یادداشت
گفتگو و گزارش

دیودیده: تحول صنعتی در گچساران ظرف 2 سال آینده اتفاق می‌افتد

دیودیده: تحول صنعتی در گچساران ظرف 2 سال آینده اتفاق می‌افتد

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از سهمیه 12 میلیارد تومانی گچساران از اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از فارس، داریوش دیودیده در نشست صمیمی مدیران واحدهای تولیدی با بیان اینکه شهرستان گچساران از قبل از انقلاب در زمینه نفت و گاز فعالیت داشته است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب این شهرستان فعالیت خود در حوزه صنعت را نیز آغاز کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۴۰ واحد تولیدی و صنعتی استان پروانه بهره‌برداری دارند، گفت: ۲۵ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرستان گچساران و در شهرک صنعتی، نواحی صنعتی و بیرون از شهرک مستقر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی در گچساران گفت: طرح‌های بزرگی از جمله پتروشیمی گچساران در این شهرستان احداث شده که در حال حاضر این طرح پیشرفت ۴۰ درصدی دارد، ضمن اینکه ۲ طرح دیگر جواز صادر شده است و ظرف دو سال آینده اتفاقات خوبی در این شهرستان رخ خواهد داد.

این مسوول بیان کرد: در سال ۹۲ که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد ۲۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و زیر ظرفیت در استان وجود داشت که در همان سال دسته بندی و مشکلات این واحدها احصا شد. دیودیده با بیان اینکه دولت قدم‌هایی برای بخش صنعت برداشته است، گفت: در سال ۹۳ از طریق صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی اختصاص یافت که با تخصیص اعتبارات بخشی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: حدود ۴۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند که برخی از این واحدها بعد از ۱۰ سال رکود فعال شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری۳۰ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته گفت: در سال جاری علاوه بر ادامه نشست‌های ستاد تسهیل اعتبارات رونق پرداخت شد که ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار به بخش تولید تزریق شد که ۷۰ میلیارد در بخش صنعت و ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی تخصیص یافت.

وی بیان کرد: سهم شهرستان گچساران از اعتبارات ستاد تسهیل و رونق تولید ۱۲میلیارد تومان است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها