نسل نو، بینش نو!

در این حین ، دختری کم سن و سال نزدیک شد، نگاه آرام اما دقیقی به نماینده و جمع اطراف انداخت و با نگاهی آمیخته با شرم و حیا و صدایی آرام و لرزان گفت؛ آقای دکتر من هم می تونم چیزی بگم؟!

نسل نو، بینش نو!

افتونیوز| سروش عربی

عصر چهارشنبه، دکتر امید نصیبی نماینده محترم شهرستان‌های ممسنی و رستم برای شرکت در مراسم ترحیم و فاتحه خوانی در روستای دشت رزم حضور پیدا کردند.

بعد از قرائت فاتحه و خروج از منزل صاحب عزا و به وقت سوار شدن در ماشین، تنی چند از اهالی روستا برای طرح خواسته و پیگیری امورات و حل مشکلات خویش، دور نماینده شهرستان حلقه زده و در حال شرح و بیان و توضیح خواسته ی خود بودند و اکثرا مکتوبه ای در دست داشتند تا تحویل نماینده و تیم همراه دهند!

در این حین، دختری کم سن و سال نزدیک شد، نگاه آرام اما دقیقی به نماینده و جمع اطراف انداخت و با نگاهی آمیخته با شرم و حیا و صدایی آرام و لرزان گفت؛ آقای دکتر من هم می تونم چیزی بگم؟!

دکتر نصیبی به گرمی استقبال کردند و گفتند بفرما دخترم، درخدمتم!

دختر کمی جلوتر آمد و با جسارتی بیشتر و لحنی متین و آرام گفت آقای دکتر، متن و محتوای کتاب‌های درسی به دردِ ما نمی‌خورد!

هیچ چیز خاص و به درد بخوری در رابطه با امور زندگی ما در آنها گنجانده نشده! فقط طرح موارد تکراری و بیفایده است!

هیچ مهارتی به ما نمی آموزد و برای زندگی، برای مقابله با استرس و اضطراب و بسیاری از امور مهم هیچ راهکاری ارائه نمی دهد!

لطفا اینها را تغییر دهید!

دهان حاضران از شنیدن درخواست متفاوت این دختربچه وا شده بود و همه متحیّر و متعجب، که این دختر چه می گوید!

دکتر نصیبی نگاهی از سر تعجب و البته آمیخته با حظّ و شوق به حاضران و دختربچه انداخت و با لبخندی از سر رضایت از طرح چنین مطالبه و خواسته ی متفاوت، متمایز و خاص، گفت؛ آفرین دخترم، من عینِ موارد و مطالب مطرح شده و درخواست شما را همانگونه که گفتید و شرح دادید، با وزیر آموزش و پرورش مطرح خواهم کرد.

نجوا و صدای تائید و تمجید و سپس تشویق حاضران بلند شد، از شجاعت و شهامت و درک بالا و والای این دختربچه‌ی فهیم تشکر کردند، آرام و راضی از انجام کارش برگشت و رفت تا به جمع همسالان و دوستانش بپیوندد و دکتر نصیبی و جمع اطرافش با نگاه، شوق و لبخندی حاکی از رضایت او را مشایعت کردند!

این نسل نواندیش، برای زندگی در جهان جدید، خواسته‌های نو و مطالبات متفاوتی دارد!

آنها را درک کنیم به آنها فضا و فرصت دهیم!

دنیای جدید ما را نیز همراه خودش به مکان‌ها و زمانهای جدید و متفاوت‌تری خواهد برد!

مقاومت نکنیم، تضاد و تقابلِ دامنه دار و رادیکالِ ارزش های سنتی و مدرنیته و حامیانشان، ما را به عقب تر خواهد راند و این تعارضِ تلخِ واقعی و عینی، ما را به بدترین شکل ممکن عذاب خواهد داد و بسیار رنج خواهیم کشید، حتی بیش تر از پیش!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها