-
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر
ماشین آلات فرسوده راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیازمند جانی دوباره
براساس استاندارد کشوری جاده های کوهستانی و برفگیر کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سالم و آماده به کار دارد اما فرسودگی و پر هزینه بودن نگهداری ماشینآلات و راه های کوهستانی به یکی از چالش های جدی راهداران در این استان تبدیل شده است به گونه ای که ۴۰ درصد ماشین آلات موجود فرسوده و اکنون ماشین آلات جدیدی وارد استان شده است.

این استان طبق استاندارد باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات راهداری سالم و آماده به کار داشته باشد. طبق استاندارد باید در هر ۱۰۰ کیلومتر یک لودر در سطح استان وجود داشه باشد اما اکنون در هر ۴۰۰ کیلومتر یک لودر موجود بوده و این برای استانی که توپوگرافی آن کاملا کوهستانی، برفگیر و صعب العبور است کمبود بزرگی محسوب میشود.
در استان کهگیلویه و بویراحمد برای هر کیلومتر راه حداقل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت جاده هزینه میشود در سایر استانها این میزان ۵۰ درصد کمتر است.
هم اینک ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات داریم که حدود ۴۰ درصد این تعداد واقعا فرسوده است.
با این وجود حدود ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و برای این میزان راهها باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات سالم و آماده به کار داشته باشیم، بنابر این نیاز به توجه ویژه دولت و مسئولین استانی در این زمینه داریم.
خدمات رسانی مطلوب در راهدارخانه ها مستلزم وجود تجهیزات و زیرساخت های استاندارد و از رده خارج کردن خودروهای قدیمی است.
هر ساله بارش برف و کولاک در برخی جادههای برون شهری در مناطق سردسیری این استان سبب کند شدن تردد خودروها و انسداد راه ها می شود اما فرسودگی ماشین آلات حوزه راه به دلیل ماموریت های متعدد و عمر بالا، از اصلی ترین معضلات در ارائه خدمات است.
تقویت زیرساختهای ارتباطی در این میان در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن، محل اتصال استانهای مرکزی به جنوب کشور و قابلیتهای صنعت گردشگری و لزوم سرعت بخشیدن به رساندن محصولات به بازارهای مصرف اهمیت دوچندانی دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از سه هزار کیلومتر جاده سخت گذر و کوهستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این مقدار راه سخت گذر ۲ هزار کیلومتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.
هرچند کهگیلویه وبویراحمد همچنان از دسترسی به آزادراه و راه های ریلی محروم و جاده های دسترسی برخی نقاط ناهموار است اما نگاهی به راه های ارتباطی عمدتا خاکی استان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه آن با زیرساخت های ایجاد شده امروزی نشان دهنده تحولی بزرگ در این حوزه است.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استانهاست.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
احترام به مردم به شیوه شبکه دنا! / از غیب شدن مجری تا عدم حضور شهردار یاسوج!
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!