یادداشت
گفتگو و گزارش

پیام تسلیت احزاب و شخصیتها در پی درگذشت مرحوم «سلامی»

پیام تسلیت احزاب و شخصیتها در پی درگذشت مرحوم «سلامی»

در پی درگذشت «نورالله سلامی» چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان، نماینده کهگیلوبه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، حزب کارگزاران و سخنگوی انجمن اهل قلم استان و ... پیام های تسلیتی صادر کردند.

متن پیام‌های تسلیت در پی می‌آید:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت فرهنگی فرهیخته مرحوم نورالله سلامی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر باخبر شدیم، جامعه فرهنگیان استان داغدار از دست دادن معلمی گرانقدر، فرهنگی فرهیخته واستاد دلسوز مرحوم نورالله سلامی هستند. فرهنگیان قشر فرهیخته و منادیان آگاهی و دانایی و پیش قراول و سنگربان عرصه تعلیم و تربیت هستند که همچون شمعی می سوزند و با تشعشع نور بصیرت و روشنگری ،علاوه بر زدودن تاریکی ها جامعه را به سمت ترقی و تعالی سوق می دهند. آموزگاران در سنگر روشنگری فکر و عرصه دانایی می کوشند تا همچون پیامبران ،همان مربیان بزرگ مبارزه با جهل و خرافات قیام کنند و جامعه را با نور حقیقت و عدالت آشنا سازند. اینجانب با ابراز تاسف درگذشت جانکاه وغم‌انگیز آن معلم و فرهنگی فرهیخته را به خانواده محترم و داغدار ایشان و فرهنگیان سخت کوش و دلسوز استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض می کنم و برای بازماندگان آن فرهنگی فقید صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

سید موسی خادمی استاندار

***********************************

«بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» « إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُون »

مرگ حق است و رفتن به سوی معبود غایت هر انسانی است. اما عروج بزرگمردانی که پیشتر در مکتب دانش پیشتاز بوده و بیشتر در قلوب مردم جای دارند بسی سنگین و طاقت فرساست. خبر آمد شمع وجود استاد نورالله سلامی که از چهره های ماندگار درس و مدرسه است به خاموشی گرایید و روح بلند آن معلم فرزانه به خالق لوح و قلم پیوست و خیل مشتاقان و دانش آموخته گانش را عزادار نمود. آن استاد ارزشمند و دلسوز در عمر پر برکت خویش منشأ خدمات متعدد علمی و معنوی با تکیه بر دانش٬ تقوی و اخلاق حسنه گردیدند. انبوه شاگردانش انشاءالله مصداق خیر ماندگار و تسلی بخش فقدان آن چهره ماندگار هست. و استاد از مصادیق واقعی شعر شیخ اجل هست که فرمود « سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز » علیهذا اینجانب در نهایت تألم و تأثر این فقدان جانسوز را به محضر جامعه علمی، دانشگاهی و فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش و بیت مکرم و معزز آن فقید سعید و عموم مردم استان بویژه شهرستان های چرام و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز به معبود پیوسته غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبری جزیل توأم با عزت از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی٬ چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی

****************************

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون

خانواده محترم سلامی

خدمتگزاری در عرصه تعلیم وتربیت توفیقی الهی است که نصیب باغبانان بوستان ادب معلمان شده است.

در روزهای سرد فصل سرما جدا شدن گلی از گلستان معرفت وباغ دانش ضایعه ای جبران ناپذیر وغمی جانکاه برای بازماندگان وجامعه فرهنگی ودانش آموزی است.

با اندوه وتأثر فراوان باخبر شدیم به اقتضای طبیعت خداوندی خانواده فرهنگیان استان محفلشان سرد وغم جانکاهی را متحمل شدند ومرحوم نورالله سلامی فرهنگی فرهیخته عرصه تعلیم وتربیت که زیباترین لحظات عمر خود را در مسیر خدمت به جامعه دانش آموزی در نقاط مختلف استان سپری واز پیشگامان این عرصه بود وخانواده محترم ،بستگان، همکاران فرهنگی ودانش آموزان را ترک ودرماتم واندوهی جانکاه وطاقت فرسا غوطه ور، وبه دیار باقی شتافت.

مصیبت بزرگ عروج ذخیره ارزشمند عرصه تعلیم وتربیت مرحوم نورالله سلامی  را به خانواده محترم،همکاران عزیز فرهنگی ام؛بازنشستگان،بستگان،جامعه فرهنگی،دانش آموزی بویژه مردم شریف وقدر شناس شهرستانهای بویراحمد،چرام و باشت تسلیت عرض نموده واز خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی وبرای بازماندگان صبر عظیم خواهانم.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد

****************************

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم نورالله سلامی موجب تالم و تاثر شدید گردید. آن فقید سعید از مفاخر فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و معلمی دلسوز برای عشایر بود. او مانند شمعی سوخت تا چراغ فرهنگ را برافروخت. امید دارم در پناه حضرت باری، دل مغموم بازماندگان را تسلیت افتد و علو درجات نصیب آن مرحوم گردد. این را به دعا خواستارم.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

****************************

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

خبر درگذشت استاد فرزانه و معلم فقید زنده یاد نورالله سلامی که عمر گران و بابرکت خود را صرف پرورش و آموزش دانش جویان و علاقمندان علم و فرهنگ کرد، مایه تاثر شد و همگان از جمله جامعه بزرگ فرهنگیان و فرهنگ دوستان را در غم و اندوه فرو برد .

تلاش های مستمر و حضور عالمانه و خالصانه زنده یاد سلامی بزرگ مرد عرصه های دانش و معرفت ، در نظام تعلیم و تربیت و تاثیر روشن گر و بیدار گر ایشان در یاد و خاطره ی فرهیختگان و فرهنگیان این دیار جاودان خواهد ماند و در روح و جان جویندگان معرفت و علم آموزان روشن بین آتش اشتیاق علم و دانش را زنده نگاه خواهد داشت و چراغ راه خواهد بود .

مرحوم نورالله سلامی همچون معلم جاودان و چهره ماندگار زنده یاد بهمن بیگی ، در خاطر روزگار ، قلب های مهربان و ذهن های پاک مردمان قدرشناس این سرزمین جاوید خواهد ماند هر چند بارها «کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون» را در قلب شاگردان حک کرده باشد .

تاریخ پرافتخار و قهرمان ساز بویراحمد با وجود ناملایمات و سختی ها مردان نیک اندیش و تاثیر گزاری در خود پرورش داد تا به همت بلند و تلاش های خستگی ناپذیر همین فرزندان راست بایستد و تاریخ را به ما بسپارد . سلامی ها و بهمن بیگی ها در یادها ماندگارند چون حقیقت ماندگار است چون نور علم و دانش تا عمق جان ها نفوذ می کند و بیداری و روشنایی بخش جهل و تاریکی می شود . بدین وسیله به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان دنا ، مراتب تاثر و اندوه قلبی خویش را از سفر بی بازگشت معلم فقید ارزشمند و چهره ماندگار شادروان استاد زنده یاد نورالله سلامی ابراز می دارم و از آستان حضرت دوست ،برای روح بزرگ آن عزیز سفر کرده ، علو درجات و برای فرزندان ، بازماندگان و همه بستگان ، شکیبایی توأم با سربلندی مسئلت می نمایم .

سپهدار مجلسی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا

****************************

باسمه تعالی

جامعه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در غم از دست دادن یکی از چهره های فرهنگی خود در سوگ است.

زنده یاد نورالله سلامی آموزگار نویسنده و چهره اجتماعی تاثیرگذاری بود که بی شک نام نیکویش در تاریخ ادب و فرهنگ استان جاودان خواهد ماند.

ایشان از نسلی است که در عصرآنان،هنوز کمتر کسی به اهمیت دانش و آموزش پی برده بود.که اصولا بلحاظ نبود امکانات عملا دانش آمختن را به کاری صعب بدل می کرد بنحوی که جز عاشقان خواندن و یادگرفتن و یاد دادن،کسی در پی آن نمی رفت.این است که این بزرگوار و سایر آموزگاران بزرگ عشایر از جمله زنده یاد بهمن بیگی و...را چونان مناره در کویر نمایان می کند.

حزب کارگزاران سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه را به خانواده فرهنگی استان عموما و خاندان معظم ایشان خصوصا تسلیت عرض نموده و برایشان از درگاه خدای متعال طلب مغفرت می نماید.

حزب کارگزاران سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد

***********************************************

کل من علیها فان و يبقي وجه ربک ذوالجلال و الکرام

خانواده محترم سلامی

خبر درگذشت معلمی مهربان و با اخلاق موجب تاثر همگان شد. بی شک فلسفه مرگ و حیات مقوله ای است که پرسشگران در حوزه های مختلف به آن می پردازند و پاسخ های متفاوت ولی نزدیک به هم را دسته بندی می کنند از نظر عرفا مرگ را میتوان تولدی دیگر تعبیر کرد،تولدی که اگر اگاهانه باشد با لذت و پایکوبی دل، به استقبالش میرویم.

همانطور که مولانا در اشعارش بدین گونه آوردند و حرکت انسان از مرحله جماد و نبات را تشریح و در سیر تحولات انسان کامل به زیبایی ترسیم نموده اند ما هم بر این باوریم که حیات پس از مرگ یعنی وصف عرفی مرگ، این بیان مولای متقیان، در اوج زیبائی است که می فرمایند:

«ان الموت لزائر غیر محبوب و واتر غیر مطلوب وقرن غیر مغلوب .»

«مرگ مهمانی است ناخوشایند! که ناخواسته از یار و دیارمان جدا می کند . حریفی که کسی هماوردش نیست .» .ویا حجاب چهره جان می شود غبار تنم خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم

چگونه طوف کنم در فضای عالم قدس که در سراچه ترکیب تخته بند تنم

اگر مرگ محمل انتقال از دنیای متغیر و فانی به جهان ثابت و باقی است، پس چرا بی صبرانه در انتظارش نباشیم .

ما این دنیا را وقتی دوست می داشتیم که از دنیای برتر و بهتری خبر نداشتیم. انسان به مرگ یک حالت بسیار شگفت انگیز و اعجاز گونه است برای این که هر انسانی چنان که گذشت به زندگی علاقمند است و اگر کسی سودای مرگ در سر بپروراند حتما به مقامی رسیده که دیگران نرسیده اند و چیزهایی دریافته که دیگران در نیافته اند . در قرآن کریم آرزوی مرگ نشان عشق انسان به خدا است.

انسان با مرگ اندیشی به حیات جاودانه پس از مرگ پی می برد و می داند که حیات با اوصاف و شرایط خوشبختی و بدبختی پس از مرگ نیز ادامه دارد . نه تنها زندگی پس از مرگ همراه با خوشبختی یا بدبختی ادامه می یابد بلکه جاودانه هم می باشد و لذا باید بیشتر از حیات دنیوی مورد توجه قرار گیرد.

با همه احوالات و تفاسیر که از زیبایی مرگ شده ولی فراق و جدایی عزیزان سخت و طاقت فرسا است.

بر خود لازم میدانیم از جانب اصحاب قلم و اندیشه به ویژه انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد فقدان معلم اخلاق و مهربانی که سالها عمر گرانبهاشان را در راه رسالت بزرگ تعلیم و تربیت سپری کردند را به خانواده محترم سلامی،انجمن قلم و دوستداران آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم ،علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسلت نماییم.

خدیجه توفیقیان سخنگوی انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد

************************************************

كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذوالجلال و الاكرام

خانواده محترم سلامی       سلام علیکم

با كمال تاسف و تاثر خبر درگذشت چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت جناب شیخ نورالله سلامی

 غمي سنگين را در دل ما جاي داد تحمل جای خالی ایشان بسیار سنگین و شکننده است. در غم هجرانش می سوزيم و در آستانه بهار طبیعت  آن عزيز كه عمر خود را در راه تعليم و تعلم و در سنگرمبارزه با ديو جهل سپري ساخته است در جوار رحمت حق آرميده و از نعمات واسعه پروردگار برخوردارست . ایشان لحظه لحظه های جوانی خود را نردبانی ساخت تا دانش آموزان به باغ دانایی و توانایی در آمده و در فضای عطر آگین بوستان معرفت الهی تنفس نمایند. دریغا تقدیر بر آن شد که شمع وجودش خاموش گردد و گل های با طراوت بوستان تعلیم و تربیت  به سوگ و ماتم ایشان بنشینند . لذا اینجانب و مجموعه همکاران با دلي آكنده از اندوه  مصيبت وارده را به بازماندگان به ويژه خانواده آن عزيز سفر كرده وجامعه فرهنگي و دانش آموزی  استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان چرام  تسليت عرض نموده ، غفران الهي براي آن مرحوم و صبري جميل براي بازماندگان از درگاه ايزد منان مسالت می نمایيم.

صدرالله عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام

**************************************

بسمه تعالی

خبر اندوهبار درگذشت استاد «شیخ نوراله سلامی» را دریافتم و با دنیایی از اندوه و غم این حادثه تلخ و مصیبت عظما را به خانواده محترم و بستگان بزرگوارشان صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم و از خدای حکیم و خبیر و بصیر برای آن عزیز از دست رفته رحمت و غفران و برای خانواده بزرگوارشان صبر و شکیبایی مسلت می‌نمایم.

سید جمال‌الدین ارجمند  عضو شورای مرکزی و دبیر حزب ندای ایرانیان استان کهگیلویه و بویراحمد

**************************************

انا لله و انا الیه راجعون « و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی ، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی ، آغازی بی پایان را می سراید » . در کمال تأسف باخبر شدیم یکی از اصحاب فرهنگ و ادب استاد گرانقدر جناب آقای سلامی دار فانی را وداع گفت. این ضایعه بزرگ را به مردم فهیم استان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماییم و  از خداوند متعال برای ایشان  طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم

جواد یزدان پناه مشاور جوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 سید غلامعباس موسوی نژاد 1395/12/1 8:54:41

    ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﻲ اﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﻓﺮﻫﻴﺨﺘﻪ ﻭاﺭﺟﻤﻨﺪ ﻋﺮﺻﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺳﺘﺎﻥ ﺭا ﺗﺴﻠﻴﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻭاﺯ ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺻﺒﺤﺎﻥ ﺑﺮاﻱ ﺁﻥ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺭﺣﻤﺖ ﻭاﺳﻌﻪ ﺗﻤﻨﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. اﻳﻦ ﺗﺴﻠﻴﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﻲ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺮﮒ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺪاﻥ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ اﻓﺮاﺩﻱ ﭼﻮﻥ ﺟﻬﺎﻧﺒﺎﺯﻱ ﻭﺳﻼﻣﻲ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ اﺳﺖ. ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻚ ﻣﻌﻠﻤﻴﻦ اﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺮﻫﻨﮓ اﻧﺪﻳﺸﻴﺪﻥ ﻭﻣﺒﺎﺭﺯﻳﻦ ﺧﻄ ﻣﻘﺪﻡ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺟﻬﻞ ﻭﻧﺎﺩاﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﻲ اﺳﺘﺎﻥ ﺗﻼﺵ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻳﺎﺩ ﻭﺧﺎﻃﺮﻩ ﺑﺎﻧﻴﺎﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ اﺳﺘﺎﻥ اﺯ ﻣﻼ ﻗﺒﺎﺩ ﺳﻲ ﺳﺨﺘﻲ, ﺳﻴﺪ ﺿﻴﺎاﻟﺪﻳﻦ ﺗﻘﻮﻱ ﺁﻣﻴﺮ اﺣﻤﺪ ﺗﻘﻮﻱ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﻣﻠﻚ ﺣﺴﻴﻨﻲ , اﺳﺘﺎﺩ اﺭﺟﻤﻨﺪ ﺑﻬﻤﻦ ﺑﻴﮕﻲ ﻛﻲ ﻋﻂﺎ ﻃﺎﻫﺮﻱ ﺳﻴﻤﻴﻦ ﻃﺎﻫﺮﻱ ﻳﻌﻘﻮﺏ ﻏﻔﺎﺭﻱ ﻭﺩﻳﮕﺮ ﻓﺮﻫﻴﺨﺘﮕﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﻣﻜﺎﻥ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻥ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ, ﺭا ﺯﻧﺪﻩ ﻧﮕﻪ ﺩاﺭﺩ ﺗﺎ ﺟﻮاﻧﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ اﺑﺘﺪا ﺑﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺷﺮاﻳﻂﻲ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﻮﺩ ﻭﭼﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﻭﺳﭙﺲ ﺑﺎ اﻟﮕﻮ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺩﻥ ﺁﻧﺎﻧﺮاﻩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺭا ﻫﻤﻮاﺭ ﻛﻨﻨﺪ. ﻳﺎﺩ ﻭﺧﺎﻃﺮﻩ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﻠﻤﻴﻦ اﺳﺘﺎﻥ ﻭﻫﻤﻪ ﺯﺣﻤﺘﻜﺸﺎﻥ ﻋﺮﺻﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮔﺮاﻣﻲ ﺑﺎﺩ

    پاسخ
  • 2 باقرفرد 1395/11/30 22:29:0

    مرحوم سلامی چنان بزرگ زندگی کرد که هردوست ودشمنی ازرفتاروادب واخلاق نیکوی او تعریف میکند پس اطمینان دارم تا ابد روحش شاد است خداوندا این مرد بزرگ راقرین رحمت خویش قراردهد وبه بازماندگانش صبر عطا فرماید امین

    پاسخ
  • 3 پرویزی 1395/11/30 14:43:3

    مردان بزرگ هیچ وقت نمی میرند،سلامی همیشه زنده است،

    پاسخ
  • 4 سیدمصطفی عبدالهی 1395/11/30 14:32:23

    مرد بزرگی بود قرین رحمت الهی هستند.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها