در نشست اعضای شورای اسلامی و شهر دوگنبدان مطرح شد؛


مرادی‌فر: همه مسئولین موظف هستند به خبرنگاران پاسخگو باشند/شکوهی‌پور:خبرنگاران شهر کم توقع و تلاشگر هستند قشقایی:انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم/کرمی‌فر:حرفه خبرنگاری بسیار سخت است

نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد.

مرادی‌فر: همه مسئولین موظف هستند به خبرنگاران پاسخگو باشند/شکوهی‌پور:خبرنگاران شهر کم توقع و تلاشگر هستند قشقایی:انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم/کرمی‌فر:حرفه خبرنگاری بسیار سخت است

افتونیوز|نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد.

محمدعلی مرادی مفرد، رئیس شورای شهر دوگنبدان در ابتدای این نشست گفت: حمایت و توجه به برخی مشکلات خبرنگاران را در برنامه داریم به هرحال امروز با تاخیری ۴۰ روزه از روز خبرنگار درخدمت شما عزیزان هستیم. حقیقتاً خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند و مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم از جمله رسالت خبرنگاران است.

 

وی افزود: امروز رسالت خبرنگاران بسیار بزرگ و حساس است و اینکه حق را باید گفت و نیز مطالبه کرد و مسئله مهم‌تر اینکه مسئولین در تمام موارد باید پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران باشند و خبرنگاران هم باید مسئولین را در راستای حل مشکلات جامعه با اطلاع‌رسانی شفاف و تحلیل مطالبات مردمی آن‌هم باصداقت و عدالت به چالش بکشانند.

 

رئیس شورای شهر دوگنبدان اظهار کرد: از اینکه در این مدت سه سال گزارش‌هایی از عملکرد شورا و شهرداری دوگنبدان منتشر می‌کنید کمال تشکر راداریم؛ اما انتظار ما این است که خبرنگاران ما را به زیر سؤال ببرند و از اعضای شورای شهر هم مطالبه کنند، انتظار دیگر هم این است که خبرنگاران نباید وارد مسائل سیاسی، باندبازی و یا جناح‌بازی سیاسی شوند و بیشتر دغدغه حل مشکلات شهر را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: همه مسئولین موظف هستند به خبرنگاران پاسخگو باشند و خبرنگاران در محلات کم برخوردار حضور پیدا کنند برخی گچساران را به نام بام نفت ایران می‌شناسند اما حقیقتاً مشکلات این شهر بسیار زیاد است.

 

مرادی مفرد اظهار کرد: سعی کنید تلاش‌های شما خبرنگاران بیشتر مردم‌پسند باشد و نه مسئول پسند و انتظار این است که بیشتر بین مردم و محلات کم برخوردار حضور پیدا کنید و مشکلات را از نزدیک رصد و احصاء کنید.

 

شکوهی پور، عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه هم گفت: خبرنگاران گچساران کم‌توقع و اما تلاش‌گر هستند آنچه در توان دارید بدون غرض و حواشی سیاسی مطالبتان را بیان کنید آن‌هم مطلبی که خداپسند باشد.

 

عاملی مقدم، عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان همچنین تصریح کرد: از همه خبرنگاران قدردانی می‌کنم زیرا صدای مردم هستید و روحیه امیدآفرینی را به مردم تزریق می‌کنید.

 

شهردار دوگنبدان در ادامه هم گفت: از همه خبرنگاران تشکر ویژه دارم، امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد عملکردمان خوب بوده است و بعضاً در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضعف‌هایی هم وجود دارد.

 

رضا قشقایی افزود: انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم اما خواهشم این است به جهت اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متفاوت است و ۸۵ درصد جمعیت شهری را دارد و عمده جمعیت هم در محیط شهری است؛ پس‌نیاز به توجه بیشتری در خصوص توسعه و وضعیت عمرانی دارد.

 

وی ادامه داد: در بحث مشارکت مردم و فرهنگ شهروندی اصحاب رسانه نیز ورود کنند و تنها یک یا دو دستگاه نمی‌تواند مشکلات را حل کند، بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و آن‌ها را هم در مسائل شهری دخیل کنیم و همه شهروندان خودشان را مسئول بدانند.

قشقایی اظهار کرد: جلساتی اخیراً داشتیم که توزیع خدمات در شهر به‌صورت عادلانه صورت بگیرد و شورا هم پیگیر این مهم است و امیدواریم ارتباط با رسانه‌ها ارتباطی سازنده در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم باشد زیرا تعامل و هم‌افزایی با خبرنگاران باعث رشد خدمات و اثرگذاری بیشتر در حوزه شهری می‌شود و نگاه ما و مجموعه مدیریت شهری در این دوره هم این است که به محلات کم برخوردار نیز توجه بیشتری شود.

 

محمدعلی کرمی فرد، عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه هم گفت: همه ما یک مسئولیتی بر عهده‌داریم که هم موظف هستیم و هم مقیّد و باید پاسخگوی مردم و جامعه باشیم.

 

وی افزود: حرفه خبرنگاری بسیار سخت است اگرچه توقع بر این است که واقعیت‌ها به‌درستی بیان و منتشر شوند و در کنار انتقاد سازنده هم عملکردها به‌خوبی تبیین شود تا مردم هم امیدوار شوند.

 

عضو شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: هم در مقابل مردم و هم در مقابل خداوند مسئول هستیم اگرچه به‌اندازه ذره مثقالی چه در گفتار و چه در عمل نیز باید پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: گچساران شهری با منابع عظیم خدادادی است و می‌توان به شایستگی از این ظرفیت‌ها هم بهره برد. معتقدم نقد در جای خود خوب است اما بیان اقدامات صورت گرفته هم خوب است و توقع این است شما رسانه‌ها در کنار مسئولین نسبت به نارسایی‌های شهری و حل مشکلات مردم نیز از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

 

در پایان این نشست از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گچساران نیز تجلیل به عمل آمد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها