جوابیه جهادکشاورزی استان به خبر کمبود غذای ماهی در استان/ مشکلی که بعد از 45 سال در حال حل شدن است/ هر مدیری بیشتر کار می‌کند مورد حمله قرار می‌گیرد

در کنار صنعت شیلات، صنعت طیور و دام نیز آمایش شد و تولید خوراک در این زیربخش‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

جوابیه جهادکشاورزی استان به خبر کمبود غذای ماهی در استان/ مشکلی که بعد از 45 سال در حال حل شدن است/ هر مدیری بیشتر کار می‌کند مورد حمله قرار می‌گیرد

افتونیوز| در پی انتشار خبری مبنی بر «کمبود شدید غذای ماهی در کهگیلویه و بویراحمد/ آمارسازی‌های کاغذی مشت مدیران استانی را رو کرد!» در روزهای گذشته، روابط عمومی جهادکشاورزی استان جوابیه ای را ارسال کرده است که در پی می آید:

مدیرمسئول محترم افتوخبر
با سلام و ادب
احتراما در پی درج گزارشی با عنوان «کمبود شدید غذای ماهی در کهگیلویه و بویراحمد/ آمارسازی‌های کاغذی مشت مدیران استانی را رو کرد!» خواهشمند است مطابق با قوانین مطبوعات، این جوابیه عیناً با همین تیتر و در صفحه نخست آن سایت منتشر شود.

وقتی برخی رسانه‌‌ها موجب دلسردی مدیرانی می‌شوند که کار می‌کنند/ تیترهای بدون انصافی که تخریب یک مدیر را نشانه رفتند

از سال ۱۳۶۵ که نخستین مزرعه پرورش ماهی در بویراحمد رسما فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز در سال ۱۴۰۳ که بیش از ۲۷۰ مزرعه پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است، حتی یک گرم خوراک ماهی که ۷۰ درصد هزینه‌های تولید این صنعت را شامل می‌شود، در درون استان تولید نمی‌شد اما هیچ‌ رسانه‌ای، به این حلقه مفقوده نپرداخته و آن را به عنوان یک چالش بزرگ از مدیران وقت در این چهار دهه مطالبه نکرده بود.

در دی ماه ۱۴۰۰ که سکان هدایت بخش کشاورزی به سید علی معتمدی‌پور داده شد، در یک حرکت جهادی، طرح آمایش بخش کشاورزی استان به منظور احصای داشته‌ها و نیازهای بخش انجام شد و یکی از حلقه‌های مفقوده زنجیره شیلات در این استان کارخانه‌جات خوراک آبزیان و ماهی بوده است که بلافاصله نسبت به مکان‌یابی و جذب سرمایه‌گذار بر اساس عدالت جغرافیایی اقدام شد.

در کنار صنعت شیلات، صنعت طیور و دام نیز آمایش شد و تولید خوراک در این زیربخش‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

بعد از این مراحل، بدون معطلی، عملیات کلنگ‌زنی هشت کارخانه خوراک در بخش‌های آبزیان، دام و طیور آغاز شد و با یک عملکرد جهادی و همت سرمایه‌گذاران دارای اهلیت، در کمتر از دو سال دو تا از این کارخانه‌ها به بهره‌برداری رسید و یک کارخانه دیگر بعد از اقدام شرکت توزیع نیروی برق برای تامین برق آن وارد مدار تولید می‌شود و بقیه کارخانه‌جات نیز با پیشرفت‌های ۳۵ تا ۹۰ درصد در حال ساخت هستند.

مزید اطلاع شما، جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به وعده خود عمل کرده و با همت سرمایه‌گذاران پای‌کار، اکنون کارخانه تولید خوراک «مهمان‌نواز» در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج در هر ساعت بیش از یک تن خوراک ماهی را تولید و تحویل پرورش دهندگان می‌دهد که با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش به این کارخانه، ظرفیت تولیدی آن نیز افزایش خواهد داشت.

همچنین در همین ماه، کارخانه تولید خوراک ماهی، دام و طیور آقای فاضلی در شهرک صنعتی سپیدار بویراحمد فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده که به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

همچنین کارخانه خوراک آبزیان اسلامی در فاز سوم توسعه شهرک صنعتی یاسوج کاملا تکمیل و آماده افتتاح است که فقط مشکل تامین برق دارد و در حوزه اختیارات شرکت توزیع نیروی برق است.

حال سوال اساسی از سایت افتو این است که آیا اینکه ۴۵ سال کسی به فکر احداث این کارخانه‌های نبود محل سوال و ابهام است یا عملکرد مدیری که بعد از این ۴۵ سال با هزاران مانع و مشکل، به دل حل این مشکلات زیرساختی بخش کشاورزی زد؟

آیا دکتر معتمدی‌پور را بخاطر اینکه کار نکرده‌یِ بزرگی را شروع کرده حتی با این فرض که نقایصی در مراحل اجرای این حرکت جهادی بزرگ بوده، سرزنش کرد یا او را تشویق کرد؟

چرا یک رسانه فضا را به سمتی می‌برد که مدیرانی که کار نکنند، در امان باشند و هر مدیری که به فکر کار کردن است اینگونه مورد حمله قرار گیرد؟

آیا به این موضوع اشراف دارید که اکنون و با گذشت ۶ ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای تسهیلات به بخش کشاورزی ابلاغ نشدند؟

آیا می‌دانید که طرح‌های اقتصادی بخش کشاورزی، با سهم آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات تکمیل می‌شوند و این موفقیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در حالی بوده که هنوز تسهیلات سال ۱۴۰۲ به استان داده نشده و این اهرم مهم در اختیار جهاد نبوده است؟

تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی با وجود همه این موانع و محدودیت‌ها، مجاهدانه در سنگر جنگ اقتصادی در حال مبارزه هستند و حق آنها چنین تیترهای غیرمنصفانه نیست.

بدون شک اگر تسهیلات لازم در بخش کشاورزی تامین می‌شد، اکنون شاهد موفقیت‌های به مراتب بیشتر بودیم و در ادامه راه نیز برخی زحمات کارکنان، کارشناسان و تک‌تک مدیران بخش کشاورزی به ثمر خواهد نشست.

سایت شما فقط در یک هفته اخیر چندین مطلب تند انتقادی اما بی‌اساس را نسبت به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی (توزیع کود و خوراک ماهی) مطرح کرده به طوری که گویا به جز بخش کشاورزی، موضوع و مشکل دیگری در این استان نیست!

شما در حالی می‌گویید بعد از یک سال و نیم (۱۷ ماه) هنوز هشت کارخانه خوراک دام و آبزیان افتتاح نشدند که گویا در سایر بخش‌ها هر روز دو کارخانه افتتاح می‌شود!

حتما فراموش کردید که بسیاری از پروژه‌های این استان بعد از کلنگ‌زنی در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ شروع شدند و به تازگی افتتاح شدند؟ با این شرایط اگر احداث ۸ کارخانه بزرگ با وجود محدودیت‌های تسهیلاتی و تامین زیرساخت‌های چون آب و برق و گاز که در اختیار دیگر نهادها است، چند ماه کم و زیاد شود، از نظر شما موضوع عجیبی است؟ هر چند همان‌گونه که اشاره شد، دو تا از کارخانه‌های خوراک ماهی در موعد مقرر در حال تولید pp 00 0 هستند.

حتما فراموش کردید که کارخانه‌ای که بیش از ۴ دهه احداث نشد حتما کار راحتی نبوده است! با کدام منطق و انصاف انتظار دارید این کارخانه کمتر از ۱۷ ماه به بهره‌برداری برسد!

در مورد کارخانه‌ای که اشاره کردید باید اردیبهشت به بهره‌برداری برسد و نرسید، اتفاقا این کارخانه طبق وعده ما و سرمایه‌گذار، به موقع آماده افتتاح بود اما به دلیل عدم تامین برق که در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی نیست، با وجود تکمیل شدن اما آن از لیست افتتاحیه‌ها خارج کردیم تا بدون هیچ نقیصه‌ای آن را افتتاح کنیم.

حالا انصاف به خرج بدهید و بگویید آیا کاری که بعد از چهار دهه برای اولین بار و با این همت و انگیزه شروع و به اتمام می‌رسد، مستحق تشویق و پاداش است یا اتهام آمار کاغذی؟

آیا کارخانه‌ای که دود آن بالا رفته و با شروع فعالیتش، در چند روز گذشته صدها تن تولید داشته، آیا مستحق اتهام آمار کاغذیست؟ چه شده است که چشم بر واقعیت بستید و به هر قیمتی کمر به همت تخریب یک مدیر پای‌کار بستید؟

اگر در فصل تغییر و تحولات مدیریتی با هر نیتی قصد تخریب یک مدیر را دارید آن را به قیمت نادیده گرفتن زحمات تک‌تک کارشناسان و مدیران میانی و مهمتر از آن سرمایه‌گذاران، مجریان و تولیدکنندگان انجام ندهید و واقعیات را به مردم بگویید.

آیا احداث کارخانه، چیزیست که بشود فقط آن روی کاغذ آورد؟ آیا نمی‌توانستید به خودتان زحمت بدهید و به جای انتشار متن‌های آماده مغرضین، اگر امکان حضور میدانی در مناطق مختلف استان و خدمات افتخار آمیز جهاد کشاورزی را نداشتید حداقل سری به شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج و سپیدار در چند قدمی‌تان بزنید و این کارخانه‌ها را از نزدیک می‌دیدید تا به جای تیتر آمار کاغذی، تیتر می‌کردید که اقدامی انقلابی در کمتر از دو سال و تامین یکی از نیازهای اساسی استان بعد از ۴۵ سال!

این عملکرد جهاد کشاورزی، فقط منحصر به صنعت شیلات، دام و طیور نیست و در حوزه سردخانه‌ها، شهرک‌های گلخانه‌ای، زنجیره‌های تولید و برخی نیازهای مهم استان مثل تامین گوشت مرغ، اقدامات زیرساختی ارزشمندی انجام شده که بسیاری از آنها با کل عملکرد دوران بعد از انقلاب برابری می‌کند.

سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنان که خود را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و تعامل با اصحاب رسانه می‌داند انتظار دارد که در کنار انتقادات، اقدامات زیرساختی مهم سه سال اخیر نیز دیده شوند و عمدا یا سهوا موجب دلسردی مدیران باانگیزه و پای‌کار نشوند.

ضمنا جهاد کشاورزی آمادگی خود را برای بازدید میدانی از برخی طرح‌های شاخص زیرساختی این بخش با حضور خبرنگاران اعلام می‌کند.

توفیق روزافزون شما را در مأموریت خطیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از خداوند متعال مسئلت داریم.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کشاورز راک دهدشت 1403/7/14 13:54:49

    ب قول شعر لری محلی نشستند پیش هم خاله وخرزو ..گل گپو ..کم پتی ..تراق گاله ....اقای معتمدی باید جوابگو عملکردت باشی نوشتی چرا قبلا رسانه ها مطلب نمیزدند شعر لری بالایی در خصوص خودت هست ...استاندار باهات بود مصاحبه وامار دروغ میدادی تمام مدیران کشوری ک با امضای ساداتی رئیس سازمان شدند مثل خودش فقط تعربف وتمجید ..رسانه افتونیوز وظیفه اش بررسی واعلام نتایج ب مردم ....اقای معتمدی فقط گزارش دروغ .اقای دادستان ..ورود کنید مربع چرام رفت یاسوج مثلث شد و نابود کردن سازمان کشاورزی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها