اظهارات ضد و نقیض مدیرکل راه و شهرسازی استان در یک برنامه تلویزیونی/ آیا گاف «پارسایی» دردسر ساز می شود؟!

اظهارات ضد و نقیض مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یک برنامه تلویزیونی، پرسش‌های جدی درباره آمار و اطلاعات وی و همچنین معیارهای انتصاب مدیران در این استان را مطرح کرده است و از این‌رو حتی آینده این مدیر را با ابهام روبه رو ساخته است

اظهارات ضد و نقیض مدیرکل راه و شهرسازی استان در یک برنامه تلویزیونی/ آیا گاف «پارسایی» دردسر ساز می شود؟!

افتونیوز| تناقض‌گویی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در مورد طول بزرگراه‌های استان  در یک برنامه تلویزیونی، نه تنها یک اشتباه آماری، بلکه نشانه‌ای هشداردهنده از فقدان اشراف اطلاعاتی و مدیریتی است که ضرورت بازنگری در انتصابات و پاسخگویی وزیر راه را دوچندان می‌کند.

اخیراً علی پارسایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک برنامه تلویزیونی زنده از شبکه استانی، با پرسشی کلیدی از سوی مجری-خبرنگار مواجه شد: استان ما چند کیلومتر بزرگراه دارد؟" پاسخی که در ابتدا از سوی مدیرکل ارائه شد، ۵۴۰ کیلومتر بود. این رقم، با توجه به شناختی که از وضعیت راه‌های استان وجود دارد، بلافاصله واکنش مجری را برانگیخت. خبرنگار با ابراز شگفتی و پرسش مجدد درباره صحت این آمار، به نوعی عدم تطابق آن با واقعیت اشاره کرد و در این هنگام پارسایی با بهانه قطع شدن خط و عدم امکان شنیدن صدای خبرنگار، به سرعت پاسخ خود را به ۲۴۰ کیلومتر تعدیل کرد.

جالب اینجاست طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون تنها ۲۵۳ کیلومتر است و اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان این آمار را ندارد فاجعه است و این نشان می‌دهد، مدیرکل حتی اطلاعات اولیه لازم را ندارد چه برسد به اینکه با برنامه‌ریزی توسعه آشنا باشد و با این شرایط نباید انتظار توسعه راه های استان را داشته باشیم و وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد بر اساس چه شاخص های علی پارسایی را به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی منصوب کرد.

این بدان معناست که مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نه تنها از آمار دقیق و به‌روز بزرگراه‌های تحت مدیریت خود بی‌اطلاع بوده، بلکه در یک موقعیت رسمی، آماری را ارائه داده که بیش از دو برابر واقعیت بوده است.

این اتفاق، دیگر یک اشتباه قابل اغماض نیست؛ بلکه یک "فاجعه آماری" و نشانه‌ای عمیق از فقدان دانش بنیادین و اشراف اطلاعاتی در بالاترین سطوح مدیریتی حوزه راه و شهرسازی استان است و وقتی مدیرکل یک دستگاه اجرایی فاقد اطلاعات اولیه‌ی مربوط به زیرساخت‌های حیاتی تحت مسئولیت خود است، چگونه می‌توان انتظار داشت که از برنامه‌ریزی استراتژیک، تدوین چشم‌انداز توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی مؤثر برخوردار باشد؟.

این سطح از بی‌اطلاعی، این پرسش جدی را مطرح می‌کند که مبنای انتصاب آقای پارسایی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟ آیا معیارهای انتخاب مدیران در وزارت راه و شهرسازی، فراتر از شایستگی‌های تخصصی، تجربه‌ی عملی و مهم‌تر از همه، اشراف اطلاعاتی و دغدغه‌ی توسعه‌ی واقعی، تنها به پارامترهای دیگری وابسته است؟.

در شرایطی که استان کهگیلویه و بویراحمد مانند بسیاری از مناطق کشور، با چالش‌های جدی در حوزه توسعه‌ زیرساخت‌ها، به‌ویژه در بخش راه‌ها، مواجه است، چنین اظهاراتی نه تنها دلایل ناامیدی مردم را افزایش می‌دهد، بلکه ضرورت پاسخگویی شفاف و قاطع وزیر راه و شهرسازی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

لازم است تا با شفاف‌سازی در مورد شاخص‌های انتصاب و ارزیابی عملکرد مدیران، اطمینان حاصل شود که سکان هدایت دستگاه‌های اجرایی به دست افرادی سپرده می‌شود که علاوه بر تعهد، از دانش، تخصص و اشراف کافی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور برخوردار باشند. این اتفاق، تلنگری است برای همه‌ی ما که بدانیم توسعه‌ی واقعی از شفافیت اطلاعاتی و شایسته‌سالاری در انتصابات آغاز می‌شود.

چالش ها و حواشی عدم اطلاع جناب مدیرکل از آمار بزرگراه های استان در فضای مجازی مساله ساز شده  و ممکن است حتی دوران مدیریتی "علی پارسایی" پیش از موعود پایان یابد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها