یادداشت
گفتگو و گزارش

صبوری افراد هزینه‌داده دولت اعتدال را پیروز کرد/ روحانی برای اصلاح‌طلبان بهترین گزینه است/عدم حمایت مدیران از دولت پذیرفتنی نیست

صبوری افراد هزینه‌داده دولت اعتدال را پیروز کرد/ روحانی برای اصلاح‌طلبان بهترین گزینه است/عدم حمایت مدیران از دولت پذیرفتنی نیست

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صبر و تحمل افراد هزینه داده جریان اصلاحات، پیروزی دولت اعتدال را رقم زد.

به گزارش افتونیوز، سید رضا عسکری فعال سیاسی اصلاح طلب و نایب رئیس حزب اتحاد ملت استان، در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت هاشمی رفسنجانی با بیان خصوصیات وی و تاکید بر ادامه راه ایشان افزود: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب از استوانه های مبارزه با رژیم شاهنشاهی بودند که که از سال ۱۳۳۷ مبارزات ایشان شروع شد،ایشان پشتوانه مالی مبارزات قبل از انقلاب بود.

وی ادامه داد: نقش آیت الله هاشمی در پایان دادن به جنگ بسیار موثر بود،که حضرت امام رسما اعلام کرده بودند من شخصا این هزینه را می پذیرم و اعلام فرمودند،من جام زهر را می نوشم.

عسکری خلا و نبود هاشمی در کشور را محسوس دانست و گفت: البته با توکل به خدا و حضور مسئولین مدبر که در کشور حضور دارند و همچنین حضور رهبر معظم انقلاب این خلا پر خواهد شد.

وی دولت تدبیر و امید را از دستاوردهای و تاثیر هاشمی بر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: از بی اخلاقی هایی که در حق هاشمی شد رد صلاحیت ایشان بود،این اتفاق باعث شد که آیت الله هاشمی با تدبیر خود ، سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی دولت تدبیر و امیدرا مستقر کند.

وی ادامه داد: در شرایطی دولت تدبیر و امید روی کار آمد که برخی ها خیلی از مسائل را فراموش می کنند.من از برخی از همفکران خودم هم گلایه دارم که گاهی اوقات مسائل را فراموش می کنند.

عسکری تصریح کرد: تا سال ۹۲ اکثریت کشورهای دنیا بر علیه ایران اجماع کرده بودند،زمینه فروش حتی یک بشکه نفت برای ما وجود نداشت و اگر هم وجود داشت ؛به سختی انجام می شد، سرمایه گذران هیچ رغبتی برای کار در ایران نداشتند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب اذعان داشت: برخی از همراهان دولت و مدیران دولت تدبیر و امید محافظه کاری می کنند،آقایان گفتن واقعیت ها جرم نیست، هزینه ها پرداخت شد و صبر کسانی که هزینه ها را پرداختند باعث شد که این دولت برقرار شود.

عسکری اظهار داشت: چرا مدیران،فرمانداران و استانداران در برخی از مناطق کشور از عملکرد دولت در مقابل مخالفین دولت تدبیر و امید دفاع نمی کنند،من نگران این هستم که برخی از دوستان برای حفظ پست و میز از گفتن واقعیت ترس داشته باشند.مخالفین ما را بخوبی می شناسند ،چرا دولت باید مظلوم واقع شود،چرا نگفتید نتیجه برجام شفاف و کامل چیست؟ چرا گفته نمی شود در آن زمان امنیت بر کشور سایه گسترانده بود. الحمدالله الان خیلی از کسانی که فعالیت سیاسی داشته اند ،آزاد شده اند و تدبیر نظام و رهبر معظم در خیلی از جاهها بسیار موثر بود.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد روحانی در استان بیان داشت: سختی های اداره دولت آقای روحانی کمتر از اداره دولت زمان جنگ نبود، شما امروز می بینید که بجز این دیوانه ای که تازه در امریکا سر کار آمده است همه کشورها خواستار رابطه با ایران هستند ،اجماع علیه ایران شکسته شد.

وی افزود: موانع زیادی سر راه دولت تدبیر و امید بود،آقای روحانی برای تشکیل کابینه خود از همه افکار استفاده کرد و مثل دولت قبلی محدودیت ایجاد نکرد ،چرا مخالفین دولت بی انصافی می کنند.

عسکری گفت: البته گاهی از دوستان همفکر ما بداخلاقی هایی هم می کنند ،صداهایی به گوش می رسد که این صداها دشمن شاد کن هستند،البته دولت تدبیر که بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی و خواست آقای هاشمی روی کار آمد،تدبیر درستی بود. بنابر این دولت تدبیر و امید کارهایی کرده که اگر همه را چشم پوشی کنیم و فقط برجام را در نظر بگیریم ،؛در شرایط فعلی شاهکار بود که البته در همین استان ما خیلی کار شده است .

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم و انتظار می رود از چند صدایی بپرهیزیم و با هم انسجام داشته باشند ،موجب تضعیف دولت و نظام نشویم و سعی کنیم که دوباره دولت فعلی پیروز انتخابات باشد چرا که هیج دولتی نمی تواند در یک دوره به نتیجه برسد.

وی روحانی را بهترین گزینه برای اصلاح طلبان دانست و گفت: البته انتقاداتی وجود دارد باید انتقادات به همراه پیشنهاد سازنده به دولت ازائه شود ،باید تدبیری تدبیری اندیشیده شود که دولت روحانی پیروز شود و این هم به نفع حامیان دولت و هم به نفع منتقدان دولت خواهد بود.

عسکری از همفکران خود خواست که از کارشکنی علیه دولت پرهیز و به اختلافات دامن زده نشود و با انسجام و همدلی در تکمیل این مسیر همکاری کنند.

وی در پایان گفت: اصلاح طلبان هوشیار باشند و داد و بیداد نکنند و این درست و عاقلانه نیست ،باید از تجربیات گذشته استفاده کرد که انشالله با تکرار دولت تدبیر و امید، چشم انداز روشنی در پیش روی خواهیم داشت.

منبع: فصلی نو

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 فرزادی 1396/1/13 23:41:38

    درود بر سید اصلاح طلب

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها