یادداشت
گفتگو و گزارش

اعتراض فرماندار بویراحمد به تقسیم اعتبارات بحران/ پاسخ نیک‌اقبالی و دستور خاص استاندار

اعتراض فرماندار بویراحمد به تقسیم اعتبارات بحران/ پاسخ نیک‌اقبالی و دستور خاص استاندار

فرماندار بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی به سهم شهرستانش از اعتبارات بحران اعتراض کرد؛ معاون عمرانی با استدلال پاسخ او را داد و استاندار نیز یک دستور خاص داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ریواس جنوب، نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

این نشست در سه دستور کار برگزار شد که یکی از این دستور کارها توزیع اعتبارات ابلاغی حوزه بحران بود.

پس از این که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد سهم هر یک از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را از محل اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی ابلاغ شده به استان مطرح کرد فرماندار بویراحمد نسبت به این توزیع اعتبار انتقاد کرد.

سید محمدکاظم نظری در این نشست با بیان این که سهم شهرستان بویراحمد بر اساس شاخص‌های گذشته ۲۴ درصد بود، اظهار کرد: اما امروز حرف از ۱۸ درصد در این نشست زده می‌شود.

اینکه هر فردی، مدیر را ببیند و طرحی تعریف کند، درست نیست

فرماندار بویراحمد که شفاف‌سازی در بیان اطلاعات و ارائه آنان به اعضای جلسه را یک کار خوب دانست، افزود: این شهرستان ۴۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده و نباید در توزیع اعتبارات سهم آن نادیده گرفته شود.

وی خطاب به اعضای جلسه ابراز داشت: این سیستم چانه‌زنی را تعطیل کنید؛ اینکه یک مدیر ارتباطاتی دارد و بتواند آقای نوروزی را ببیند و طرحی تعریف کند، اصلا خوب نیست و باید این رویه جمع شود.

نظری گفت: این شهرستان از هر نظر در اولویت است و به همین خاطر نباید اعتبارات را بر اساس چانه‌زنی و نفوذ افراد توزیع کرد.

وی بیان کرد: من نسبت به این توزیع اعتراض دارم و فکر می‌کنم که در این توزیع عدالت رعایت نشده و بیشتر چانه‌زنی ملاک عمل بوده است.

پاسخ معاون عمرانی و سهم سایر شهرستانها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به فرماندار بویراحمد گفت: یکی از اعتباراتی که توزیع آن هیچ ربطی به شاخص جمعیتی ندارد، همین اعتبارات بحران است چرا که به حوادث و اعلام برآورد خسارات به وجود آمده در شهرستان‌ها ربط داشته نه شاخص جمعیتی.

پژمان نیک‌اقبال افزود: این اطلاعات و برآورد خسارات را خود فرمانداران اعلام کردند، ضمن اینکه سهم ۱۸ درصدی بویراحمد از میزان ۷۳ درصد بوده چرا که ۲۶ درصد اعتبارات در سطح استانی هزینه می‌شود و ماهیت استانی دارند.

گفتنی است سهم شهرستان کهگیلویه از اعتبارات بحران ۱۱٫۴ درصد، گچساران ۹٫۷ درصد، چرام ۱۰٫۱ درصد، دنا ۸٫۵ درصد، لنده ۴٫۹ درصد، باشت ۵٫۶ درصد و بهمئی ۵٫۶ درصد و سهم استان نیز ۲۶ درصد تعیین شده است.

نبرد با آنفلوانزا در پاتاوه بدون اعتبار

رئیس سازمان دامپزشکی استان از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت و اینکه پس از پاتاوه و بن زرد حالا در دهدشت هم مشاهده شده است.

عبدالله بهمنش  ادامه داد: حالا که آنفولوانزا وارد استان شده دست کم تا سه ماه دیگر درگیر آن هستیم و هر روز باید برنامه معدوم سازی داشته باشیم چرا که در این مرحله همه طیور باید معدوم شود تا ویروس منتشر نشود و یا با ویروس انسانی تداخل پیدا نکند.

بهمنش گفت اگر انسان این بیماری را بگیرد مرگ حتمی است و در این میان پرسنل دامپزشکی بیش از همه در معرض خطر هستند.در حالی که حتی یک ریال اعتبار ماموریت هم برای آنها در نظر گرفته نشده است.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از بهمنش خواست تمرکز خود را روی جذب غرامتی که دولت در سطح ملی برای این کار در نظر گرفته، بگذارد.

که بهمنش هم با ناراحتی اعلام کرد صرفا برای گفتن مشکلاتی که همه را درگیر خود کرده آمده واضافه کرد  تا اعتبارات دولتی بیاید در 15 روز آینده کار فرسایشی خواهد شد .

پیش بینی بحران آب در شش شهر

از آن طرف لدنی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان از بحران آب در شهرهای یاسوج،مادوان ،چیتاب،دهدشت، سوق و لنده  و در آینده نزدیک خبر داد  و گفت شهر یاسوج دو پمپاژ دارد که اصلا وضعیت مناسبی ندارد و در تابستان امسال تنش های آبی این شهر را آزار خواهد داد.

نوروزی اینجا هم در دفاع از عملکرد خود گفت  دو روز فرصت دارید تا پروژه های پیشنهادی خود را برای بررسی به سازمان مدیریت بفرستید و بعد از آن شنونده صحبتهای هیچ مدیری نخواهیم بود.

در این نشست درد مزمن شهر یاسوج پل اول و دوم شهر یاسوج مطرح شد. فرماندار بویراحمد گفت پیمانکار این پل به دلیل مشکلات مالی از ادامه همکاری انصراف داده است که با وجود اینکه اعضای شورا به خوبی از وضعیت این پل آگاه هستند اما ترجیح دادند سرسری از کنار پایه های متزلزل این پل بگذرند.

در نشست شورای برنامه ریزی اینچنین می نمود که جبار کیانی با ادبیات کاسب کارانه  و حاجی بازاری سعی دارد موافقت شورا را برای پروژه هایی که به بخش خصوصی ارتباط دارد بگیرد.

از آن طرف مدیران هم به صورت صددرصد خود را حافظ منافع دولت و گاهی منافع شخصی برخی افراد خاص می دیدند و جای خالی نمایندگان مردم در نشست شورای برنامه ریزی احساس می شد.

اگرچه این نشست ها و اعضای آن بر اساس یک قانون  مشخص می شود ولی دست کم نشست شب گذشته نشان داد اگر حساسیت های استاندار و یا فرمانداران نباشد اعضای شورای برنامه ریزی  همانگونه که استاندار هم به آنها گفت هیچ  ایده و و یا برنامه ای برای دستگاه هایی که به نمایندگی از آن در نشست حاضر شده اند، ندارند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها