صحبت های ائمه جمعه استان در خصوص حمله موشکی اخیر به رژیم صهیونیستی

ائمه جمعه استان در نماز جمعه امروز مطالبی را در خصوص حمله موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

صحبت های ائمه جمعه استان در خصوص حمله موشکی اخیر به  رژیم صهیونیستی

افتونیوز| ائمه جمعه استان در نماز جمعه امروز مطالبی را در خصوص حمله موشکی اخیر   ایران به رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج، اظهار داشت: وعده صادق ۲ هیمنه رژیم غاصب اسرائیل را شکست و ایران نشان داد که در صورت ادامه هر گونه خطای دیگر از سوی اسرائیل با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد.

وی عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از واجبات دین مبین اسلام و‌در واقع یکی از واجبات هر مسلمان بوده که این مسئولیت اجتماعی بر عهده‌اش قرار گذاشته‌ شده است.

امام جمعه یاسوج ابراز کرد: مراقب چشم، گوش، دست‌ و پا و همه اعضا و جوارح خود باشیم که به خطا نرود، اشتباه نکند، گناه انجام ندهد، به کسی ظلم نکند و آبروی کسی را نبرد، با زبان، رسانه و یا قلم جوری نباشیم که آرامش جامعه را، آبروی دیگران را ببریم و باید مراقب همه‌یچ رفتارمان باشیم.

حسینی عملیات وعده صادق ۲ هیمنه رژیم غاصب اسرائیل را شکست و ایران نشان داد که در صورت ادامه هر گونه خطای دیگر از سوی اسرائیل با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد، ادامه داد: حمایت های همه جانبه کشور آمریکا از جنایات تروریستی اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، اما صهیونیست‌ها روز به روز در حال نابودی است.

وی به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون تلاش‌های شبانه روزی این نیروی زحمت‌کش است. نام این نیرو همواره در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی همراه است که در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان، گفت: رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا در تلاش است تا با ترور فرماندهان جبهه مقاومت، ترس وهراس در دل ملت‌های آزادی خواه جهان بیندازد، اما نمی‌داند که اکنون این ملت‌ها بیش از گذشته هوشیار و بیدارتر هستنند.

حسینی اضافه کرد: شهید سید حسن نصرالله فردی شجاع و متدین بود و ما شهادت ایشان را یک ضایعه جبران نشدنی می‌دانیم، ولی اقتدار سپاه پاسدران در دفاع از حقوق قانونی وشرعی کشورمان و حزب الله لبنان و غزه، توانست بار دیگر هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونسیتی را در هم شکند.

رئیس  شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله آغاز هفته نیروی انتظامی، گفت: نیرو‌های انتظامی سربازان ولایت هستند که شبانه روز از کیان این آب و خاک دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: اکنون که ما امنیت خود را مرهون تلاش نیرو‌های مسلح از جمله نیروی شجاع انتظامی هستیم باید خالصانه از آنها قدردانی کنیم

 حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: تقوا، ابتدا فرد را قوی می‌کند و سپس جمع را با کار جمعی و تشکیلاتی قوی می‌نماید. تقوا به افراد جامعه می‌گوید با هم باشید و روی پای خودتان بایستید. این‌گونه پس از فرد، جامعه نیز قوی می‌شود.وی با بیان اینکه هفته گذشته دو حادثه بسیار مهم را شاهد بودیم تاکید کرد: یکی حادثه ترور ناجوانمردانه شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله توسط رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی بود و دیگری عملیات وعده صادق ۲ به خونخواهی شهدا و فرماندهان عزیز جبهه مقاومت بود، از اولی سوختیم، عصبانی شدیم و دومی دلهای مومنان را خنک کرد و باعث تسلی قلوب مومنان و عذاب و وحشت جنایتکاران شد. "قاتلوهم یعذبهم الله بایدیکم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مومنین". امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: شهادت و فقدان این سید عزیز که حقیقتا کوه ایمان و صبر و شجاعت بود استکبار و صهیونیسم و منافقین را در مدت ۳۲ سال فرماندهی خود ذلیل و خوار کرده بود، و آنها را با خفت و تحقیر از لبنان اخراج کرد، ضایعه بزرگ و غیر قابل جبرانی هست اما این سنت الهی برای همه مجاهدین و علمای جبهه حق و سرنوشت همه کسانی است در مسیر حق و مبارزه با باطل ثابت قدم و استوار هستند و آرمان و آرزوی آنهاست. به فرموده سید الشهدا مرگ در راه دین را چیزی جز سعادت و عاقبت بخیری نمی دانند.إنی لا أر الموت الا السعاده. وی با اشاره به چند مورد در خصوص حوادث اخیر تاکید کرد:ما عامل و طراح اصلی این جنایات را آمریکا میدانیم که به وسیله سگ هار خود، اسرائیل، آن را در منطقه اجرا کرده است.

آمریکا و اسرائیل بدانند که کشتن رهبران ما، فرماندهان ما، نشانه حماقت آنهاست و الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا و مگر از ابتدای تاریخ نورانی اسلام تا دوران تشکیل حکومت اسلامی به رهبری خمینی کبیر، کجا کشتن امامان و رهبران و فرماندهان ما باعث توقف ما شد؟ باعث نا امیدی و ترس ما شد؟ اگر کشتن ما باعث شکست و توقف میشد امروز با وجود جنایت های بزرگ در تاریخ، نباید اسمی از اسلام و مکتب اهل بیت وجود می داشت. امام جمعه قلعه رئیسی گفت: با شهادت پیامبر اکرم(ص)، با شهادت امیرالمؤمنین و امام حسن و آن ذبح عظیم در کربلا، هر چه کشتند ما بیدارتر شدیم، هر چه کشتند ما قوی تر و غیورتر شدیم و به فرموده پیر شجاع جماران: بکشید مارا، ملت ما بیدار تر می شود و ما ملت امام حسینیم، ما عاشق شهادتیم. شهادت برای رهبران و رزمندگان ما زیباتر و شیرین تر از پیروزی است. قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین؟. وی ادامه داد: به همه مسؤلین و مؤمنان مخصوصا جوانان غیور و عزیزی که از این حوادث ناراحت و خشمگین هستند هم هشدار می دهم که قدر این خشم و عصبانیت خود را بدانید، آن را ذخیره کنید برای روزی که فرمان مبارزه بگیرید و همه این خشم و عصبانیت خود را یکجا بر روی دشمن خونخوار صهیون خالی کنید، و مواظب باشید که دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای طاغوت شما را نا امید نکند، نترسیم، نترسانیم چرا که ما در مسیر حق و برتری هستیم. و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین. الا ان اولیا الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون؛ وظیفه ما چیست؟ اگر میخواهیم خون شهدا هدر نرود، اگر میخواهیم مسیر شهدا، حاج قاسم و سید حسن نصرالله را برویم باید اولا گوش به فرمان ولی و مقتدای خویش باشیم، باید مثل این شهدا، از عمق وجود به فرمان های او،

حجت السلام والمسلمین سید نورالله افشار  در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید هر کس قدمی به سوی یکی از مساجد خداوند بردارد، برای هر قدم ثواب ده حسنه می باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هایش پاک می شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع می یابد.امام جمعه چرام عنوان کرد: در جواب خوی ددمنشانه صهیونیست ها سه پایگاه نظامی اصلی رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه هوایی نواتیم به عنوان محل استقرار هواپیماهای اف ۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم (ختساریم) به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید سید حسن نصرالله مورد استفاده قرار گرفت و مرکز موساد به عنوان مرکز ترور، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه در عملیات وعده صادق ۲ مورد هدف قرار گرفتند. وی با بیان اینکه حزب الله نهادی تشکیلاتی است که قائم به شخص نیست، افزود: حزب الله برای پروژه‌ جانشینیِ مسئولان در هر رده از ستاد مرکزی تا مسئولان هر واحد در میدان‌ها و مناطق شهری روستایی و عملیاتی حداقل تا چهار جانشین از قبل تعیین شده دارد.افشار با بیان اینکه نصرالله؛ نظامیِ حکیم جهان اسلام بود؛ شاگرد امام خامنه‌ای حکیمی که معمار بزرگ کادر سازی است، ادامه داد: فرماندهان نظامی ما به صهیونیست ها پیام دادند: اگر رژیم صهیونی پاسخ بدهد، در عرض یک شب تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم و دیگر جان شهرک نشینان برایمان اهمیتی ندارد.امام جمعه چرام با بیان اینکه این تهدید به منزله به کارگیری موشکهای هایپرسونیک با قدرت انفجاری بالا و هدف قرار دادن زیرساختهای غیرنظامی در حملات آینده است، گفت: در ساعاتی که کابینه رژیم

صهیونیستی به زیر کوه پناه برده و نخست‌وزیرشان از پناهگاه با دست و پای لرزان بیانیه می‌خواند؛ رهبر حکیم انقلاب در محل دیدارهای عمومیش برنامه‌های از قبل اعلام شده خودش را برگزار میکند و با نخبه‌های کشور راجع به پیشرفت و آبادانی کشور صحبت می‌کند و نماز جمعه را حضرت آقا اقامه خواهند کرد.افشار افزود: این نماز جمعه پیوستِ رسانه ای و روانی عملیات وعده صادق است، شیاطین می‌گفتند: رهبر را به مکان امن برده اند! و شایعاتی که مطرح می کنند. وی با بیان اینکه هر ملتی با رهبران شجاع خود احساس عزت و آرامش خواهد داشت، بیان کرد: وقتی در میانه جنگ، بدون توجه به تهدیدات دشمن در نماز جمعه حاضر می‌شوی و جمعیتی چند صد هزار نفری یا بیشتر در آن حضور دارند، یک پیغام ساده به دشمن دارد ... صدایتان شنیده نمی‌شود!افشار افزود: غبار زمان اجازه نمی‌دهد این میزان عقلانیت، شجاعت، جسارت و تدبیر دیده شوند و قدرش به درستی شناخته نمی‌شود. خدا را برای این نعمت بزرگ رهبری شجاع سپاسگذاریم.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش امام جمعه گچساران در خطبه‌های امروز خود اظهار داشت: حزب‌الله لبنان در عین اینکه یک جنبش مقاومت ملی است اما در منظومه هویتی انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل قرار دارد وحضرت امام راحل نیز در حادثه جمعه خونین سال ۶۶ حزب‌الله لبنان را بالاترین حجت الهی برای جهاد علیه متجاوزان معرفی کردند، یعنی امام راحل به آینده و پایداری حزب‌الله در مسیر حق و دفاع از حق اطمینان داشتند و راه را برای سرافرازی امت حزب‌الله هموار میدانستند.

وی تصریح کرد:حزب الله در مقابل تفکر پلیدی به نام صهیونیسم است که طبق تفکر آن‌ها و  تعریفات تورات شفاهی آن‌ها انسان‌های غیریهودی را حیوانات انسان‌نما می‌دانند در پرچم و سرود ملی صهیونیسم می‌بینیم که تجاوز و اِشغال  تئوریزه شده است. اگر شکل و شمایل پرچم منحوس

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: هدف شهدا و به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله برای ما خیلی مهم است، شهدا مثل کوه مقابل این غده سرطانی ایستادند لذا هدف شهدا اصلاح انسان‌ها و جوامع بشری است و هر جایی که می‌بینیم خون پاک شهیدی بر زمین ریخت پس بدانید ظلمی در آنجا برپاشده است و این شهید برحای مبارزه با ظلم اصلاح،آرامش حرکت کرده است

 مکتب عاشورا هم برای اصلاح جامعه بوده است.

ولایت پیغمبر و امیرالمومین هم برای اصلاح امت اسلام بوده است.

وی بیان کرد: سید حسن نصرالله با عنصر شجاعت، معنویت و عقلانیت با شرورترین دشمن اسلام و تاریخ بشری یعنی صهیونیسم تا روز آخر پنجه در پنجه بود و دشمن را به ستوه آورده بود. شهید سید حسن نصرالله معنا کننده تک‌تک آیات قرآنی در خصوص جهاد و وعده‌های صادق الهی و قرآنی بود

 اگرچه داغ ایشان بسیار سنگین است اما شهادت این شهید عزیز آغاز راه است.

خطیب جمعه گچساران افزود: مقاومت حزب‌الله و شهادت سیدحسن نصرالله ثابت کرد تنها راه رهایی از غده سرطانی اسرائیل جنگ و  مقاومت مسلحانه علیه اسرائل جنایتکار است.

رهبر انقلاب فرمودند که بر همه فرض است که کنار مردم حزب‌الله لبنان بیاستند و این فرض یک جهاد و فتوا است در هر شکلی که‌ میتوانیم باید کمک کنیم.همه ملت ایران نیز در کنار مظلومان خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد:جرئت و جسارت صهیونیست‌ها را ناشی از حمایت همه‌جانبه آمریکا و متحدانش میدانیم.ما نقش آمریکای جنایات‌کار را در ترور شهید سید حسن نصرالله را با بمب‌های آن‌ها فراموش نخواهیم کرد،تمام فتنه‌ها و شرارت‌هایی که اسرائیل کودک کش دنبال می‌کند بر محور حمایت شیطان بزرگ یعنی امریکای جنایتکار می‌چرخد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: آمریکای جنایتکار نماد عهدشکنی در جهان است آمریکا مقصر اصلی چنین شرایطی در منطقه و جهان است لذا ملت ما ، امت اسلام دشمنی با آمریکا را هرگز فراموش نکرده و نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: آمریکا تروریست بزرگ است و نابودی استکبار به حول و قوه الهی محقق خواهد شد. دشمنان بارهای بار جمهوری اسلامی را تهدید کردند و اما قدرت جمهوری اسلامی روزبه‌روز افزون‌تر شد .

ما تهدید می‌کنیم شما به پناهگاه‌ها میروید اما شما تهدید به ترور می‌کنید امروز سیل جمعیت در مصلای تهران را ببینید چراکه ما ملت امام حسینیم و شعارمان هم هیهات منا الذله و حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست

خطیب جمعه گچساران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب هستند چراکه راهشان، مکتب عاشورا بوده است و شهادت آغاز راه برای سرنگونی سردمداران کفر در عالم است. اگرچه دشمن تهدید کرد و ایران اسلامی با وعده صادق دشمن را تنبیه کرد.

وی عنوان کرد: دوران بزن‌ودررو گذشته است و امروز این نظام جمهوری اسلامی ایران است که تعیین‌کننده نظم جهانی جدید است  شما در این نظم جدید جایی هیچ نقشی ندارید بلکه به حول قوه الهی نابود در این نبرد خواهید بود. متلاشی شدن مواضع راهبری صهیونیست‌ها با موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران قلب ملت ایران و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: هیمنه پوشالی اسرائیل در عملیات وعده صادق ۲ در هم شکست و این تنها بخشی از قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی است و اگر کوچک‌ترین حرکتی از دشمن سر بزند به نابودی شما منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش خاطرنشان کرد: حضور امروز رهبر انقلاب در نماز جمعه دو پیام مهم دارد که اولاً پیام به آن‌هایی است که غلط اضافه کردند و خواستند ایران را ناامن جلوه دهند بدانند که ایران ناامن نیست و ناامنی را برای دشمنان دنبال می‌کند و امروز ایران اسلامی به همت شیر مردان، مجاهدان و نیروهای مسلح امن‌ترین نقطه جهان است و دشمن هر اندازه تهدید کند قدرت جمهوری اسلامی نیز فزون‌تر می‌شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: نکته دوم اینکه ترسوهای داخلی هم که این روزها حرف‌هایی بر زبان جاری می‌کنند، اگر خودتان می‌ترسید ملت بزرگ ایران نمی‌ترسند و مراقب جان شما ترسوها هم هستند. جان شما هم برای ما محترم است اگرچه خودتان و فکرتان برای ما نا‌محترم هستید لذا نهراسید و ترس به دل راه ندهید چراکه امت اسلام مثل بنیان مرصوص است که هیچ راه نفوذی انشاالله در آن پیدا نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی افزود: هفته نیروی انتظامی را به مجموعه خدوم نیروی انتظامی تبریک عرض می‌کنم و از زحمات فرمانده محترم نیروی انتظامی به جهت ایجاد نظم، امنیت و آرامش در شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم. بالاترین افتخار نیروی انتظامی این است که سرباز ولایت و مظهر اقتدار و امنیت ملی کشورمان هستند و مردم باید بدانند حمایت و تقویت پلیس نیز امنیت بیشتر کشور را به همراه دارد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد:۱۵ مهرماه روز عشایر و روستا نام‌گذاری شده است که به همه عشایر غیور تبریک عرض می‌کنم؛ عشایر در اقتصاد و امنیت کشور نقش مؤثر دارند و بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ شهید عشایر نشان می‌دهد که این عزیزان در دفاع از انقلاب اسلامی در خط مقدم هستند و انشاالله مشکلات این قشر مدنظر مسئولین باشد.

حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت نیز اظهار داشت؛ در پیام رهبر معطم انقلاب راجع به شخصیت سیدحسن نصرالله، ۹ مورد ذکر شده بود که از مهمترین آنها می توان به مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت و عالم بافضلیت دینی اشاره کرد.حجت الاسلام امید گنجه‌ای با بیان اینکه دشمن به عظمت سیدحسن نصرالله اذعان داشت، ادامه داد: مشاهده کردیم که رژیم صهیونیستی وحشیانه، وی و تعداد زیادی از مردم و مجاهدان را به شهادت رساند تا حزب الله را تضعیف کند.وی یادآور شد: هدف رژیم صهیونیستی این است که جنوب لبنان در سکوت باشد و هیچ حرکتی علیه جنایات آن در غزه انجام نشود.امام جمعه باشت اضافه کرد: اگر جبهه مقاومت و رشادت سیدحسن نصرالله و شهید سلیمانی در برابر داعش نبود، اکنون آرامش و آسایش نداشتیم.حجت‌الاسلام گنجه ای با بیان اینکه نباید از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ترسید، افزود: پرهیز از ناامیدی راهبرد اصلی ما در برابر دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.وی تاکید کرد: دشمن هر چقدر قوی باشد، خدا بالاتر از هر قدرتی است، بنابراین خدا با ماست و باید بدون هیچ واهمه‌ای در برابر دشمن بایستیم. امام جمعه باشت گفت: با امید و پیروی از حرکت مقاومت و گوش به فرمان رهبری، به سمت آینده گام برداریم، چراکه دشمن صهیونیستی به موقع نابود خواهد شد.

امام‌جمعه‌ باشت از شهدای بزرگواری چون شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله شهید مقاومت و ۳۰ سال مبارزه وی با رژیم صهیونیستی یاد نمود و تصریح کرد: ما مردم شهرستان باشت بر آن عهد ۴۵ سال گذشته بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.وی در پایان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله و سردار نیل‌فروشان، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق ۲ نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی و افتخارآفرین بود لذا برای این افتخارآفرینی به دوستان عزیز سپاه که بانی این اقدام بودند و همچنین ارتش و سایر نیروهایی که با سپاه همکاری کردند دست‌مریزاد گفته و برای آنان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

حجت الاسلام زارعی امام جمعه سفارشات نیز عنوان کرد:امام خمینی(ره) عشایر را ذخایر انقلاب نامید و در حقیقت عشایر بزرگان همه هستند و حق زیادی به گردن ما دارند.
خطیب جمعه سرفاریاب اظهار کرد:کجای تاریخ ایستاده ایم ؟دشمن با همه تلاش خودمی خواهد جبهه مقاومت را شکست دهد اما چه کسی می دانست که تل‌آویو و حیفا موشک باران شوند اما دنیا دید که جمهوری اسلامی این کار را انجام داد
وی افزود پیروزی برای فلسطین، غزه و مقاومت و قدس هم آزاد خواهد شد
امام جمعه سرفاریاب افزود:آمریکا خط تخریب و وارونه نشان دادن را پیش گرفته جوانان فریب نخورند
وی تاکید کرد:تجهیزات و امکانات اسرائیل ازسمت آمریکا است و بدانید اعتماد از آمریکا ساقط است و این شیطان بزرگ است
وی در پایان تاکید کرد :نقشه دشمن جز ترس و‌ناامیدی چیزی دیگری نیست

خبر در حال تکمیل است..



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها