت فتحی نژاد 1403/6/26 21:2:24

      حتماً کارمند اداره راه هستید

سایر اخبار
برگزدیدها