یادداشت
گفتگو و گزارش

سفیران عراق و عمان به استان می‌آیند/ باید بهترین میزبان برای رییس جمهور باشیم

سفیران عراق و عمان به استان می‌آیند/ باید بهترین میزبان برای رییس جمهور باشیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: در راستای توسعه تجارت بین المللی این استان در سه ماه آینده پذیرای سفیران عراق و عمان است.

به گزارش افتونیوز، جبارکیانی پور درنشست خبری با خبرنگاران افزود: با به ثمرنشستن برجام زمینه تجارت بین المللی برای استان فراهم می شود.

وی بیان کرد: تسهیل مبادلات تجاری رونق هرچه بهتر استان را فراهم خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج خاطرنشان کرد: نگاه بین المللی به استان می تواند به رونق تجاری استان ختم شود و زمینه توسعه را فراهم کند.

کیانی پور بهبود وضعیت زیرساخت ها را لازمه تحول ورونق اقتصادی استان دانست و گفت: هزینه تمام شده کالاهای تولید استان نسبت به سایر استان ها بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به سفر هفته آینده هیئت دولت به استان، ادامه داد: استقبال مردمی وهمه جانبه لازمه سفر است و باید بهترین میزبان برای رییس جمهور باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: تخصیص صد درصدی اعتبارات تحول عظیمی در اقتصاد و عمران استان ایجاد می کند.

کیانی پور تاکید کرد: استعدادهای بالقوه وبالفعل فراوانی در استان وجود دارد که شکوفایی آنها وبه کارگیری مناسب آنها به رشد وتوسعه استان منجر می شود.

وی اضافه کرد: دولت به بهانه کنترل تورم چرخ صنعت را از حرکت باز داشته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: مطبوعات قویترین رکن برای توسعه استان هستند و در اتاق بازرگانی ارتباط خوبی با خبرنگاران و صاحبان قلم و اندیشه برای رفع مشکلات مردم استان وجود دارد.

کیانی پور عنوان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج به هیچ جریان سیاسی تعلق ندارد و در هر دولتی به عنوان رابط قواست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در تمام دولت‌ها در کنار آنها بود و آنها را کمک کرده است، تصریح کرد: بعد از گذشت ۹ سال جوان‌ترین اتاق بازرگانی کشور هستیم و با گذشت این زمان کوتاه از عمر اتاق بازرگانی از مؤثرین‌ترین اتاق بازرگانی کشور به شمار رفته و یکی از ۵ عضو موثر اتاق بازرگانی ایران هستیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به برگزاری نشست‌های بخش خصوصی و دولت گفت: ۲۴ نشست بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برگزار شده که در سطح کشور برگزاری این تعداد نشست اتاق بازرگانی و دولت بسیار مهم بوده است.

کیانی پور از راه‌اندازی اتاق مجمع نمایندگان استان در اتاق بازرگانی خبر داد و بیان کرد: مرکز پژوهش‌های اقتصادی در این اتاق راه‌اندازی و از توان فرهیختگان استان برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در کارها و امورات خیر یادآور شد: اتاق بازرگانی در حوزه نیکوکاری مشارکت خوبی داشته و اقدامات خوبی هم انجام داده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: حدود ۲۰۰نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان را بورسیه خواهیم داد، ضمن اینکه مشارکت خوبی با کمیته امداد داریم.

کیانی پور با اشاره به سفر هیأت دولت در هفته آینده (یکشنبه، 24 مرداد ماه) گفت: در سفر دولت همه حرف‌های خود را خواهیم زد و بدون اغماض و چشم‌پوشی خواهیم گفت که کهگیلویه و بویراحمد چه مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، تصریح کرد: در دولت گذشته مشکلاتی وجود داشته است و ویرانه‌ای از دولت قبل تحویل گرفتیم چرا که پول نقد در جاهای دیگری هزینه می‌شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ضمن انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به بهانه کنترل تورم چرخ صنعت را از حرکت بازداشته است.

کیانی پور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بدترین شرایط بیکاری است گفت: زیرساخت‌های توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست. اتفاقات ناگواری به طور مستمر در این استان به دلیل افزایش بیکاری به وقوع می‌پیوندد.

وی عنوان کرد: قطع برق، آب و گاز واحدهای تولیدی به دلیل بدهی و زندانی شدن سرمایه‌گذار به دلیل بدهی بانکی جای نگرانی دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج از تعطیلی و نیمه فعال بودن 1700 پروژه عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: نیمه فعال بودن این پروژه‌ها در افزایش بیکاری نقش موثری داشته که انتظار می‌رود دولت با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها برای رفع این مشکل اقدام کند.

کیانی پور با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان تنها ۶۰ درصد آن فعال است و در این زمینه آماده راستی آزمایی هستیم، تاکید کرد: ایجاد مشوق برای افزایش سرمایه‌گذاری از جمله مالیات با نرخ صفر و کاهش نرخ تسهیلات بانکی و کاهش بروکراسی اداری در استان لازم است که دولت می تواند به این مسایل توجه داشته باشد تا سرمایه‌گذاران از سایر استان‌های بزرگ به استان کهگیلویه و بویراحمد بیایند.

وی با بیان اینکه شرایط موجود استان برای رقابت‌پذیری با سایر استان‌ها مطلوب نیست، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۸۰ سال گذشته بنا به دلایل مختلف از جمله وجود نداشتن مبادی ورودی به مرکز کشور و همچنین نداشتن راه، راه آهن و فرودگاه از فرصت برابر با سایر استان‌ها برخوردار نبوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج وضعیت صادرات غیر نفتی در استان را نامطلوب عنوان و تصریح کرد: زیرساخت های توسعه صادرات در استان فراهم نیست به طوری که تنها استانی نمایشگاه بین‌المللی ندارد کهگیلویه و بویراحمد است.

کیانی پور اضافه کرد: نبود فرهنگ صادراتی، بالا بودن هزینه کالا، مشکل در حمل و نقل، مشکل ارزی در کمک به تولید و صادرات و عدم حمایت از تشکل‎ها و اتحادیه‌های اقتصادی در کاهش صادرات غیر نفتی استان موثر است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها