یادداشت
گفتگو و گزارش

حوزه فرهنگ در مدیریت شهری استان راکد است

حوزه فرهنگ در مدیریت شهری استان راکد است

یک کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه معتقد است در سال های اخیر حوزه فرهنگ در مدیریت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد راکد بوده است.

به گزارش افتونیوز به نقل از فارس، سجاد نوبهار در جمع برخی از فعالان فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بررسی آسیب‌های اجتماعی و نقش هنرمندان در پیشگیری در این معضلات اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در کل کشور بار حوزه فرهنگ را به دوش می‌کشد شهرداری‌ها و به نوعی شوراهای اسلامی به عنوان هدایتگر شهرداری‌ها هستند.

این کارشناس امور فرهنگی و رسانه تصریح کرد: در خبرها می‌شنویم و می‌خوانیم که در استان‌های مختلف کشور و در شهرها و حتی در مرکز بخش‌ها این مدیریت‌های شهری هستند که بیش از ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه وارد می‌شوند.

نوبهار افزود: در حوزه ورزش نیز وضع به همین منوال است و مدیریت شهری به کمک دستگاه‌های تخصصی همانند ورزش و جوانان می‌روند و به غیر از وظیفه عمرانی در حوزه فرهنگی و به موازات ساخت و سازها اقداماتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از عقب‌ماندگی در حوزه فرهنگ لازم است دستگاه‌های فرهنگی که مدیریت شهری یکی از آنها به شمار می‌رود تمام قد وارد میدان و کارزار فرهنگی شوند.

این کارشناس رسانه افزود: رسانه‌ها نیز وظایفی در این خصوص بر عهده دارند و باید نسبت به کارکرد دستگاه‌ها از جمله مدیریت شهری در حوزه فرهنگی مطالبه‌گری داشته باشند.

وی با بیان مصادیقی در خصوص نقش اثرگذار و کارساز رسانه در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها در استان قوی و کارساز عمل نمی‌کردند بسیاری از معضلات و آسیب‌ها چندین و چند برابر از وضعیت کنونی به کهگیلویه و بویراحمد آسیب می‌رساندند.

این فعال رسانه و حوزه فرهنگ یادآور شد: در هنگامه‌ای که مقام معظم رهبری بیش از هر چیز نسبت به هجوم و هجمه دشمن در حوزه فرهنگی فریاد می‌زنند باید دستگاه‌های ذی‌ربط همچون مدیریت شهری عمارگونه وارد میدان شده و اجازه تهاجم و شبیخون فرهنگی را به دشمن ندهند.

نوبهار به برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان که گاه کشنده و مرگبار هستند اشاره کرد و گفت: باید دید که دستگاه‌های مختلف فرهنگی و به خصوص مدیریت شهری که از جمله دستگاه‌های اثرگذار در حوزه فرهنگ هستند برای پیشگیری از این آسیب‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها