یادداشت
گفتگو و گزارش

شهرک صنعتی خان‌احمد جان دوباره گرفت/ احداث کارخانه لاستیک‌سازی تحول جدی در کهگیلویه و بویراحمد است/بازگشت 3 هزار واحد تولیدی به چرخه تولید در دولت تدبیر و امید

شهرک صنعتی خان‌احمد جان دوباره گرفت/ احداث کارخانه لاستیک‌سازی تحول جدی در کهگیلویه و بویراحمد است/بازگشت 3 هزار واحد تولیدی به چرخه تولید در دولت تدبیر و امید

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با حضور در ناحیه صنعتی ناصرآباد گچساران(امامزاده جعفر) از کارخانه ها و واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد که در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازگشته اند، بازدید کرد.وی سپس در آیین کلنگ زنی کارخانه بزرگ لاستیک سبز جنوب و آبیاری اراضی خان احمد باشت حضور یافت.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان، علی یزدانی در نشست صمیمی با صنعتگران واحد های تولیدی شهرکهای صنعتی گچساران گفت: در سال آینده تمامی مشکلا ت واحدهای صنعتی برطرف خواهد شد. یزدانی با تاکید بر اینکه بیش از 60 درصد بنگاه های اقتصادی مشکل نقدینگی و مدیریت بنگاه داری دارند گفت:در سال آینده تمامی زیرساختهای اساسی ،روبنایی و زیباسازی شهرکهای صنعتی انجام می شود. وی تصریح کرد اصلاح اساسنامه شهرکهای صنعتی تحویل مجلس شورای اسلامی می شود و امیدواریم هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد. به گفته یزدانی در دولت تدبیر و امید بیش از 96 هزار 683 جواز صنعتی در کشور صادرشده که سهم استان کهگیلویه بویراحمد 572 جواز صنعتی است. وی با بیان اینکه نوع نگاه مردم به خدمات تغییر کرده گفت: نمی توانیم همواره با روش سنتی کار خود را انجام بدهیم باید باتوجه به نوع نگاه مردم نوع خدمت را تعریف کنیم

دولت فقط وام نمی دهد مشاوره هم می دهد

یزدانی با اشاره به ضعف بنگاه های تولیدی و اقتصادی در آموزش و پژوهش افزود:ما نه تنها وظیفه داریم به شرکت های تولیدی و صنعتی به لحاظ تسهیلات برای رونق کمک کنیم بلکه باید به این شرکتها مشاوره ای بدهیم که در آینده دوباره گرفتار مشکلات نشوند. وی یادآور شد دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای حمایت از صنعت و تولید قرار داده و به همین منظور 50 درصد هزینه حضورآنها در نمایشگاه ها را متقبل شده ضمن آنکه 400 میلیارد تومان بدهی شرکتهای مشمول جریمه تاخیر مورد بخشودگی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تصریح کرد به گواه صندوق بین الملیی پول و مجمع جهانی اقتصاد نرخ تورم در این دولت از 40 درصد به 8.7 درصد رسیده و این قابل انکار نیست.

به دنبال تاسیس بانک توسعه بنگاه های خرد هستیم

یزدانی با بیان اینکه در جریان مشکلات بانکها و واحدهای تولیدی هستیم افزود:دولت به دنبال تاسیس بانک توسعه بنگاه های خرد، متوسط و کوچک است تا گره مشکلات این بخشها گشوده شود و این روشی است که در دنیا نتیجه داده است. یزدانی تاکید کرد: سال آینده 30 درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده را در خود شهرکها خرج می کنیم. وی با یادآوری اینکه همه مشکلات این واحدها به جز مشکل آب که مشکل تصفیه خانه داریم حل خواهد شد، اظهار کرد:تا جایی که وظیفه ماست برای حل مشکل واحدهای بدهکار ضمانتنامه می دهیم . معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تأکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در سال آینده نخواهیم داشت.

لاستیک سازی سبز جنوب 40 درصد از نیاز کشور را تامین می کند

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: سالانه 120 هزار تن لاستیک خوردو به کشور وارد می‌کنیم، که کارخانه لاستیک سازی سبز جنوب در شهرستان باشت با ظرفیت 50 هزار تن می‌تواند 40 درصد نیاز کشور به واردات را تامین کند.

یزدانی در آئین کلنگ زنی بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز جنوب کشور در شهرستان باشت اظهار داشت: به ازای تولید هر تن لاستیک خودرو 4 هزار دلار صرفه جویی ارزی داریم و در مجموع با راه اندازی کارخانه سالانه 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ هزار تن لاستیک مورد نیاز خودروهای کشور از طریق واردات تامین می‌شود. وی یادآور شد: ظرفیت اسمی کارخانه‌های لاستیک سازی کشور 300 هزار تن بوده ولی 230 هزار تن در سال تولید می‌کنند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: اجرایی‌شدن کارخانه لاستیک ‌سازی سبز جنوب در شهرستان باشت مقدمه ایجاد طرح‌های بزرگ اقتصادی دیگر در این منطقه است. یزدانی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما ایجاد اشتغال مولد است تصریح کرد: بیش از 96 درصد بنگاه‌های موجود کشور کوچک و متوسط هستند که پیوند بین بنگاه‌های کوچک و بزرگ مستلزم حمایت دولت در زمینه های مختلف از جمله تسهیلات و قانونگذاری است..

بازگشت 3 هزار واحد تولیدی به چرخه تولید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۸ هزار و ۷۴۶ بنگاه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. یزدانی اظهار داشت: در دولت یازدهم 151 هزار شغل از طریق بنگاه‌های ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وارد چرخه تولید شده است. وی از راه‌اندازی مجدد بیش از 3 هزار بنگاه تولیدی راکد در این دولت خبر داد و افزود: با برگشت این تعداد واحد صنعتی به چرخه تولیدی زمینه اشتغال 54 هزار نفر فراهم شد.

جنس این پروژه ها بیانگر تحول بزرگ در استان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به برکت انقلاب اسلامی دو شهرستان گچساران و باشت پیشتاز عبور این استان از تامین زیرساخت‌های اولیه و رفتن به سمت توسعه همه جانبه است. سید موسی خادمی در آئین کلنگ‌زنی دو پروژه لاستیک‌سازی سبز و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی خان احمد باشت اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب در محرومیت به سر می‌برد و بعد از انقلاب نیز گرفتار تامین زیرساخت‌های اولیه از جمله راه روستایی و برق روستایی بود.

وی با تاکید بر اینکه احداث بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت تحول جدی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌کند عنوان کرد: جنس این پروژه‌ها بیانگر یک تحول بزرگ در استان بوده و با ایجاد این پروژه از مرحله تامین زیرساخت‌ها که دولت متولی آن بوده خلاص می‌شویم. خادمی ابراز کرد: در گذشته سد مارون و کوثر ایجاد شد ولی استان حتی اجازه بهره‌برداری از این سدها را نداشت و البته شاید در آن زمان این مسئله جزو نیازهای اولیه نبود. نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هم اکنون استان از مرحله تامین زیرساخت‌ها عبور کرده و پیشتاز این عبور شهرستان‌های گچساران و باشت است ادامه داد: کلنگ‌زنی دو پروژه لاستیک‌سازی سبز و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی خان احمد باشت به کاهش بیکاری و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می‌کند. خادمی تصریح کرد: سال 92 وقتی برای کلنگ زنی پروژه امامزاده جعفر آمدیم مردم هیچ امیدی به بهره‌برداری این پروژه‌ها نداشتند اما به شکلی اجرا شده که در کشور نمونه است. وی بیان کرد: همیشه با دیدن شهرک‌های صنعتی سقاوه مارگون ، خان احمد باشت و دهدشت به دلیل اینکه هیچ کاری در آن‌ها انجام نشده بود حسرت می‌خوردم ولی امروز با حمایت دولت طرح‌های بزرگی در این شهرک‌ها در دست انجام است. خادمی اظهار داشت: امیدوارم سیر تحول صنعتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از زیربنایی به سمت اشتغالزایی و رونق اقتصادی پیش برود و این سیر سرعت بیشتری بگیرد.

جان دوباره در شهرک صنعتی خان احمد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این آیین گفت: در راستای پیگیری مشکلات صنعتگران و رصد کردن پروژه های رونق تولید بازدید های دوره ای از شهرکها و نواحی صنعتی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته صورت می گیرد. سهراب بنام افزود:هدف از بازدید مسئولان کشوری ارتقا کیفیت زیرساختهای شهرکها و شنیدن پیشنهادات صنعتگران و تنظیم مقررات تسهیلگری و رونق کسب است.

وی تاکید کرد امروز کلنگ بزرگترین طرح لاستیک در جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد در شرایطی به زمین زده شد که این مکان فقط در حد یک نام بود و نتوانسته بود رونق شایسته و متناسب داشته باشد که با این پروژه 35 هکتار از اراضی این شهرک جان دوباره می گیرد. به گفته بنام امسال برای رونق تولید دولت برنامه هایی از جمله بخشودگی جرایم مالیاتی و بیمه ای، کاهش نرخ سود تسهیلات، بخشودگی سود تسهیلات زیر صد میلیون را داشت که گام مهمی در راستای حمایت از تولید محسوب می شود.

تامین زمین ،مشوق سرمایه گذاری

وی یادآور شد وی تامین زمین را یکی از مهمترین مشوق های سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد در استان کهگیلیویه وبویراحمد فراهم کردن زمین با زیر ساخت مناسب به دلیل بافت سرمایه گذاری دشوار است با این حال در دولت تدبیر و امید بیش از 60 قرارداد در این استان سرمایه گذاری منعقد شده است.

بنام ادامه داد: در این دولت 210 هکتار زمین صنعتی دارای زیرساخت به سرمایه گذاران واگذار شد که سرمایه ایجاد این پروژه ها 1480 میلیارد تومان است و اگر به بهره برداری برسند بالغ بر 2850 شغل ایجاد می شود. وی تاکید کرد کار صنعت کار تیمی است و نیاز به همدلی و همراهی نظام بانکی ،دولت و بخش خصوصی و سرمایه گذار دارد. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت پروژه لاستیک سبز جنوب پس از بهره برداری می تواند بیش از 850 شغل مستقیم و تا 4 هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد کند. سهراب بنام تاکید کرد:این طرح با سرمایه گذاری بالغ بر 700 میلیارد تومان و با پیگیری سازمان صنایع کوچک در استان آغاز و کلنگ آن به زمین زده شد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها