-
نامهای به وجدان یک ملت؛ زمانی برای پایان یک فاجعه قابل پیشگیری
علی سینا رخشنده مند -
مردم آزاری با سیاستهای ورشکسته
پیام واحد -
تفنگ را در مراسمات شادی و غم غلاف کنید
ابوصالح دانشفر -
سدسازی کنونی از حمله مغول مخربتر است/ از وعده بهار سبز تا تقابل قومیتها و شکاف منطقهای
رحمتالله شهرخپور -
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین -
نگذاریم دنای محتشم و سربلند بمیرد
سید ساعد حسینی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
اهتمام جدی دولت دوازدهم به تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت
بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
به گزارش افتونیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: یکهزارو 500 میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان 1397 به بهرهبرداری میرسد.
عملیات اجرایی این جاده در سال 1373 آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.
خیرالله خادمی در بازدید از این طرح ملی، بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه - دهدشت بهزودی تأمین اعتبار خواهد شد گفت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال 97 به بهرهبرداری خواهد رسید.
این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرحهای ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از 56 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
خادمی ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.
وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از طرحهای اولویت دار دولت دوازدهم است.
خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
وی بیان کرد: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت 12 دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول 9 کیلومتر در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: برنامه زمانبندی خاصی برای ساخت پلها و تونلهای در مسیر این طرح باید انجام گیرد.
خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژهای شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت 6 هزار تن آرماتور، 35 هزار تن سیمان، 250 هزار تن مصالح سنگین و 400 تن سیمان نیاز است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست.
بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
میزان پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 70 است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
-
نامهای به وجدان یک ملت؛ زمانی برای پایان یک فاجعه قابل پیشگیری
علی سینا رخشنده مند -
مردم آزاری با سیاستهای ورشکسته
پیام واحد -
تفنگ را در مراسمات شادی و غم غلاف کنید
ابوصالح دانشفر -
سدسازی کنونی از حمله مغول مخربتر است/ از وعده بهار سبز تا تقابل قومیتها و شکاف منطقهای
رحمتالله شهرخپور -
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین -
نگذاریم دنای محتشم و سربلند بمیرد
سید ساعد حسینی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
نظرات ارسالی 1 نظر
میگوید در صورت تامین اعتبار,جاده تا پایان سال 97 به پایان خواهد رسید.از سال 73,طرح شروع شده است.23 سال از آغاز طرح می گذرد.چگونه است چنین هر که می آید روی همین مانده ی پایان کار مانور میدهد.هر که می آید می گوید در صورت تامین اعتبار جاده تا فلان تاریخ به بهره برداری می رسد.هیچ از به تاراج رفتن عمر آدمیان بومی که دل در گرو جاده نهاده اند نمی گوید.هیچ از این نمی گوید تمام سرمایه ای که میشد در بخش های دیگر برای پیشرفت هزینه گردد به این جاده سرازیر شده است و هر سال در هر نوبت می گویند در صورت تامین اعتبار در فلان سال به بهره برداری خواهد رسید.همه در این شهرستان(کهگیلویه)نشسته اند که جاده به بهره برداری برسد.اما اتفاقی نمی افتد.پیمانکاران خرد و بزرگ البته که شوق دارند این پروژه همچنان برایشان پول بیاورد.ماشین آلات بزرگ و کوچک بیاورد.در میان محل برایشان اعتبار بیاورد.آن ها که سرشان درد نمی کند.سفره ای است که پهن شده.هر چقدر کندتر کار شود موقعیت مالی آنها بهتر خواهد شد.23 سال از عمر آغاز این طرح می گذرد و پایانش به اما و اگر وابسته است.در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسد.تا آن وقت می شود 24 سال.
پاسخ