کارگران بی‌جیره و مواجب استانداری و موکب شهدای استان که در مرز شلمچه خاک می‌خورد! / عکس

این موکب به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته و به مردم استان تقدیم شد و تا قبل از ساخت این موکب، فقط یک زمین در اختیار استان بود.

کارگران بی‌جیره و مواجب استانداری و موکب شهدای استان که در مرز شلمچه خاک می‌خورد! / عکس

افتونیوز|  موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۱۱ آبادان ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولین استانی در مرز شلمچه افتتاح شد.

به گزارش افتونیوز، بعد از اینکه مدیران استانی عکسهای یادگاری خود را در این موکب گرفتند به استان برگشته و سرمایه مردم و بیت المال بلااستفاده مانده است و کارگرانی که به عنوان نگهبان این موکب توسط استانداری به کار گرفته شدند حدود 14 ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.

این موکب به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته و به مردم استان تقدیم شد و تا قبل از ساخت این موکب، فقط یک زمین در اختیار استان بود.

دو نگهبان که از ابتدای ساخت این موکب از شهروندان خرمشهری به عنوان نگهبان توسط استانداری در این موکب مشغول بودند مدیت 14 ماه است که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده‌اند و ارگان متولی حقوق آنان نیز مشخص نیست.

یکی از نگهبانان موکب شهدای کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه در گفت‌وگوی با خبرنگار اَفتونیوز در این باره تصریح کرد: از سوی مسئولان استانداری برای نگهبانی از این موکب با ما صحبت شد و قرار شد که به صورت ماهانه به ما حقوق پرداخت شود.

وی افزود: چندبار که آقای استاندار و معاون عمرانی و مسئول عتبات استان تشریف آورده بودند این موضوع را عنوان کردیم ولی هیچ کار خاصی انجام نشد.

این کارگر گفت: امیدوار بودیم که همزمان با مراسم اربعین که مسئولان استانی به این موکب سرکشی می کنند و یا برای پیاده روی اربعین و زیارت کربلا مشرف می شوند با شنیدن صحبتهای ما، در خصوص پرداخت حقوق مساعدت شود اما متاسفانه هیچ کاری نشد.

وی می گوید: آقای احمدزاده به شهرداری گچساران دستور داد حقوق ما را پرداخت کنند اما گویا موانع قانونی داشتند و تا کنون پرداخت نکرده اند.

نگهبان موکب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما خانواده داریم و باید هزینه خانواده تامین شود و ما با همه مسئولین که برای سرزنی به این موکب می‌آمدند در این باره صحبت کردیم و همه قول دادند اما هیچ کدام به قول و وعده‌ی خود عمل نکردند.

مسئولان استانی به ویژه معاونان استاندار که کماکان بر مسند قدرت هستند باید به صورت عاجل به فکر حل مشکل این نگهبانان باشند و مشکل آنان را حل کنند و از سویی با توجه به موقعیت خوب این موکب در مرز و قرارگرفتن در همسایگی کشور عراق و داشتن زیرساختهای لازم از جمله آب و برق و گاز و داشتن دو سوله، می توان با یک همکاری درون استانی دستگاههای متولی صادرات مثل صمت و اتاق بازرگانی و ... از این موقعیت در طول سال استفاده کرده و برخی از هزینه های نگهداری را نیز بپردازند.

وقتی هزینه زیادی بابت ساخت این موکب شده و به هر صورت نام شهدای استان بر این موکب است باید در نگه‌داری و مراقبت از این سرمایه تلاش شود.

این موکب با امکاناتی که دارد میتواند حتی در مواقع دیگر به جز زمان اربعین مورد استفاده مفید برای مسئولین استانی قرار بگیرد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها