یادداشت
گفتگو و گزارش

فرماندار کهگیلویه: پاکسازی کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دهدشت آغاز شد

فرماندار کهگیلویه: پاکسازی کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دهدشت آغاز شد

فرماندار کهگیلویه با اشاره به سرایت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دهدشت گفت: عملیات معدوم سازی مرغ‌های تا شعاع یک کیلومتری کانون بیماری از امروز آغاز شد.

علی پوزش اظهار داشت: در پی مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خیابان جهاد دهدشت عملیات معدم سازی مرغ‌های آلوده از امروز آغاز شده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: به رغم همه تمهیدات،اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های لازم که از طرف اداره دامپزشکی با همکاری سایر ادارات ذی‌ربط انجام شده بود متأسفانه روز گذشته نمونه‌هایی از ابتلا به این نوع بیماری در دهدشت مشاهده و گزارش شد.

پوزش افزود:نمونه‌گیری از هفت قطعه مرغ محلی بیمار و مشکوک در خیابان جهاد انجام و برای بررسی به تهران ارسال شد که نتیجه آزمایش مثبت و اعلام شد این مرغ‌ها به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا هستند.

وی ضمن تأئید ورود آنفلوآنزای فوق حاد به شهرستان گفت: به همین منظور اداره دامپزشکی شهرستان در حالت آماده‌باش است.

این مسؤول بیان کرد: در جلسه اضطراری که در فرمانداری برگزار شد تدابیر لازم برای معدم سازی و دفن لاشه‌های آلوده اندیشیده شد.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مرحله نخست طرح معدوم سازی مرغ‌های محلی و طیور تا شعاع یک کیلومتری از کانون ابتلا به این بیماری معدوم خواهند شد.

منبع: فارس

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها