امام جمعه گچساران؛


در دنیای امروز آموزش‌وپرورش پویا یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود/بهترین سرمایه و بالاترین باقیات صالحات برای ما مسئله وقف است

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی امام جمعه گچساران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران ضمن رعایت به تقوا و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)اظهار داشت:

در دنیای امروز آموزش‌وپرورش پویا یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود/بهترین سرمایه و بالاترین باقیات صالحات برای ما مسئله وقف است

افتونیوز|حجت الاسلام سید عنایت هاشمی امام جمعه گچساران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گچساران ضمن رعایت به تقوا و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)اظهار داشت: یکی از آیاتی که مورد توجه امام صادق می‌باشد آیه ذکر کثیر است

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ای مومنین زیاد یاد خدا کنید در رفتارتان،گفتارتان ،اعمالتان یاد خدا باشید،هر عملی که انجام می‌دهید بدانید که خدا می‌بیند.

فرمودند هر چیزی حدی دارد که در آن به پایان می‌رسد مگر یاد خدا که هیچ‌وقت پایان پذیر نیست.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش در ادامه گفت:هر اندازه که بیشتر یاد خدا کنید بیشتر وصل به محبت و رحمت پروردگار عالم می‌شوید.

در پیشگاه پروردگار عالم گرامی‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که زیاد یاد خداوند متعال می‌کنند یاد خدا باعث می‌شود خداوند متعال هم یاد انسان باشد.

وی با گرامی داشتن هفته دفاع مقدس و درود و سلام به روان شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای یادگاران  ۸ سال دفاع مقدس در راس مقام معظم رهبری عنوان کرد:دوران ۸ سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های انقلاب اسلامی است نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت سرافراز ایران در برابر رژیم بعث عراق است.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد:دفاع مقدس ،آن رویدادی است که با وجود خسارت‌های زیادی که بر ما وارد کرد اما مشحون از درس‌های ارزشمندی چون ایستادگی،مقاومت ،ایثار ،عزت،استقلال و آزادی،ما می توانیم،مقاومت در برابر دشمنان خدا است.

وی افزود:دفاع مقدس تجربه ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و الگوی مناسبی برای مبارزه با استکبار برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

جنگ ۸ ساله دفاع مقدس ملت ما در سایه وحدت همه قبایل و طوائف بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلی‌گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم ما در همه ادوار تاریخ است.

حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد:این دوران ۸ ساله چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت‌های راهبردی و راهبری کل کشور انقلاب اسلامی است .

۸ سال دفاع مقدس دستاوردهای عظیمی به دنبال داشت و آن دوران آن‌هایی که جنگ را علیه ملت ایران آغاز کردند، از صدور انقلاب اسلامی ترسیدند و به خیال خام خودشان می‌خواستند جلوی رویش‌های انقلاب اسلامی را بگیرند اما این انقلاب ماند و آن‌ها (دشمنان) از بین رفتند و باز هم از بین خواهند رفت و اما انقلاب اسلامی همچنان زنده و بالنده است و تا ایجاد تمدن نوین اسلامی به حرکتش ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد:پیروزی ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و ایستادگی رزمندگان اسلام و همچنین مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی از دستاوردهای این دوران طلایی است و یکی از رازهای پیروزی کشورمان در جنگ تحملی بی‌اعتمادی به بیگانگان و توکل بر ذات پروردگار عالم بود و مهم‌ترین درس دفاع مقدس دفاع مجدانه توام با ایمان به عنوان رمز و راز قطعی پیروزی انقلاب اسلامی و ذلت دشمنان انقلاب بود.

امام‌جمعه گچساران گفت: البته درس مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا بوده است واگر امروز هیچ قدرتی جرئت تجاوز و جنگ با ایران اسلامی را ندارد و این موضوع هم به خاطر تجربه در جنگ تحمیلی است و اما ملت قهرمان ایران همچنان آمریکای جنایتکار را دشمن شماره یک خود می‌داند و بر این دشمنی ملت ما تا اینکه آمریکا و  استکبار را از زمین براندازیم خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: آمریکا کشور زورگویی است که می‌خواهد بر دیگر کشورها سلطه پیدا کند و امروز در سرزمین فلسطین و لبنان ببینید  رژیم صهیونیستی مردم مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشاند و خیلی‌ها سکوت کردند و

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی‌منش عنوان کرد:ما بر این باوریم تا زمانی که اثری از این رژیم جنایتکار بر زمین مانده باشد این جنایت‌ها ادامه خواهد داشت لذا محور مقاومت برای حذف اسرائیل در تلاش است و به حول قوه الهی طولی نخواهد کشید که محور مقاومت زمین را از این جنایتکاران عالم پاک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اخیراً نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از سرداران عزیز ما را در لیست تحریم قرار دادند که ازجمله سردار خرم‌دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این لیست قرار دارند. بنده به‌نوبه خودم به این سردار عزیزمان تبریک عرض می‌کنم و قطعاً مخالف مسیر و راه آمریکا حرکت کردید که شمارا تحریم کردند و این مسئله هم نشان از اوج دشمن آمریکا با مسیر روشنی است که شما انتخاب کرده‌اید.

خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت:اما خطابم به امریکا این است این سردار فرزند پیرمردان خلیج‌فارسی است که شما و کماندوهای شما را در خلیج‌فارس تحقیر و ذلیل کردند. امروز در میان مردم سراسر غیرت استان کهگیلویه و بویراحمد این سردار عزیز دارای محبوبیت بالایی است بدانید با این تحریم‌ها به جایی نخواهید رسید و دشمنی ملت ما با تحریم فرزندانشان با شما بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی  افزود: در دنیای امروز آموزش‌وپرورش مناسب و پویا یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود لذا مسئولیت معلمان و فرهنگیان در جهت تقویت انگیزه فرزندان مشغول به تحصیل بسیار مهم است و باید روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزان عزیزمان تقویت شود و همچنین زمینه تقویت خلاقیت، نوآوری و استعدادیابی دانش آموزان باید در فضای آموزش‌وپرورش نیز فراهم شود.

امام‌جمعه گچساران عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم تا این آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی در سایه تقویت باورها، اعتقادات و ارزش‌های دینی و نیز تعلیم و تربیت اسلامی شکوفا شوند و افراد مؤثری برای کشورمان باشند. وی خاطرنشان کرد کرد:بالاترین درس تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس این است  که دانش آموزان ما با سیره و راه شهدا آشنا شوند و هر چه قدر این مسیر تبیین شود و در این مسیر حرکت کردیم همان اندازه به عزت، اقتدار و پیشرفت کشورمان افزوده شد و این درس بزرگی خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی‌منش تصریح کرد: در این ایام یکی از توصیه‌های مهم این است که شادی‌هایمان را با دیگران تقسیم کنیم و نیازمندان را دریابیم لذا جشن عاطفه‌ها یک فرصت برای بیان عواطف و مهربانی به نیازمندان است.

وی با تبریک هفته وقف بیان کرد: بهترین سرمایه و بالاترین باقیات و صالحات برای ما همین مسئله وقف است و انسان باید با خداوند معامله کند و بخشی از دارایی‌اش را در راه خدا وقف کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها