یادداشت
گفتگو و گزارش

لزوم بسط و گسترش عدالت علوی در همه زمینه هاو دوره ها

لزوم بسط و گسترش عدالت علوی در همه زمینه هاو دوره ها
پاسخی به یادداشت حقوق های نجومی و مصوبه مجلس جناب فریدون  فاطمی ضمن تشکر از مطالب تان : لازم می دانم نکاتی را جهت استحضار حضرت عالی ابراز, کنم در این که مردم مظلوم ایران پس از سالهای سیاه حکومت ملوک الطوایفی و سلسله وار پادشاهی با قربانی کردن هزاران لاله پر پر شده خود منتظر بودند در سایه زعامت روحانیت دینی و مسلح به علوم قرآنی و سنت اهلبیت پیامبر طعم شیرین اجرای عدالت همه جانبه را در زندگی اجتماعی خود احساس کنند. شکی وجود ندارد.  و در اینکه برای بستر سازی مناسب وتمهید مقدمات لازم و تعیین سازوکار عملی جهت رسیدن به این آمال و آرزوها نهایت همکاری و مساعدت لازم را برای تثبیت این سیستم حکومتی نیز به عمل آوردند. هم شکی وجود ندارد. اینک پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر سراسر پرتنش و همراه با جنگ و ستیز با دشمنان قسم خورده این ملت و نظام مبتنی بر اصول دین بسیار طبیعی به نظر می رسد که صاحب نظران و اندیشمندان حوزه های مختلف علوم دینی؛  سیاسی؛ فرهنگی؛  اقتصادی, و اجتماعی هر کدام به فراخور دانش و آگاهی و توان علمی خود ضمن بذل عنایت به خدمات قابل توجه این نظام نقد منصفانه و بی طرفانه ای هم از فرصت های از دست رفته و کارهای بزرگ بر زمین مانده و نقصان های بزرگ در طول استقرار دولت های مختلف گذشته داشته باشند. و البته که انتظار از کسانی که خود را بطور تمام و کمال ذوب شده در نظام ولایی می دانند توقع و انتظار بیشتری در راه عملی کردن فرهنگ منصفانه نقدو انتقاد می رود.  چرا که هر گونه اظهار نظر خلاف و برخوردار از سیاست یک بام و دو هوا نه تنها موجبات وهن خواننده را سبب میشود. بلکه بر مبنای اعتقادات اصولی نگارنده نوعی گناه و عقوبت اخروی را هم دنبال دارد. حالیه این حقیر به عنوان یک هم کار فرهنگی شما و البته از نوع ذوب نشده اش چند سئوال از محضرتان دارم و انتظار دارم در مقام پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در ذهن و قلب این حقیر؛  روشنگری لازم را مبذول فرمایید. 1-جناب فاطمی عزیز مگر بر مبانی اصول حقوقی دین مبین اسلام که اساس و بنیاد سیستم قضایی حکومت جمهوری اسلامی بر پایه آن و برمبنای مفاهیم عملی قرآن؛  وسنت پیامبر توسط خبرگان منتخب ملت بنا گذاشته شده است. بین اجهاف های حقوقی صورت گرفته در باجه های زمانی مختلف تفاوت وجود دارد؟! مگر مثلا امکان دارد وقوع یک جرم بزرگ که بواسطه آن هزاران میلیارد تومان و حتی دلار از حقوق ملت و بیت المال مسلمین به یغما رفته است. میشود متناسب با شرایط وقوع برای آن توجیه شرعی پیدا کرد؟! در صورت منفی بودن پاسخ چرا حضرت عالی که در اوج استقرار دولتی که مدعی تمام و کمال اجرای اصول اسلامی و بستر سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) و عدالت احتماعی؛ سکاندار مسولیت های سیاسی و فرهنگی بودید.  و چندین سال نیزبر کرسی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان تکیه زده بودید.!! چرا در مقابل تخلفات گسترده مالی و حقوقی دولت محمود احمدی نژاد قلم فرسایی نمی کردید.؟! چرا در مقابل حمایت بی چون و چرای رئیس دولت اصول گرا از معاون دزدش سکوت کردید؟!  آیا سکوت امثال حضرت عالی مدعی ذوب  در ولایت مصداق سکوت در مقابل یک منکر آشکار آن هم از ناحیه مدعی اصلی اصول، توجیه عقلی و منطقی داشت؟! آیا سکوت شما در مقابل مخالفت صریح رئیس جمهوری  با لوایح مصوب مجلس اصول گرا و عدم اجرای آن که در تضاد کامل با اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مبنی بر آموزش وپرورش روحیه احترام به قانون برای دانش آموزان نبود؟! چرا آنجا سکوت کردید؟!  نگران پستتان بودید؟!  پس اصول و عقیده اینجا چه جایگاهی دارد؟! جناب فاطمی عزیز: البته که باید با مساله بی عدالتی در زمینه حقوق های نجومی بر خورد بشود. ولی حساسیت موضوع باید در همه زمینه های اجرای عدالت معطوف بشود. نه فقط قلم فرسایی در جاهایی که نفع جناحی و باندی دارد. شما چرادر مقابل فساد سه هزار میلیاردی خاوری و بخش ها ی کور پرونده او و چگونگی خروجش از کشور قلم فرسایی نکردید و نمی کنید!؟ چطور معتقد نشدی  بی توجهی مسئولان رده بالای نظام به عدم روشنگری صریح در زمینه همه جوانب آن پرونده به وضوح نقض صریح اصول قانون اساسی در بعد مربوط به حقوق ملت محسوب می شد؟! فاطمی عزیز: آیا امکان دارد در بعد کلان مدیریتی یک کشور بزرگ  به بهانه دور زدن تحریم های بین المللی هزاران تن نفت و پول و دلار این کشور را در اختیار یک تاجر معمولی و غیر مسئول قرار داد؟چرا شما نگران علت عدم دستگیری عاملان تحویل این محموله های عظیم نشدید؟! آیا اینجا حقوق ملت تضییع نشد؟! آیا از قبل همین پولهای به یغما رفته در این پرونده های عجیب و غریب نمی شد بخشی از مشکلات رفاهی و معیشتی همکاران جنابعالی را حل کرد؟! چرا با این ادبیات و قلم زیبایت اینجا سکوت کردید؟! پس در مقابل تضییع حقوق, ملت باید فارغ از گرایشات جناحی و سیاسی قلم فرسایی بشود و نمیشود که مثلا چون مصلحت نظام و عده ای حکم می کند .امثال حضرتعالی در جاهای دیگری سکوت کرده و چون حالا مصلحت ایجاب می کند؛ شروع به نوشتن مقاله بفرمایید. نه برادر من اجرای عدالت علوی در همه دوره ها باید مد نظر باشد.  نه فقط دو یک دوره   ((مانا و پایدار باشید.))
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1395/12/20 21:33:6

    اینها عدالت اجتماعی را تا زمانی مقبول می دانند که حزب و گروهشان حاکم باشد.دقیقا همان که شما هم اشاره کردید .و تفاوت عدالت علی گونه با سایر خلفا در همین نکته بود ..چون علی عدالتش فراگیر و جهان شمول بود و خلفای دیگر فقط قوم عرب را ملاک قرار می دادند ..برادران اصول گرا چندین سیاست منفور و غیر ه انسانی واسلامی دارند ..یک سکوت همراه با رضایت به ناهنجاری ها در زمان حاکمیتشان ..دو سیاست حذف رقیب و نه رقابت با رقیب .سه اندیشه ی خود را صایب واندیشه ی دیگران را ناصواب میدانند ..چهارم پشت دین سنگر میگیرند و به این بهانه رقیب را تکفیر می کنند ..اگر حریف ورقیب از مواضعش دست نکشید نهایتا مهدور الدم خواهد بود .متاسفانه دکترین اینها اینگونه است .امثال شریعتمدار و عباسی ها هم تیوریسین هایی هستند که این افکار را القا می کنند ..تریبون ها هم همیشه در اختیارشان است ..اما اگر یک نیروی دست پنجم اصلاحاتی بخواهد تریبونی داشته باشد با ید از هفت خان رستم بگذرد تا مجالی نصیبش شود و سخنی بگوید ،

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها